..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
20.07.2010 (9:38)  
Honza: A kde bereš jistotu, že bude ubývat 971? Když už budou "mrtvolky", tak bych řekl, že spíš 471. Takže se naskýtá otázka, jestli ešus dokáže jezdit i ve složení 971 + 071 + 071 + 971? :-))
Registered user Honza  mail  
13.07.2010 (14:19)  
Miroslav Zikmund: i to je možné.
Navíte někdo jestli škatule umí jezdit a komunikovat spolu třeba ve složení 471 + 071 + 071 + 471??
Časem až bude "mrtvol" ešusů přibývat, nebude to asi jiná možnost, která by se navíc vhodně použila jako náhrada za 6 vozové žabáky a kraken.
09.07.2010 (22:10)  
Honza : v podmínkách ČD je opravitelná ... tak jako se opravovala výpočetní technika když nebylo na investice. "Zastaralý" počítač byl dán do opravy s tím, že něco nejde, servis dodal úplně nový počítač s jinými parametry, který se vedl pod inventárním číslem i typem toho původního, včetně technické specifikace ...
Takže 971.005 se dá úředně do opravy, ale z opravy vyjede třeba jako 971.205, protože se tam provedla nějaká modernizace ... Samozřejmě to bude zcela nový výrobek, možná s použitím nějakého nepoškozeného nebo repasovaného dílu nepoškozeného na původním vozidle ...
Registered user Honza  mail  
07.07.2010 (12:24)  
No a jestli se teda návěstí v Ústí na jihu předvěst očekávej 40km/h a 40km/h s opakováním a platí to až na další návěstidlo a spojky se projíždí traťovou rychlostí, protože to bývá obvykle rovně tak to teda nevím kde to jsme, to je zázrak, že se něco podobného nestalo už dávno. Ono taky díky tomu, že tam jezdí jenom ta blbá škatule se namůžu z okna na to návěstidlo podívat.
Registered user Honza  mail  
07.07.2010 (12:19)  
M 474 003: Tak jsem se právě dozvěděl, že 971 005 byla hlavní lokomotiva, která táhla celý vlak, a ten oddělený podvozek je přední náprava...
Když pominu, že panťáky nemají lokomotivu, tak 971 by "lokomotiva" byla asi těžko, když je to řidičák.
Registered user Honza  mail  
07.07.2010 (12:15)  
SirC:
Soupravu odtáhnou do depa a až jí prolezou vyšetřovatelé, půjde do nemocnice. Čelní vůz vypadá na totálku (rozebere se na díly a sešrotuje), zbytek projde opravou, revizí a do pár měsíců zase drandí na kolejích (tedy jestli mu seženou jinou řídící jednotku)

Nezapomínat na to, že škatule jsou z hliníkové slitiny, která je neopravitelná a při jakém koli poškození je na šrot.
03.07.2010 (17:32)  
no aby toho nebylo malo, tak dnes doslo k dalsi nehode, nastesti ale nejsou mrtvi ... podle fotek budou ale skody velke

http://www.novinky.cz/krimi/205115-v-olomouci-se-srazily-vlaky-doprava-na-ostravu-byla-prerusena.html
03.07.2010 (11:47)  
Bohužel mé tvrzení se potvrdilo, ale co nechápu proč jel 108 km/h místo předepsaných max 50 km/h? U tak zkušeného strojvedoucího, kterému schází rok do důchodu, jentak sám od sebe nepřekročí rychlost o polovinu. Buď se mu udělalo špatně nebo to mohlo být zaviněno třetí osobou. Čert ví.
02.07.2010 (21:47)  
Jirka Panther -> Když jsem se tady kdykoliv zeptal na něco podstatného a logického, tak úspěšnost odezvy je 00-nic.

Takže se možná nyní dočkám vysvětlení, viz můj předchozí příspěvek:
"Nevím, jaké jsou konstrukce vyhýbek z hlediska rychlosti, ale na vexlu s jízdou přímo 200 Km/h je omezení V dáno zejména úhlem odbočení. A to se na ceně až tak nepromítne, protože stejně je nutná konstrukce hrotů srdcovek atd. pro 200 a jakákoli sleva by se promítla i v rychlosti do rovného. Ale rád se v této věci nechám poučit."

Z vašich příspěvků jsem totiž došel k závěru, že jste ve věci vzdělán. Cituji:

"...Z tohoto důvodu jsem v době projektování nikde nepoužil výhybky (do odbočky, ve spojkách) na rychlost nižší, než 0,6Vtrať. V naší oblasti bývalé Jihozápadní dráhy..."
"...Na vině je jednožnačně takzvaná úspora financí, kdy se v kolejišti na jednom zhlaví "ušetří" až 5 mil. Kč, což je tak 2% z celkových investičních nákladů."


Konec citace.
02.07.2010 (13:03)  
Děkuji za briskní odpověď. Stejně tak jako pan kníže spí, když se kecaj hovadiny, pak zde jsem se naučil jednu vynikající zásadu: Čím blbější dotaz nebo výkřik, či nesmyslné plácnutí, tím rychlejší odpověď. Když jsem se tady kdykoliv zeptal na něco podstatného a logického, tak úspěšnost odezvy je 00-nic.

Ono to souvisí s tím, že člověk je od přírody velice línej a pokud ho někdo nevytočí, tak jenom přihlášení na ŽP je velkej problém.
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko