..: Velké změny na jihu Čech - výběrová řízení i zastavování dopravy :..

RegioJet X pravidelná souprava na trati 194, foto: Michal ŠimekČeské Budějovice — V pondělí 21. června v poledne se na českobudějovickém nádraží poprvé představilo žluté desiro společnosti RegioJet. První jízda z Českých Budějovic do Českého Krumlova a zpět byla uspořádána pro vzájemné setkání dopravce, zástupců objednavatele dopravy a novinářů. Ostatní cestující byli přepraveni jen do kapacity vlaku, která však nebyla ani zdaleka naplněna. Druhá jízda poté proběhla po stejné trase pro širokou veřejnost. Cestou byli zástupci společnosti RegioJet prezentovány další plány dopravce a zástupci kraje zde nastínili další směřování železniční dopravy v Jihočeském kraji, kterou v současnosti na základě tzv. desetileté smlouvy provozují výhradně České dráhy.

České Budějovice, foto: Michal Šimek Prezentační jízda vznikla jako reakce na oznámení Jihočeského kraje, že uvažuje o vyhlášení tendrů na zajištění osobní železniční dopravy. Obsahem tendru by mělo být až 25 % rozsahu železniční dopravy v kraji, což mu umožňuje smlouva s Českými drahami podepsána loni v prosinci. Mělo by jít o provozování osobní dopravy na tratích 194 České Budějovice – Volary / Černý Kříž – Nové Údolí, 197 Číčenice - Volary198 Strakonice – Volary. „Víme, že výběrovým řízením můžeme dosáhnout zvýšení kvality dopravy. Nový zákon o veřejné dopravě nám soutěžit ulehčuje, proto chceme tohoto silného motivačního kroku využít,“ říká Zdeněk Žemlička, poradce hejtmana a jednatel koordinátora veřejné dopravy, společnosti JIKORD. Příští rok by se mělo soutěžit a reálné zahájení provozu je v prosinci 2012,“ komentuje postup přípravy Otomar Gottstein, jednatel JIKORDu. Dle zástupců společnosti Regiojet, bude jejich společnost bezpochyby jedním z dopravců, který se soutěže zúčastní. Soutěž na zajištění části dopravy v Jihočeském kraji má přinést cestujícím nejen nová vozidla, ale i zrychlení dopravy, rozšíření služeb ve vlacích a kraji pak úspory v rozpočtu. V sousedním Bavorsku jsou například zadávány v tendrech bezvýhradně všechny zakázky na železnici. „Otevřená soutěž je jediný moderní a efektivní způsob zadání veřejných zakázek. Jsme potěšeni, že to kraje pomalu zjišťují,“ komentuje situaci obchodní ředitel společnosti RegioJet Jiří Schmidt.

RegioJet zde také prezentoval svůj odbavovací systém, fungující s využitím Wi-fi sítě uvnitř vlaku, díky čemuž umožňuje nejen on-line platby platebními kartami, ale také čtení elektronických průkazů ostatních dopravců, včetně In-karty Českých drah. Díky úspěšnému testování systému na palubě propagačních vlaků teď společnost Student Agency plánuje jeho nasazení i na svých autobusových linkách.

diskuze po prezentaci, foto: Michal Šimek Zástupci kraje zde přiznali, že v poslední době proběhla na jihu Čech nesystémová redukce osobní železniční dopravy, která byla způsobena zvýšenými finančními nároky ze strany Českých drah a hlavně o víkendech je velice nízká frekvence spojů, která zkomplikovala lidem cestování po regionu. Základem krajské dopravy by měl být celotýdenní dvouhodinový interval spojů na všech tratích, který by měl být ve špičkách zahušťován na interval hodinový. K tarifní integraci, která byla podle zástupců kraje „potřeba již včera“ ani podle dlouhodobých plánů nedojde. Aktuálně byla vedením kraje zastavena na Odboru dopravy a silničního hospodářství příprava pilotního projektu integrovaného dopravního systému, který měl zahrnovat prostor mezi Českými Budějovicemi, Třeboní, Českými Velenicemi a Novými Hrady a jeho okolí. Projekt byl zastaven kvůli vysokým počátečním nákladům. Zástupci kraje také projevili nespokojenost s tím, že České dráhy nejsou schopné rozepsat náklady na konkrétní tratě a spoje a trvale monitorovat obsazenost spojů jako to dělají silniční dopravci, což by umožňovalo efektivněji využívat krajské peníze. Na toto reagovali zástupci firmy RegioJet tím, že jejich nový odbavovací systém umí rozepsat přesně vytíženost vlaků na jednotlivé dny a úseky včetně cestujících se síťovými jízdenkami.

A na závěr zpráva pro železniční fanoušky neveselá, avšak pochopitelná. Výhledově se počítá s neobjednáním osobní dopravy na tratích 192 Číčenice – Týn nad Vltavou193 Dívčice – Netolice. Na těchto tratích jezdí motorové vozy řady 810, jejichž vytíženost je trvale minimální. Počítá se, že by je nahradila autobusová linka Týn nad Vltavou – Číčenice – Netolice, která by byla v Číčenicích navázána na pražské i plzeňské rychlíky. Změnou způsobu dopravy se ušetří ročně přes pět milionů, které budou použity na zvýšení četnosti spojů na jiných tratích.

Zdroj: RegioJet, Jihočeský kraj


Michal Šimek Poslat mail autorovi | 23.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
23.06.2010 (9:43)  
240.025: „Ne, není to tiskovka RJ, je to tiskovka RJ a JčK.“ Při přepisování tiskovek ČD se uplatňuje styl „ČD řekly něco (realita ale byla taková, a někdo jiný o tom řekl ještě něco jiného“, kdežto tenhle článek je prostě „RJ řekl něco“. Ono to ještě neznamená, že ten článek není zajímavý, neříká nic nového, že není potřebný nebo že se s ním nedá souhlasit. Akorát prostě je poněkud jednostranný.
23.06.2010 (9:39)  
autobusová linka Týn nad Vltavou – Číčenice – Netolice

A nebylo by už lepší místo toho posílit rovnou linky do Budějovic? Nebo tam, co má jezdit ta nová linka místo vlaku neexistuje vymeták vesnic?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
23.06.2010 (9:30)  
Ale každopádně to zní rozumně, ty 810 na 194 jsou fakt mor. Stejně tak na 212, ale tam to asi patří ke kouzlu pacifiku :P . Dokonce nějaký kraj konečně přišel s tím, že když nahradí trať autobusy, tak by mohl i zachovat přípoje
23.06.2010 (9:01)  
Thingie: to není tiskovka RJ, ale vyjádření RJ a Jihočeského kraje ohledně řešení dopravy a nespokojeností s ČD, na FB se přidaly do skupiny Chceme moderní vlaky na lince České Budějovice - Černý Kříž desítky lidí
registrovaný uživatel thingie  mail  
23.06.2010 (8:56)  
Spíš než tendenční je to prostě tisková zpráva RJ.
23.06.2010 (8:49)  
Jsem rád že kraj konečně pochopil, že vlaky do Netolic jsou jen díra do rozpočtu - odtamtud i v neděli odpoledne sedí ve vlaku 3 lidi, zatímco přímý autobus do Budějovic je nacpaný. A to že by měl být všude základní dvouhodinový takt regionální dopravy je správná myšlenka, jen nevím jestli se vrátí do vlaku ti, kterým bylo zněmožněno cestování těmi současnými čtyřhodinovými a šestihodinovými intervaly.
Výběrové řízení na tratě 194, 197 a 198 vítám, na těch dlouhých štrekách (hlavně 194, 198) nemají vozy 810 co dělat. Letos v sezóně tam dokonce nemají jezdit ani Bmto, nýbrž ropovod šesti 810/010 :-(
23.06.2010 (8:42)  
Tento článek je tendenční.
23.06.2010 (8:13)  
Tenhle článek zní nějak moc rozumně, to nemůže projít. Jsem zvědavý, jestli účastníky výběrového řízení (pokud tedy bude), budou jen ČD a RJ.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko