..: Železniční depozitář NTM v Chomutově pořádá Dny otevřených dveří :..

Dny otevřených dveří NTM, foto: ŽelPage Chomutov — Depozitář Železničního muzea NTM v Chomutově se pro širokou veřejnost otevře ve dnech 24. – 27. června. Slavnostního zahájení v první uvedený den se zúčastní i hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová. Vystaveno bude více než 80 exponátů: parní lokomotivy, salonní vozy, historické drezíny či kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou ale i novější kolejová vozidla, která nedávno dosloužila v pravidelném provozu u Českých drah a nyní jsou připravena pro zachování ve sbírce NTM. Vystavena bude také parní lokomotiva 498.106 albatros, která v srpnu 1964 dosáhla rychlostního rekordu 162 km/h a je zde deponována od propadnutí revize kotle. Národní technické muzeum má k dispozici polovinu rotundy bývalého chomutovského depa. Přístupová cesta bude značena z Černovické ulice, od hypermarketu Globus. Akci pořádá NTM ve spolupráci s Českými drahami a s podporou ČD Cargo.

464.202, foto: Tomáš Kubovec 387.043; Žatec-Krupá, foto: Drahos Svestka
Otevírací doba depozitáře
Čtvrtek 24. 6.8.30 – 15.00
Pátek 25. 6.8.30 – 17.00
Sobota 26. 6.10.00 – 17.00
Neděle 27. 6.10.00 – 17.00

Zdroj: Národní technické muzeum


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 10.6.2010 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel fory  mail  
10.06.2010 (21:38)  
IR: 464.202 je stále v Olomouci a Nadace okřídlené kolo má v plánu činností pro rok 2010 dán bod, ve kterém se píše o realizaci veřejné sbírky na opravu. Ale více si přečtěte zde: http://nok.webnode.cz/soucasnost/ a otevřte položku "Plán činnosti 2010"
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
10.06.2010 (20:50)  
Za podstatné považuji, že v tom depozitáři se postupně shromažďují samé velké a "moderní" parní mašiny, které byly ještě donedávna provozní, a začínám mít vnitřní dojem, jako by nikdo v NTM ani moc nechtěl, aby se ty mašiny opět zprovoznily. Jako by zvítězila snaha na věky věkův je "zakonzervovat". Tragické na tom, je, že 498.1, 475.1142 a 464.202 (a 354.1217) byly deponované na Moravě, takže jejich stažením do Chomutova Morava přišla o většinu těch "velkých" mašin vhodných k těžkým zvláštním osobákům a rychlíkům a na střední a severní Moravě tak vlastně pro tyto účely není k dispozici vůbec nic! Zaplaťpámbu aspoň za klatovského kremáka, který je ale nákladní mašinou, takže je vhodný ke krásným zváštním náklaďákům, ba i k nějakému tomu osobáčku, ale k rychlejšímu vlaku prostě nejde (protože je jednoduše pomalý).
Moraváci, co s tím uděláme? A tím nevyzývám k žádnému nacionalizmu, natož potom separatismu :-) . Tady naopak jde o spojení sil a o dohodu. Těžko si totiž dovedu představit, že by např. ze sev. Moravy vyjížděly skupiny nadšenců na práci ke zprovoznění nějaké mašiny do Chomutova. Krom toho je mi jasné, že např. GO kotle stejně musí udělat odborná fa (Velenice?). Pokud by tedy nějaká společnost (nadace?) dosáhla dohody s NTM, že za takových a makových, leč jasně daných podmínek bude po zprovoznění některá z těch mašin opět deponovaná na Moravu, rád na opravu přispěju. Vzhledem ke své profesi na takové mašině toho moc neudělám, ale bude-li některá deponovaná třeba v Ostravě, Přerově, Olomouci, ba i v Brně., tak rád přijedu k menším opravám třeba podávat nářadí, nebo během přípavy na jízdu chlapům aspoň celou noc nosit kafé. Ale halvně se už musíme na něčem (i s NTM) domluvit. Čím déle ty mašiny budou stát, tím dražší ty opravy budou! Takže pokud se v tomto směru už něco děje, prosím, dejte nám - amatérkským nadšencům - rychle vědět, co a jak můžeme dělat. Díky...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko