..: Železniční depozitář NTM v Chomutově pořádá Dny otevřených dveří :..

Dny otevřených dveří NTM, foto: ŽelPage Chomutov — Depozitář Železničního muzea NTM v Chomutově se pro širokou veřejnost otevře ve dnech 24. – 27. června. Slavnostního zahájení v první uvedený den se zúčastní i hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová. Vystaveno bude více než 80 exponátů: parní lokomotivy, salonní vozy, historické drezíny či kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou ale i novější kolejová vozidla, která nedávno dosloužila v pravidelném provozu u Českých drah a nyní jsou připravena pro zachování ve sbírce NTM. Vystavena bude také parní lokomotiva 498.106 albatros, která v srpnu 1964 dosáhla rychlostního rekordu 162 km/h a je zde deponována od propadnutí revize kotle. Národní technické muzeum má k dispozici polovinu rotundy bývalého chomutovského depa. Přístupová cesta bude značena z Černovické ulice, od hypermarketu Globus. Akci pořádá NTM ve spolupráci s Českými drahami a s podporou ČD Cargo.

464.202, foto: Tomáš Kubovec 387.043; Žatec-Krupá, foto: Drahos Svestka
Otevírací doba depozitáře
Čtvrtek 24. 6.8.30 – 15.00
Pátek 25. 6.8.30 – 17.00
Sobota 26. 6.10.00 – 17.00
Neděle 27. 6.10.00 – 17.00

Zdroj: Národní technické muzeum


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 10.6.2010 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Pozvánky

More from ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
18.06.2010 (22:07)  
J.S.: Dobrý večer. No, abych jen nehýřil náměty, které mají realizovat jiní, tak jsem o něčem zapřemýšlel a cosi konzultoval s několika lidmi. O víkendu jsem sice na rodinné sešlosti, ale jakmile hodím pár bodů na virtuální papír, tak bych si dovolil se Vám v první půli příštího týdne ozvat. Samozřejumě už přímo a nikoli takto "přes média"... :-)
Zdraví IR
Editor or ŽelPage Administrator JRtrain  mail  
11.06.2010 (23:40)  
Filip Karoński u článku dole je odkaz na stránku NTM (zdroj), kde jsou podrobnosti - dva salonní vozy:
- s.vůz Ústecko-teplické dráhy z roku 1900
- s.vůz Adolpha Rotschilda z roku 1906
11.06.2010 (18:02)  
Chtel bych se zeptat, zda v ramci Dnu otevrenych dveri bude vystaven taky salonni vuz cisare Frantiska Josefa (ex Hz005). Pokud ne, tak prosim o info, ktere salonni vozy budou k videni. Diky!
11.06.2010 (14:04)  
Národní technické muzeum má k dispozici polovinu rotundy bývalého chomutovského depa.
NTM má k dispozici obě rotundy i navazující "hříž",což je skoro celé bývalé Depo Chomutov.ČD využívá jen samostatně stojící budovu "motorárny",kde jsou 4 koleje.
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
11.06.2010 (11:09)  
J.S.: Vracím se ještě k Vašemu vysvětlení. Až postupně mi došlo, že mi v něm vlastně něco trošku nesedí. Konkrétně tato informace "...mimo parních lokomotiv, které nejsou vypůjčeny a byly vráceny (protože nebyl zájem je ze strany vypůjčitelů dále provozovat!)". Pochopil bych, že třeba v jistém depu za současné situace není zájem provozovat jednou či dvěma partami nadšenců současně 433.0, 354.1, 475.1 a 498.1 (abych jmenoval jenom páry). Nehraje mi na tom toto (a cítím v tom i maličký - byť třeba zcela nechtěný - alibizmus): Jak by bylo možné provozovat exponát, který má prošlou lhůtu kotle? Pokud mě mé kusé a laické představy nemýlí, tak takový exponát snad ani provozovat nejde(?). Takže se pak ani moc nedivím, že jej vypůjčovatel nemá zájem "provozovat" trvale uskladněný v depu... :-)
Dále pak považuji Váš "protiútok" ..."Takže se těším na nabídku praktické pomoci, které se v žádném případě nebráníme, naopak jí vítáme." za správný a účelný, ale vedený trošku nesprávným směrem. Jak je z mého prvního příspěvku patrné, rozhodně nepatřím k těm, kteří by takové velké opravy byli schopni zařídit nebo dokonce financovat. Protože je mi ale líto, že je v jistém regionu takováto smutná situace, vznesl jsem jakýsi námět s nadějí, že se snad dostane k někomu, kdo takové možnosti má. Já se mohu se svými skromnými schopnostmi přidat, až někdo, kdo ty možnosti má, tímto problémem pohne. Ostatně své možnsti/schopnosti jsem v tom prvním příspěvku celkem jasně specifikoval... :-) Takže bych navrhoval, abychom svou výměnu názorů uzavřeli třeba naší společnou výzvou těm, kteří by mohli v této (pro železniční fandy jistého regionu) neutěšené situaci významně pomoci, kteří by mohli "rozjet" znovuzprovoznění aspoň některé z těch velkých mašin z depozitáře NTM, aby se přihlásili, poradili, pomohli, prostě té budoucí akci dali pořádný impuls. Jinak Vám (a železničnímu depozitáři i celému NTM) děkuji za to, že svou muzejní práci děláte poctivě a dobře. Je mi jasné, že provozování historických exponátů už je něco jiného než muzejnictví. Ale myslím si, že v dnešní době by tyto 2 oblasti měly úzce spolupracovat, tvořit jeden komplex. A skoro nabývám dojmu, že jedna může být druhé velmi prospěšná, ba že jedna bez druhé se časem ani neobejde...
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
11.06.2010 (9:18)  
J.S.: Díky za informaci. Hned to vypadá optimističtěji. A jak už upozornil "fory", máme tu "po ruce" nadaci Okřídlené kolo, takže už ta spolupráce má zjevně též institucionální podobu. V tom bych viděl naději a budoucnost...
Registered user J.S. 
10.06.2010 (23:45)  
IR - v depozitáři v Chomutově se shromažďují (mimo parních lokomotiv, které nejsou vypůjčeny a byly vráceny (protože nebyl zájem je ze strany vypůjčitelů dále provozovat!)) především "moderní" vozidla, která v součastnosti končí svou službu u ČD. Tak je možné lokomotivy ochránit do doby, než se dořeší jejich převzetí od Českých drah (naší snahou je, aby sbírka NTM nebyla jen přehlídkou parních lokomotiv, ale aby dále dokumetovala vývoj železnice až do dnešních dnů).

Těšíme se na Vaši pomoc se sháněním prostředků a provozního zázemí pro vybraná vozidla. Ostatně v areálu je 24 hodin ostraha, takže vozidlům tam uloženým se nic zásadního neděje. Naší snahou bude v budoucnu, pokud to podmínky dovolí, jednu rotundu zpřístupnit veřejnosti jako tzv. otevřený depozitář.

Na Moravu a Slezsko rozhodně nezapomínáme a NTM je jedním z partnerů podporujících vznik železničního muzea v Olomouci. Ale náplní činnosti Železničního muzea NTM není lokomotivy a vozidla provozovat, ale uchovávat pro další generace. Ve věci provozování našich sbírkových vozidel proto spolupracujeme s řadou spolků, firem a dalších organizací. A to na základě transparentního smluvního vztahu. Jinak to ani nelze, jedná se o majetek České republiky. Takže se těším na nabídku praktické pomoci, které se v žádném případě nebráníme, naopak jí vítáme.

Jiří Střecha
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
10.06.2010 (22:13)  
fory: Díky, budu sledovat "Okřídlené kolo", to bude - zdá se - základ... Zdraví IR.
Registered user Bartisko  mail  
10.06.2010 (22:05)  
IR: líp bych to nenapsal, souhlasím :)
10.06.2010 (22:04)  
Neví někdo, co tam přibylo od posledního dne otevřených dveří někdy před 2-3 lety?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko