..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.05.2010 (8:20)  
Můžou nasadit RegioShuttle, cestující si ani nevšimnou, že nejedou tramvají. :-D

Jinak jsem rád, že se trochu propaguje železnice. Ikdyž s 810 nebo i 814 to je skoro antireklama.

Je škoda, že se po Praze běžně nedá jezdit vlakem, často má potenciál být nejrychlejší. Ovšem pokud se z hlaváku na smícháč plazí 40 - 60...

EDIT: Ostatně ono by se vlakem často dalo nahradit i metro, výstavba / modernizace vlakové tratě je poněkud levnější, než stavba metra. Třeba na letiště se přímo nabízí spojení hlavák -> Smícháč -> Ruzyně, prej to snad i začínaj stavět bo co...
20.05.2010 (8:15)  
Tak to bude asi trio, pač duo by to nevyjela, a jestli to bude jedna duo 814, tak to jsem teda zvědavej...

Ale jak to tu znám, tak obsazenost nebude nějak závratná, při výluce Praha m.n.-Praha-Gymnasijní, byla obsazenost náhradních vlaků přes 122 asi tak 10%, takže žádná sláva, a stejnak tu bude náhradní autobusová doprava místo tramvají, a ještě k tomu posílena linka č.225 k metru, a jak to tu znám na konec Řep se nikdo nepožene na vlak...(kromě mě) :D
20.05.2010 (7:50)  
Vozidlem pro náhradní dopravu by údajně měla být řada 814/914. Jaká bude praxe se teprve uvidí:-)
20.05.2010 (7:25)  
Trochu nechápu, proč nění možné zachovat stávající přímá spojení, leda kvůli lepšímu využití vozů (i když to by se možná dalo řešit přidáním některých spojů i v navazujících úsecích), a trochu se obávám, aby nenastalo to, co nastalo u Pražského motoráčku, totiž několik těsných nepřípojů ve Zličíně, které mohou odradit cestující potřebující jet dále z Prahy ven a naopak. Také vynucený přestup na Smíchově nejspíš nebude ošetřen z hlediska návazností (když to není učiněno ani mezi linkami S6 a S7) a nabízí se otázka, když už jsou cestující přednostně směrování do MHD, zda neukončit na Knížecí všechny spoje shodně, aby při ujetí jednoho bylo možno využít dalšího bez složitého přecházení. Optimální by samozřejmě bylo prodloužení podchodu (podchodů) pod smíchovským nádražím na jižní okraj severního nástupiště, čímž by byl zajištěn pohodlný přestup jak na ostatní vlaky, tak na MHD, ale taková investice by byla náročnější. A navíc se i zde čeká na plánované sloučení obou nádraží, podobně jako nebyla obnovena stanice Vyšehrad v čekání na stále jen malovanou a vystavovanou zastávku ve spornějším místě, nebo jako se čeká s opravou tratě podél Berounky na vysněný tunel... Škoda. Uvidíme, jaké výhody nebo naopak šikanu přinesou cestujícím uvedená opatření v praxi. Jsem na to zvědav. Jdu studovat jízdní řád :).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko