..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.05.2010 (19:35)  
Ve stanici Praha-Jinonice byly obnoveny mechanická odjezdová návěstidla, která jsou zatím ještě zneplatněna (do počátku výluky a křižování se v této stanici) Ve stanici také bude po několika letech obnovena funkce výpravčího a též se zde budou po velké časové odmlce několika let křižovat vlaky!! Je to super, kéž by takovýchto výluk bylo u nás více.
21.05.2010 (17:45)  
Obsazenosti bych se nebál, zejména pokud se to rozkřikne mezi turistama a bude to "sightseeing line"
20.05.2010 (21:40)  
Randy: Reko tramvajová trať Anděl bude v první části zakrytá, od Kotlářky otevřené štěrkové lože a koncový úsek v Řepích skutečně zatravněn.
20.05.2010 (21:36)  
Peter Krak : odpověď najdete ve výlukovém jízdním řádu
20.05.2010 (20:23)  
NO TO JE PARÁDA. křižování v jinonicích to je úžasný, mohli by tuto dopravnu znovuzprovoznit na stanici. myslím že celé prázdniny strávím na 122 Supr!!!!!!!!!
registrovaný uživatel ARmpee 
20.05.2010 (20:04)  
Nejako som to z toho článku nepochopil: Budú teda MHD vlaky premávať z Prahy hl.n. do Zličína, alebo z Prahy Smíchova sev.n. do Zličína? A okrem toho, prečo by bol problém tie štyri páry vlakov ČD predĺžiť až po Hostivice?
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
20.05.2010 (18:33)  
Nicméně v ranní špičce se budou nahrazovat v celém úseku 3 linky z čehož jedna je jakoby ještě za dvě. A co se týče autobusů, (i pravidelných) tak kvůli zácpám, které tu někdy jsou příšerné, se cestujícím do autobusů moc chtít nebude. Výluky zde dělají problémy, také pamatuji, že byly všechny náhradní autobusy v zácpě a nazpět nic nejelo, celý JŘ byl narušen-nestíhaly obracet.
20.05.2010 (17:18)  
Promiňte prosím, ale kde přišel autor tohoto článku s informací že náhradní dopravu v úseku Anděl - Sídl. Řepy bude zajišťovat firma HOTLINER? Na tento dost vytížený úsek je nutné nasazovat kloubové a nízkopodlažní autobusy a ty kloubové HOTLINER nemá vůbec a nízkopodlažních má jen opravdu málo a rozhodně to nebude stačit. Navíc firma HOTLINET není schopna na tomto úseku zajistit interval 3-5 minut. Pokud vím tak NAD bude stejně jako v minulích letech zajišťovat Dopravní Podnik Hl.m. Prahy.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
20.05.2010 (17:02)  
Dost velký podíl na zničeném kolejišti mají "super" tramvaje 14T, které zde mají už delší dobu "zákaz" a samozřejmě hustý provoz v tomto úseku.
registrovaný uživatel Randy 
20.05.2010 (16:26)  
ad Tomáš Kraus: město už úplně opustilo od konstrukce tramvajových tratí na BKV panelech, hlavně kvůli nízké životnosti. Trať do Řep by se (podle posledních informací) měla dělat na odkrytém svršku s kolnicemi S49, tak jako třeba před nedávnem trať Kbelská - Lehovec. Ovšem trochu škoda je absence zatravnění, ale chápu, že by v tak dlouhém úseku byla dosti finančně náročná.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko