..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel T435 
20.05.2010 (12:03)  
Hlavně že náhradku nebude zajištovat DP,to by se týkalo v krajní nutnosti i mě co by zajištovatele provozu a náhradky za cokoliv,je neskutečnej vopruz. Protože at se stane cokoliv na kolejové trakci,musí to hradit busy,motající se staveništěm,postraníma uličkama,což šoférům nezávidím ap.
jen at si to Hoťáci vezmou.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
20.05.2010 (11:46)  
S nápadem trvale ukončit trať 122 na Knížecí doporučuju seznámit starostu Prahy 5 Jančíka. Uvidíte jak rychle s vámi vyrazí dveře. Na ty pozemky si brousí svoje ostré zuby developeři a po Masaryčce a Bubnech je to třetí nejlukrativnější železničnmí pozemek v Praze. Ne že by mě to těšilo, ale taková je bohužel realita. I když já si osobně dovedu představit dvě koleje se šturcem i v přízemí nových objektů (něco jako FJB ve Vídni) a 30 minutový interval jednotek FLIRT... ale zanechme snění.
20.05.2010 (11:40)  
MaF: protože pokud Berounský megatunel bídně zahyne (vypadá to) a bude se opravovat trať 170(1) do Berouna, tak jí asi bude předcházet nějaká reko (elektrifikace) trati 122 jako jediné objízdné trasy (jinak si to nedovedu představit).

122 by nebyla objízdnou trasou 171, tou je 173.
registrovaný uživatel MaF 
20.05.2010 (10:59)  
Jinak pokud bude provizorní zastávka u nejvzdálenějšího šturcu (nejblíž Knížecí), tak pro cestujícího na metro je to proti Severu, lávce a Smíchovskému nádraží úspora cca 200m (2 min.), pro tramvajistu 100m (1 min.), takže žádné drama. Ale bez debat je výhodou absence turistické atrakce "Radlická lávka".
registrovaný uživatel MaF 
20.05.2010 (10:45)  
Krutas57: No tak pořád je tu snad ještě malá naděje, že dojde k realizaci "rychlodráhy" na letiště ve variantě na Kladno (trať 120). Ale na tvojí variantu třeba jednou taky dojde, (i když asi ne s Vmax=160 :-) protože pokud Berounský megatunel bídně zahyne (vypadá to) a bude se opravovat trať 170(1) do Berouna, tak jí asi bude předcházet nějaká reko (elektrifikace) trati 122 jako jediné objízdné trasy (jinak si to nedovedu představit). No, a při dvou kolejových trasách na letiště, pevně doufám, metro skončí v Motole a šmytec. Dle mého skromného názoru nemá metro dál ven z Prahy v současné době co dělat.
20.05.2010 (10:45)  
honzatvs: No on ten dvojkolejný ražený tunel pro metro taky nestojí zrovna málo... Samozřejmě taky netrdím, že by to bylo zadarmo, ale Letiště -> centrum za 15min & potenciální protažení do Kladna & možnost vlakové MHD...
A náklady na jednokolejku jsou řekněme 300 mega/km, takže při průměru 600 mega/km tam na ten tunel něco zbyde... Jakože technicky se to nemusí omezit těma 11 giga, ikdyž to pak už není ono...
20.05.2010 (10:32)  
Při Vmax = 160km/h (jako že by šlo i víc) by jízdní doba letiště -> Smícháč byla cca 8min

Pochybuju, že by tunel Smíchov- Zličín, byť jednokolejný, stál zrovna málo...
20.05.2010 (10:28)  
Zdeněk Jonáš: Já ti nadávat určitě nebudu, naopak souhlasím, že na takovémto uzlu by vlak neměl chybět. Na druhou stranu pokud se koukneš na mapu, tak by tam asi nešlo udělat průběžné nástupiště a tvořit si zde úvrať se mi nezdá logické. Maximálně malá zastávka (jeden perón) pro lokální dopravu typu jednovozová / dvouvozová soupravička. To by ovšem stejně nemělo nějaký větší efekt.

Jinak peněz je dost, teďka se staví prodloužení metra A z Dejvické do Motola a později právě na letiště, s celkovou cenou 50 miliard (z toho cca 11 mld. na poslední úsek od sídlišť k letišti). Akorát že metro bude primárně pro obsluhu sídlišť, proto ta oklika přes Motol. Jestli ty sídliště opravdu potřebují 20000 lidí/hod v každém směru, tak budiž (ikdyž by nejspíš stačily tramvaje). Ale trasa Dejvická - Letiště bude trvat cca 20min, tedy stejně jako bus (defakto ušetří jen ten přestup)... [čísla beru z hlavy, nějak tu plánovanou cenu posledního úseku nemůžu dohledat]

Moje "vize" je: Jednokolejka Smíchov -> Ruzyně a velká rekonstrukce hlavák -> Smíchov. Jednokolejka by měla cca 18km délky. Při Vmax = 160km/h (jako že by šlo i víc) by jízdní doba letiště -> Smícháč byla cca 8min, Smícháč -> hlavák je i v sučasném (neutěšeném) stavu 7min. Tedy letiště -> hlavák za 15min, kdy metro (navíc bez výhledu ven) a bus budou ještě někde na Červeném vrchu...
A pokud Škodovka zhmotní svoje obrázky, tak bude i s čím jezdit. Navíc mezi "Airport Expressy" by se mohla protáhnout i vlaková obsluha Řeporyjí a Zličína. A pokud by se to udělalo místo metra, tak to při těch 11 giga dělá 600 mega na kilometr, což se dá v pohodě a zbyde i na vozy.

EDIT: HLN -> SMCH je 4,5km, takže těch 7min skutečně není taková hrůza, ale kolem Vyšehradu by to trasování určitě umožnilo víc, než to ploužení. IMHO by to vylepšil i svršek a možná menší úprava oblouků. Pokud by to mělo být jakože MHD, tak každá minuta dobrá. Mě jde spíš o nevyužitý potenciál vlaku, kdy nemusí zastavovat na semaforu každých pár metrů a doravní zácpa ho nezajímá, ale vynahradí si cestovní rychlostí. V centru Prahy by to IMHO mělo vypadat trochu svižněji.
20.05.2010 (10:13)  
AD vozidla - nevím kde jste přišli na to, že zde budou jezdit Regionovy, já jsem vycházel z toho, že v JŘ nejsou piktogramy invalidy a kola (=regionova nebo jiný modernizovaný vůz). Jestli jste to někde četli, napiště zdroj a v článku to opravíme...
20.05.2010 (10:11)  
No, problém vidím v tom 30minutovém taktu...lidé jezdící MHD jsou zvyklí na něco úplně jiného... Chtělo by to (minimálně v širší špičce) aspoň těch 15 minut. Je mi ale jasné, že to na této trati nejde (přinejmenším za současného stavu) vyjezdit. Posun zastávky je dobrý počin, je vidět že to jde, když se chce....
Pro mě osobně je tedy interval v (pří)městské dopravě úplně základní problém.
Proč se ruší příme vlaky do Hostivic nechápu...proto, že mají jezdit Reginy, ale na zajetí některých vlaků dále už jich není dost?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko