Praha — Trať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.
Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.
Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.
Zdroje: Informační zpravodaj ROPID
Přílohy: Výlukový jízdní řád
jen at si to Hoťáci vezmou.
122 by nebyla objízdnou trasou 171, tou je 173.
A náklady na jednokolejku jsou řekněme 300 mega/km, takže při průměru 600 mega/km tam na ten tunel něco zbyde... Jakože technicky se to nemusí omezit těma 11 giga, ikdyž to pak už není ono...
Pochybuju, že by tunel Smíchov- Zličín, byť jednokolejný, stál zrovna málo...
Jinak peněz je dost, teďka se staví prodloužení metra A z Dejvické do Motola a později právě na letiště, s celkovou cenou 50 miliard (z toho cca 11 mld. na poslední úsek od sídlišť k letišti). Akorát že metro bude primárně pro obsluhu sídlišť, proto ta oklika přes Motol. Jestli ty sídliště opravdu potřebují 20000 lidí/hod v každém směru, tak budiž (ikdyž by nejspíš stačily tramvaje). Ale trasa Dejvická - Letiště bude trvat cca 20min, tedy stejně jako bus (defakto ušetří jen ten přestup)... [čísla beru z hlavy, nějak tu plánovanou cenu posledního úseku nemůžu dohledat]
Moje "vize" je: Jednokolejka Smíchov -> Ruzyně a velká rekonstrukce hlavák -> Smíchov. Jednokolejka by měla cca 18km délky. Při Vmax = 160km/h (jako že by šlo i víc) by jízdní doba letiště -> Smícháč byla cca 8min, Smícháč -> hlavák je i v sučasném (neutěšeném) stavu 7min. Tedy letiště -> hlavák za 15min, kdy metro (navíc bez výhledu ven) a bus budou ještě někde na Červeném vrchu...
A pokud Škodovka zhmotní svoje obrázky, tak bude i s čím jezdit. Navíc mezi "Airport Expressy" by se mohla protáhnout i vlaková obsluha Řeporyjí a Zličína. A pokud by se to udělalo místo metra, tak to při těch 11 giga dělá 600 mega na kilometr, což se dá v pohodě a zbyde i na vozy.
EDIT: HLN -> SMCH je 4,5km, takže těch 7min skutečně není taková hrůza, ale kolem Vyšehradu by to trasování určitě umožnilo víc, než to ploužení. IMHO by to vylepšil i svršek a možná menší úprava oblouků. Pokud by to mělo být jakože MHD, tak každá minuta dobrá. Mě jde spíš o nevyužitý potenciál vlaku, kdy nemusí zastavovat na semaforu každých pár metrů a doravní zácpa ho nezajímá, ale vynahradí si cestovní rychlostí. V centru Prahy by to IMHO mělo vypadat trochu svižněji.
Pro mě osobně je tedy interval v (pří)městské dopravě úplně základní problém.
Proč se ruší příme vlaky do Hostivic nechápu...proto, že mají jezdit Reginy, ale na zajetí některých vlaků dále už jich není dost?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.