..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.05.2010 (16:22)  
Pavel Z: Tak to je zajímavá studie (resp. předtím jsem nic takového neviděl), zrušit autobusové stanoviště Na Knížecí a přemístit ho do prostoru "severního nástupiště" - snad se počítá i s prodloužením bus linek MHD co teď končí na Knížecí až sem, protože dnešní existence dvou velkých bus terminálů (Knížecí a Smíchov) kousek vedle sebe se mi moc nelíbí. Knížecí je sice přímo na metru, ale daleko jak od Anděla, tak od Smícháče.

Jak se tady mluvilo o náhradní vlakové dopravě, tak na trati 122 už také existovala - bezprostředně po povodních. K vidění tam byl i vůz řady 820, ale interval se postupně prodlužoval, přestalo to plnit funkci městské dopravy a zrušilo se to.

Mimochodem trať do Řep byla dlouhodobě (celé léto) vyloučena poměrně nedávno (myslím že 2003) a hodně rychle se ukázalo, jak špatně byla rekonstrukce provedena. Dnešní pomalé jízdy na těch křivých BKV panelech mluví za vše, a tak doufám že tentokrát se to udělá zodpovědněji.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
20.05.2010 (16:20)  
mouka
Jediné, co mě napadá, tak protože o dnech pracovního klidu by se nevyplatila. Bude menší poptávka po přepravě a postačí autobusová doprava. To jestli tomu tak skutečně bude se pozná až výluka vypukne.
20.05.2010 (15:30)  
Už to tu také bylo, ale s tím Smíchovem to do budoucna vypadá asi takhle http://www.vhe.cz/data/usnadrsmich/SM_ZAK-SIT_01.jpg
Je to jen studie.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
20.05.2010 (15:16)  
Proč bude linka v provozu jen v prac. dny? Výluka tramvajové trati bude přece probíhat nepřetržitě včetně víkendů.
registrovaný uživatel MaF 
20.05.2010 (14:48)  
(OT) Pavel Z: Jasně, dávám si za pět ze železničního zeměpisu :-) Ale přiznám se, že tyhle dvě se mi pletou často.
registrovaný uživatel lwq  mail  
20.05.2010 (14:19)  
Spis bych se soustredil na to co stoji a je treba jen racionalizovat a rozumne vyuzit, nez snit o mega a giga korunach do novostaveb ci zmenam celych koncepci.

Trasa hlavak, smichac, semmering, letiste pod 20 minut je velmi zajimava a myslim, ze i po nutnych investicich vyjezditelna (jen velmi hruby odhad). Za predpokladu kompletne noveho svrsku, bezstykove koleje, elektrifikace, dalkoveho rizeni.
Co se tyce pozemku na Smichaci - koukam jen do mapy a jde vlastne o presunuti stavajiciho severniho nastupiste do urovne ostatnich na Smichaci (protahnuti podchodu) (viz. http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133043376@y=135857824@z=17) a pripadna prelozka stavajiciho, severniho najezdu na zeleznicni most k jiznimu.
Je pravda, ze dvoukolejne nastupiste na delku slona (tedy jedno s dvemi hranami) v primem napojeni na metro v prostoru Na Knizeci (http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133036112@y=135883632@z=17) by bylo absolutne idealni.
Tedy typu : chci jet na smer letiste (ci Repy) ? = metrem ci tram na Andel a vestibulem Na Knizeci primo k vlaku; chci jet smer Beroun, Plzen, DE ? = metrem na Smichac a krz vestibul primo k vlaku.

Chjo, teorie bohuzel ...

Takovych moznosti jak vyuzit vlaky v meste typu Prahy a nikdo to nevidi, spis hledi na stavbu kolikrat nesmyslnych linek tram a metra. Ano, DP to bude mit pod palcem, ale proc nevyuzit stavajici ?

Metro na letiste je vhodne az tak za 10-15 let nejdrive, dle vyvoje intravilanu Prahy, aktualne plytvani penez na plneni libivych slibu pred volbami.

BTW: Jen takova drobnost za me osobne : kdyz jdu nad Smichov litat s drakem, tak musim vystoupit na Lihovaru a vystoupat kopec. Kdyz by bylo spojeni po Semmering vhodne udelane, jedu busem az na Smichac a hura do vlaku ... :-)

PS : Kdy bude novy zeleznicni most ? Tusite nekdo ? Dik.
registrovaný uživatel mic 
20.05.2010 (13:27)  
No, hezký. Jen tak pro informaci, jak dlouho potrvá cesta odněkud od Slánské (obchody) busem na vlak a vyhlídkovou trasou na Knížecí? A jak dlouho to pojede bus kolem staveniště? Bude separé BUS pruh? A kde skončily plány na tramvajové spojení sídliště Řepy s Bílou Horou? Kdyby tuhle spojku město mělo, byla by spousta věcí jednodušší...
registrovaný uživatel Randy 
20.05.2010 (12:52)  
ad Jugy: mám takový pocit, že se naopak plánuje zapojit trať 122 do stávající stanice Praha-Smíchov. Nevím, co mají co drážní pozemky, které už snad dneska patří firmě Sekyra group, společného s tratí 122. Prostě se udělá přeložka. Navíc se mluvilo snad i o tom, že na Smíchově budou po rekonstrukci nástupiště čtyři...
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
20.05.2010 (12:44)  
Myslím, že většina obyvatel Řep bude využívat autobusovou dopravu, pokud nebude přeplněná ovšem. Nebo také automobily!! Z Řep a do Řep je totiž velká poptávka po přepravě.
20.05.2010 (12:43)  
T435
DPP samozřejmě busy NAD jezdit bude, ale až v hlavní etapě, nejspíš od začátku července. HOT by tolik spojů (Řepy-Anděl) nemohl se svým počtem vůbec ujezdit.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko