Praha — Trať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.
Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.
Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.
Zdroje: Informační zpravodaj ROPID
Přílohy: Výlukový jízdní řád
Jak se tady mluvilo o náhradní vlakové dopravě, tak na trati 122 už také existovala - bezprostředně po povodních. K vidění tam byl i vůz řady 820, ale interval se postupně prodlužoval, přestalo to plnit funkci městské dopravy a zrušilo se to.
Mimochodem trať do Řep byla dlouhodobě (celé léto) vyloučena poměrně nedávno (myslím že 2003) a hodně rychle se ukázalo, jak špatně byla rekonstrukce provedena. Dnešní pomalé jízdy na těch křivých BKV panelech mluví za vše, a tak doufám že tentokrát se to udělá zodpovědněji.
Jediné, co mě napadá, tak protože o dnech pracovního klidu by se nevyplatila. Bude menší poptávka po přepravě a postačí autobusová doprava. To jestli tomu tak skutečně bude se pozná až výluka vypukne.
Je to jen studie.
Trasa hlavak, smichac, semmering, letiste pod 20 minut je velmi zajimava a myslim, ze i po nutnych investicich vyjezditelna (jen velmi hruby odhad). Za predpokladu kompletne noveho svrsku, bezstykove koleje, elektrifikace, dalkoveho rizeni.
Co se tyce pozemku na Smichaci - koukam jen do mapy a jde vlastne o presunuti stavajiciho severniho nastupiste do urovne ostatnich na Smichaci (protahnuti podchodu) (viz. http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133043376@y=135857824@z=17) a pripadna prelozka stavajiciho, severniho najezdu na zeleznicni most k jiznimu.
Je pravda, ze dvoukolejne nastupiste na delku slona (tedy jedno s dvemi hranami) v primem napojeni na metro v prostoru Na Knizeci (http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=133036112@y=135883632@z=17) by bylo absolutne idealni.
Tedy typu : chci jet na smer letiste (ci Repy) ? = metrem ci tram na Andel a vestibulem Na Knizeci primo k vlaku; chci jet smer Beroun, Plzen, DE ? = metrem na Smichac a krz vestibul primo k vlaku.
Chjo, teorie bohuzel ...
Takovych moznosti jak vyuzit vlaky v meste typu Prahy a nikdo to nevidi, spis hledi na stavbu kolikrat nesmyslnych linek tram a metra. Ano, DP to bude mit pod palcem, ale proc nevyuzit stavajici ?
Metro na letiste je vhodne az tak za 10-15 let nejdrive, dle vyvoje intravilanu Prahy, aktualne plytvani penez na plneni libivych slibu pred volbami.
BTW: Jen takova drobnost za me osobne : kdyz jdu nad Smichov litat s drakem, tak musim vystoupit na Lihovaru a vystoupat kopec. Kdyz by bylo spojeni po Semmering vhodne udelane, jedu busem az na Smichac a hura do vlaku ... :-)
PS : Kdy bude novy zeleznicni most ? Tusite nekdo ? Dik.
DPP samozřejmě busy NAD jezdit bude, ale až v hlavní etapě, nejspíš od začátku července. HOT by tolik spojů (Řepy-Anděl) nemohl se svým počtem vůbec ujezdit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.