..: Vlakem do Německa: od léta nové eTikety, od prosince nová relace :..

371.001, EC 178, Záluží, 19. 9. 2005, foto: Railman Berlín — Výsledky dlouhodobé spolupráce Českých drah a Deustche Bahn jsou stále více viditelné na rozšiřujícím se počtu spojů, nabízených relací i nových tarifních nabídek pro cesty mezi Českem a Německem. Od srpna loňského roku mezi Prahou a Norimberkem k běžným rychlíkům přibylo šest párů autobusových spoji DB Expressbus/SC Bus, které měly být v květnu dále posíleny. Mezi Prahou, Drážďany a Berlínem pak v průběhu dne jezdí každé dvě hodiny vlaky EuroCity s jasně definovaným standardem kvality, z nichž část pokračuje do Hamburku nebo na ostrov Rujána (Stralsund a Ostseebad Binz). Ani tyto možnosti cestování do Německa však nejsou zdaleka definitivní: již v létě můžeme očekávat nové výhodné jízdenky eTiket, zatímco nový jízdní řád v prosinci poprvé přinese přímé spojení z Prahy přes Německo až do polského příhraničí.

Kurz: Braniborsko

Severovýchod Německa a polské příhraniční město Štětín (Szczecin) se v uplynulém roce dočkaly zkvalitnění vzájemného dopravního spojení, když v rámci regionálního Dopravního svazu VBB došlo k tarifní integraci spolkové země Braniborsko se štětínskou MHD. Při této příležitosti byla zavedena akční 40% sleva na jízdné v relaci Berlín – Štětín, díky které jedna cesta až do 1. srpna vyjde na pouhých 10 eur. Tato možnost je výhodná zejména v porovnání se standardním tarifem DB, podle něhož cestující za stejnou trasu zaplatí o 16 eur více.

Tarifní integrací a zvyšováním počtu regionálních vlaků však iniciativa nekončí: od začátku platnosti jízdního řádu 2010/2011 se 135km linka Štětín - Berlín dočká prodloužení až do Prahy, a to ve formě páru přímých vlaků EC 178/179 Alois Negrelli. Ty nahradí stávající spoje EC 178 a EC 179, jedoucí jako první ranní, resp. poslední večerní spoj mezi Prahou a Berlínem, a ve své nové trase zastaví také ve stanici Angermünde

Podle VBB by dalším krokem pro zatraktivnění příhraniční dopravy s Polskem měly být především investice do infrastruktury. Ty mají zrychlit spojení spolkové země Braniborsko se Západopomořanským vojvodstvím, jehož hlavním městem je právě Štětín. Počítá se zde s elektrifikací zbývajícího úseku tratě a následným zvýšením rychlosti ze stávajících 120 až na 160 km/h. Dopravní atraktivitu polského regionálního centra s více než 420 tisíci obyvateli zajišťuje především jeho poloha na hraniční řece Odře, ale i největší polský mořský přístav na baltském pobřeží. Díky množství dochovaných historických budov je navíc město zajímavým turistickým cílem.

eTiket do Stětína?

Jízdenky eTiket představují low–cost nabídkou pro cestování do zahraničí, které výhodnou cenu kompenzují přísnějšími podmínkami použití. Lze je zakoupit výhradně v e–shopu Českých drah a platí pouze na konkrétních spojích. Z německých destinací zatím umožňují cestovat do Hamburku, Berlína, Mnichova, Norimberka a Drážďan, včetně místního mezinárodního letiště (DRS). Zda bude obdobnou nabídkou podpořena i nová trasa Praha – Štětín, můžeme zatím jen spekulovat; nicméně rozšíření nabídky eTiketů do dalších německých měst už dráhy avizovaly.

Mělo by se jednat především o přestupní spoje dále do Saska, Durynska, ale také k hranicím Porýní. Při cestách z Prahy tak budou nově zvýhodněné destinace Lipsko, Erfurt a Frankfurt nad Mohanem, a to pravděpodobně již toto léto. Ani tento výčet ale zřejmě není kompletní: České dráhy totiž tarifních novinek ke 2. změně grafikonu, plánované na neděli 13. června, chystají daleko víc.

Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn, Verkehrsverbund Berlin–Brandenburg, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2010 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha Německo Polsko


Registrierter Benutzer RadoB 
01.06.2010 (22:36)  
Po prečítaní článku http://www.zelpage.cz/zpravy/7653 som mal dojem, že ide o úplnú fikciu, no zdá sa, že autori sa len máličko poplietli. Dočkáme sa priameho vlaku z Prahy nie do Kolobrzegu ale do Štetína... Balt ako Balt. Vďaka aj za to.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko