..: ČD představily motorové vozy pro Vysočinu a Liberecký kraj :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný oddil_pro_cestujici, foto: Tomáš Poslušný stanoviste, foto: Tomáš Poslušný

Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.

Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.

Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 6.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
06.05.2010 (18:47)  
Sebastian Pohunek: No naštěstí to na krásu nejezdí a jízdní vlastnosti jsou také o dost lepší než má 814 resp. 810.
Já když jsem s tím jel naposled z/do Ž.Rudy, a to už bude také nejmíň 8 let, tak mě překvapila hlavně ta akcelerace. Prostě brejlák s béčkama, z druhé strany hranice, tohle nedokázal. Interér také neurážel. Jestli tam byla klima nevím, každopádně mi tam při otevřené větračce, o dvě řady předemnou, táhlo nechutně na hlavu. :)
06.05.2010 (18:36)  
Já myslim že nejdůležitější je chod a ten je dobrý, vhled mi nevadí, klimatizace a WC přínos, uvidíme jaké budou sedačky. Hlavně že už nebudu ze školy jezdit 810 nebo Bmto. Taky když jste u toho tak to hned vypadá jinak než na fotografii.
06.05.2010 (18:18)  
DJTiësto: tak baruny bych nezatracoval, nechal bych je na nějakých výletních vlacích, například tratě kolem Volar, kde jezdí, s tím, že by to mělo být chápáno jako turistická atrakce,

hurá, pojedeme vláčkem na Šumavu, v těch starých zelených vozech a s mašinou, co dělá vrrr :-))), potom přesedneme na vláček s parní mašinkou a vagonky s dřevěnými lavicemi :-)

dále by to chtělo podchytit u zahraničních přátel železnic, kteří by tam trávili celé léto :-))
registrovaný uživatel Basty  mail  
06.05.2010 (18:12)  
To i Regionova je hezčí než tohle.
registrovaný uživatel Yves 
06.05.2010 (17:52)  
Vzhled z boku se mi líbí docela dost, čumáky a interiér slabší. Ale uvidíme v provozu. Prý je to levnější i pod drátami než elektrický osobák. To je celkem logické při provozních nákladech na naše vozy a lokomotivy. Docela se těším, tenhle vláček se mne bude týkat.
06.05.2010 (17:52)  
Jan Bulín: Mohu se zeptat, co je to líbivé vozidlo? Rakvoidní 843, hnusná zmutovaná laminátka a nebo hranatá žehle?
06.05.2010 (17:40)  
Vzhledově to není nic moc. Nátěr soupravy tomu také nepřidá a to spřáhlo je děsivé. To by nešlo jej zakrytovat?
Jak vidím, zřejmě generace líbivých vozidel je nenávratně pryč.
06.05.2010 (17:08)  
Měli udělat u těch 814 elektrický přenos výkonu jako má třeba 704 nebo 708 a byl by to parádní motorák na regionální tratě s oběma hnacíma nápravama.

RN s takovouto úpravou by stála těžké prachy navíc. Ono by se na ní dalo upravit a zlepšit plno věcí, ale to už by pak stála jako nové vozidlo.
06.05.2010 (17:04)  
Tak mi kolega poslal snímky interiéru z WaldBahnu (Plattling-Špičák) a je stejný. Řekl bych, že zcela dostačující pro hodinové jízdy.

Nejvíc se mi líbí jak tu někteří jedinci nadávají na vzhled. Ano vypadá jako kýbl na převoz substrátu a se spřáhlem už tuplem hnusně. Ovšem podstatné je jak ten kýbl jezdí a zda to není střásadlo na lejstra. Ti mladší neví co to je, ale pracuje to na principu jako Regiošuk na stykované koleji.

Tenhle kýbl má stejný kilowatty na tunu jako naše naklápěcí vlajková loď, tak by to mohlo být vlajkovou lodí ČD na regionálních tratích. A kdyby to natřeli stříbrně místo Najbrta, tak by to taky vypadalo ksvětu (viz ten odkaz na německou galerii v 16:00).

Podporuji Oberleutnanta aby si dali závody s Jančurou z Brna do HavloBrodu. Samozřejmě se všemi zastávkami.
registrovaný uživatel kozel  mail  
06.05.2010 (16:37)  
No,prostě je to obluda.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko