..: ČD představily motorové vozy pro Vysočinu a Liberecký kraj :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný oddil_pro_cestujici, foto: Tomáš Poslušný stanoviste, foto: Tomáš Poslušný

Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.

Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.

Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 6.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
06.05.2010 (16:16)  
Mě to designově nevadí, už jsem s tím jel a musím říct že to jede krásně, tichý chod atd. Já mám radost. 810 konečně na ústupu
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
06.05.2010 (16:00)  
ad Oberleutnant a další ohledně sedaček:
V současné době dost možná ani samotné ČD+kraj není rozhodnuto, jak bude vypadat konečná úprava interiéru. tzn. kpakliže si zákazník poručí barové židle, budou tam barové židle. Můj příklad je dost přitažený za vlasy, ale je to tak.
Mimochodem existuje stejný-podobný typ sedaček v RS, kdy jedny jsou bez opěrek a druhé sklopné opěrky mají. Záleží jak jsem už řekl na přání zíkazníka. Také co si vzpomínám, existuje také úprava interiéru pro převoz kol, kdy má vůz pouze jednu dvojřadu sedadel a a místo té druhé jsou pod okny umístěny sklopné sedačky, které uvolňují místo pro kola.
Takže variant interiéru včetně typu sedaček je přehršel-jen si ráčit vybrat.

Zde přidávám link na "konkurenční" servr se snímky RS, kde je dobře vidět jak může vypadat zmíněný interiér včetně těch sedaček.

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Triebz%FCge~BR+650+Regioshuttle+%28private%29/digitalfotografie/500.html

pozn. ad věčná diskuse o šroubovce a spřáhlu.. schválně jestli někdo spočítá a zjistí, kdo z "nich" vede .)
06.05.2010 (15:35)  
Podle mě je RS1 velmi dobrý výběr. Vozidlo s bezkonkurenční dynamikou, na lokálky s častou potřebou změny rychlosti jako dělané.
ČD by toho měly marketingově využít a uspořádat demonstrativní závod proti Jančurově Desiru.
06.05.2010 (15:20)  
Může mi někdo rozumně vysvětlit, jak je to s tou smlouvou? Někde čtu, že se vybralo tady "toto," a ne Desiro, kvůli podmínkám. A tady v diskusi zase je, že se ještě ani neví, co uvnitř bude, protože ČD nespecifikovali své požadavky... Jako pokud to tak je, tak by se tím měl určitě někdo zajímat...
Jinak... Budou tam tyto sedačky? Vždyť to nemá ani opěrky... :(
registrovaný uživatel PPP 
06.05.2010 (15:00)  
Petryk: Předělání tramvaje na provoz na běžné železnici je dost náročné. Hlavní problémy by byly s nedostatečnou pevností vozové skříně, jinou napájecí soustavou, jiným profilem kol, dosazením zabezpečovacího zařízení... Co by tedy z té tramvaje zbylo? Parafrázuji jednu hru Divadla Járy Cimrmana: "Po pár menších úpravách z toho bude úplně jiné vozidlo".
06.05.2010 (14:56)  
Takový hnusný čumák ... to nemohli vybrat neco hezčího ... FUJ ..
registrovaný uživatel PPP 
06.05.2010 (14:54)  
Jony: Se srovnáváním s řadou 021 si snad děláte srandu.Tohle je opravdu pohodlný vůz. V provedení pro Waldbahn jsem s tím jel ze Železné Rudy do Plattlingu a nemohu si nikterak stěžovat. A to nemluvím o tom, že jsou to vozítka neobyčejně živá, takže i dynamický požitek z jízdy byl příjemný a dá se tedy očekávat krácení jízdních dob, kdekoliv se tato řada nasadí.
06.05.2010 (14:44)  
Ten kdo podporuje muzejnictví, ať si každý víkend vyrazí třeba do Lužné, nebo (bohužel) panťákem do Berouna, ale většina normálních lidí chce cestovat na úrovni 21.st.
Že to vypadá jako autobus? No a co, pokud to plní požadavky většiny cestujících tak je to OK, menšina se zkrátka přizpůsobí a když ne, koupí si na cestování do zaměstnání embéčko. :-)
06.05.2010 (14:24)  
240.025.Mluvíš mi z duše. To je snůška šotokeců co tu jsou. Prostě klasické šotóš je magor:o) Hlavně když se může kochat krajinkou a nejlépe při tom poslouchat vytuněnou zamráču..Že ale existují taky normální lidi, pro které tu vlaky hlavně jezdí už je nezajímá. Moc dobře si pamatuju jak sem se známejma, co vlakem téměř nejezdí jeli na Šumavě právě tímto vozidlem a jak z něj byli nadšený. Jednoznačně palec nahoru pro toto vozidlo a uspořádání sedaček stejně záleží na objednavateli...Ps: Pokud vím tak 810 taky nemá stahovací okýnka...
06.05.2010 (13:07)  
Běžte do háje s šotohlemzama, snad nepůsobíte na důležitých postech.. nějak se dopředu jít musí, porovnejte pevnost skříně, spotřebu, POHODLÍ POSÁDKY. To by jste vážně přáli fírům staré křápy, které patří do šrotu a pár kousků do muzea?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko