..: ÖBB plánují expanzi - koupí 200 jednotek Desiro Mainline :..

Siemens Desiro ML pro ÖBB (vizualizace), foto: Siemens Mobility Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.

Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern Rakousko Belgie


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.04.2010 (14:04)  
Sim: Už vidím, jak někdo inzeruje pohodlné cestování: Ve vlaku řazeny vozy SRanx (SR - společenský, a - dvounápravový, n - bez průběžného kabelu topení, x - vůz lehké stavby pro motorové vlaky) nebo SRandix (d - pro přepravu jízdních kol, i - vůz s přechodovými můstky bez návalků nebo měchů). Vozy jsou vybaveny prostorným interiérem umožňujícím až 50 párům tančit.

Podle agentury Entefax vznikly tyto vozy rekonstrukcí řady Btax (010), kdy byly původní sedačky odstraněny a položená nová podlahová krytina. Některé vozy byly dovybaveny mezivozovým přechodem pro dlouhodobé spojení více vozů.

Omlouvám se za OT
registrovaný uživatel Sim 
23.04.2010 (11:12)  
Kocurek Jiří > je to vuci clanku OT, ale pokud se nepletu, norma, podle ktere se pocita obsaditelnost vozu pocita s obsaditelnosti 5 stojicich osob na 1m ctverecni. Pri predstave chodbicky v Becku o rozmerech cca 0,6x20 to dela rovnych 60 lidi a to nepocitam predstavky :-)
23.04.2010 (2:30)  
ICE_LACO: Vedel by som si ich predstaviť napríklad na rýchlikoch Brno - Ostrava. Já raději ne.
Už teďka se jezdí ve špičkách na stojáka, rekord narvanosti jsem zaznamenal 11 lidí na představku, asi 40 na chodbičce a 1 člověk v umyvárně. Kupé předpokládám plná. Takže cca 120 až 140 lidí ve vagóně. Krát 6 vagónů 2. třídy je ... na soupravu tří jednotek. Opravdu je potřeba mít v jednom vlaku 6 stanovišť strojvedoucícho? Raději soupravu o 10 vozech (6 lidí na kupé + velkoprostory). V úterý, středu a sobotu pak stačí 5-6 vozů. Přidat spoje nelze - jednokolejná trať.
Možná časem... IC/Ex po hodině stylem Ex Moravan s "železem", které těch plánovaných 200 km/h využije (abychom to jezdili za zhruba 1:40 - cestovní rychlost 102 km/h a vpohodě stíhali obraty). Ale to je zatím jenom sen.

PS: O pohodlí cestování vlakem stojícího cestujícího nepřesvědčíte a do nacpaného vlaku, kdy člověk pobíhá kolem a hledá, kde by se ještě vešel, nové cestující nenalákáte.
22.04.2010 (19:55)  
Pavel480: tak to asi nie. Ono to nefunguje tak, že si niekto vymyslí, že by bolo fajn vytiahnuť nejaké prašule z EÚ a Brusel ochotne zaplatí. Rakúsko na takúto formu podpory nemá nárok (a to už vôbec nie, ak tým chcú jazdiť v Nemecku).
22.04.2010 (18:45)  
Tieto jednotky by mohli byť pre ČD veľmi zaujímavé. Vedel by som si ich predstaviť napríklad na rýchlikoch Brno - Ostrava, Praha - České Budějovice, Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy.
22.04.2010 (15:16)  
ČD umí ve velkém objednávat jen naprosto neperspektivní a tragické regiošuky. :-! To mohlo být přijatelné jako přechodné řešení tak někdy v 90. letech, ale určitě ne dnes... Stejně tak humanizace apod.
22.04.2010 (14:14)  
Jestli je v Rakousku krize, tak jsme mohli mít klidně snad přes 100 nových nočníc vozů a 100 nvých osobních vozů. Smekám před OeBB, že dokázaly objednat Desira ML. toto by pro Žaludu byl snad hřích!
22.04.2010 (13:56)  
Přátelé, vozový park a infrastruktura jsou rozdílné finance. ÖBB je totiž rozdělená na dceřinky, přičemž jednou z nich je ÖBB Infrastruktur (koleje), pak jsou Personenverkehr (osobka) a Cargo Austria (nákladka), který nemají vlastní lokotky (nevím přesně jak je to s vagon, ty snad vlastní, a s EMU/DMU). Vozový park má na starosti ÖBB Traktion. Plus další dceřinky...
registrovaný uživatel ANKU 
22.04.2010 (12:32)  
Jenom bych dodal, ze toto neznamena, ze se nutne vsech 200 kusu postavi a u OBB bude provozovat, jde o smlouvu ramcovou. Navic OBB muze smluvni ramec prodlouzit za rok 2015 a podle potreby ma opci na full-service. Tedy obdobna smlouva jako tech x-stovek kusu Talentu 2 pro DB.
A na Lok-Reportu se pravi ze se budou vyrabet bud ve Vidni nebo v Krefeldu.
22.04.2010 (11:01)  
Desira ML maji podle zdejsich informaci nahradit jednotky 4020 (S-Bahn) - pac ty uz maji nejakejch 30 let. A podle drbu na mistnim foru Talenty, coz mela byt nahrada, nejak obzvlast spolehlivosti neoplyvaji. Navic by se snad mel Siemens nechat ukecat stavet ty vlaky ve fabrice ve Vidni - ano je tady pred volbama ...

Co se tyce stavu trati, tak jsem predevcirem cetl nejakej clanek o stavu trati, kde se rikalo neco o tom ze pomaly jizdy se spise zvetsuji nez zmensuji. Tezko rict, pohybuju se denne jenom na S-Bahn ve Vidni, ale taky tady vsichni breci ze nemaji love :-)

Problemy s infrastrukturou byly drsny loni, kdy se pripravovala "Kmenova streka" ve Vidni na zavreni Sudbahnhof a do toho uder blesku zlikvidoval ZabZar v Süssenbrunn, takze se v jednom z nejkritictejsich uzlu jezdilo rucne, coz znacne zmensilo mozny pocet vlaku.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko