..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel taz 
01.04.2010 (15:38)  
No, celou Evropu by asi neprojezdil...
Na pultě je červené tlačítko, kterým se dá nouzově shodit sběrač, tamtéž je vypínač lokomotivní baterie.
Pokud je problém s brzdou ovládanou elektricky, tak by odpojením měl být eliminován.
Pokud na té lokomotivě nebyly provedeny nějaké úpravy, které by se vymykaly běžnému standartu, tak by po stažení sběrače mělo dojít k vypuštění vzduchu z brzdového potrubí.
Pokud tam bylo něco z těchto prvků úmyslně nefunkční, neměl takový stroj vyjet na trať.
Pokud vím, tak dveře do strojovny zajištěny nejsou, je kontrolováno jejich uzavření. Pokud jsou otevřené, nejde zvednout sběrač, pokud se otevřou, sběrač spadne dolů.
Snad se dovíme, co se tam vlastně stalo.
Bohužel, obětem už to nepomůže, pozůstalým to jejich blízké nevrátí...
registrovaný uživatel zdeněk  mail  
01.04.2010 (15:26)  
Je to neštěstí. Ať už je vina kdekoliv, všem upřímnou soustrast, a zraněným brzké uzdravení...
01.04.2010 (15:05)  
Jurik
Tak pokud brzdil na poslední chvíli, není divu, že už nestačil výpravčí (nebo dispečer) zareagovat. Pokud by ho odvrátil na jinou kolej, na druhém konci si rozřízne výměnu a jede se "podívat" do sousední stanice. Takhle rozjezdí celou Evropu a bude to stejně k ničemu, neboť někde vypadne nebo se zarazí o šturc a dopadne stejně... (možná hůř)!
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
01.04.2010 (15:02)  
EC 174:
uznávám, ač se mi to nestává, tak tvůj komentář mě zvedl ze židle! Nebudu tady rozpitvávat tebou načnutou národností debatu SVK x CZ, už jen to je ubohý.
Ale teď mi vysvětli toto
že by si nikdo z posádky nevšiml jízdy na červenou a soupravu ve stanici
???
Co podle tebe měli dělat? Vyklonit se z okna a řvát ,,uhněte"?
To asi nemá cenu, hmmm...

Ale chtěl bych se zeptat někoho znalého, je možný, že dveře do strojovny v před nárazem byly blokovány? Jinak si nedokážu dost dobře vysvětlit, proč se neběželi schovat, podle těch fotek je zdemolované pouze stanoviště...
registrovaný uživatel Jurik 
01.04.2010 (14:59)  
Upřímnou soustrast pozůstalým, hodně síly a pevné vůle zraněným při rekonvalescenci.

Hořká ironie - zrovna včera dávali na National Geographic v dokumentu o katastrofách v dopravě - tragédii na Gare de Lyon, kdy os.vlak měl problémy s brzdami a narazil do jiné soupravy přímo na nástupišti.

Jako laik se v zabezpečovacích systémech vůbec nevyznám, ale nemělo by to být nějak opečováno? Aby se na jednu kolej nedostaly 2 vlaky současně? Myslím to tak, když strojvedoucí z lokomotivy nahlásí vysílačkou nefunkčnost brz, že nemůže zastavit, aby dispečer, člověk, co má na starost provoz vlaků, přehodil výhybku, odklonil nebezpečnou soupravu a snížil další následná rizika?
registrovaný uživatel EC 174  mail  
01.04.2010 (14:53)  
Ach jo... Oni pošlou na trať lokomotivu v takovém stavu. No Slovensko... Také se divím, že by si nikdo z posádky nevšiml jízdy na červenou a soupravu ve stanici, zajímavé, snad bude víc informací.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
01.04.2010 (14:35)  
Toto je tragégie. Bohužel stalo se.V první řadě upřímnou soustrast. Mě však trochu zaráží okolnost, jak k tomu došlo. Pokud jedu na obsazenou tak cestou posunu max. 30 s pohotovostí zastavit a nebrzdím při tom EDB, která má při takto pomalé rychlosti velmi malý účinek a je nesmysl na ní vůbec sahat. A pokud došlo k nekontrolované akceleraci tak vyrazím automat a vemu za přímočinnou brzdu. Toto je pouze dedukce na základě novinářského podání události, a to jak víme může být daleka skutečnosti. Mohlo to být i trochu jinak a možná bylo. EDB zkouším v rychlosti a ne při posunu.
To nic nemění na dopadech tragédie a lidem to již život nevrátí.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
01.04.2010 (14:29)  
Upřímnou soustrast a uzdravujícím se hodně štěstí.
Ironií osudů téměř všech katastrof a černých událostí je dobře pamatovatelné datum. Trochu nepochopitelná je reakce těch lidí v kabině...proč si nelehli do chodby a naopak se dívali smrti vstříc? Ve stanici si nevšimli, že vlak na červenou nebrzdí? Souhra několika faktorů "nic se nemůže stát" při zkušební jízdě lokomotivy za plného provozu. Je smutné, že nové "ponaučení a zkušenosti" vznikají tímto tragickým způsobem a je mi líto těch lidí, kteří si tenhle zážitek a následky ponesou celý život.
01.04.2010 (13:58)  
Další info:
Na autobusovej stanici v Spišskej Novej Vsi je momentálne zriadený heliport, odkiaľ odnášajú ťažko zranených do nemocnice.

Rýchliky 603 a 608 chytili len minimálne meškanie.

Nehodu spôsobila porucha EDB na rušni 131.051/052 po oprave. Rušeň vchádzal z depa na obsadenú koľaj a mal namierené na skúšobnú jazdu smer Markušovce. Rušeň na brzdenie nereagoval a narazil do zabrzdenej súpravy osobného vlaku. Dve osoby stihli z rušňa včas vyskočiť.
Info: ta3.com
01.04.2010 (13:56)  
Jak se dostala na stejnou kolej? No, jestli tvrdí, že selhaly brzdy, tak předpokládám, že lokomotiva měla v plánu zastavit, a jestli třeba na vjezdu do stanice nezastavila na stůj, tak by nebylo tak divné, že se dostala na stejnou kolej jako před ní odjíždějící osobák.
Jinak píšou, že na lokomotivě bylo celkem šest osob, z toho dvě stačily před srážkou vyskočit.
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko