..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel numo 
02.04.2010 (10:21)  
V diskusiach na SME zaznelo, ze ak sa posunuje na obsadenu kolaj s ludmi, musi o tom byt fira specialne vyrozumeny a moze sa ist max. krokom. Vie to niekto potvrdit/vyvratit?

362.001: Pisete ze ten regulator je vynikajuca vec - mohli by ste sa pre nas laikov blizsie rozpisat, o co presne ide a aku ma funkciu?

Tu proste nic nedava logiku, preto ludia spekuluju a snazia sa pochopit. Ked zlyha clovek a niekto prejde na cervenu, alebo ked zlyha technika a je niekde zelena ked mala byt cervena, je to smutne, ale nie je to zahada. Ked vyjde z depa lokomotiva a za bieleho dna sa na cca 600 metroch trati z depa do stanice (podla google maps) rozbehne tak ze su mrtvi a nikto zo 4 podla vsetkeho nadstandardnych odbornikov v kabine s tym nie je schopny nic spravit, tak to zahada je. A kazdy si predstavi, ze tam mohol byt on/jeho blizki, zvlast cez sviatky ked cestuje pol republiky. Uprimnu sustrast ku kolegovi :(
02.04.2010 (10:05)  
Škoda vyhaslých životů. Jak je ale možné, že v kabině lokomotivy nikdo nedokázal zjančený stroj zastavit? Když jsem to v TV slyšel, připadal jsem si jak v jednom železničním USA hororu, kdy elektronika, politá kávou z termosky, způsobila, že lokomotivu nebylo možné nijak zastavit.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
02.04.2010 (9:31)  
Viliam solarik: Tam kde vyhasnou lidské životy je škoda nevyčíslitelně vyšší než kus zmačkanýho plechu. Tak to je...

Nicméně, opravit lze všechno, otázka, jestli se to vyplatí. Už jsem viděl hodně mašin, který byly na tom i hůř než take 58E .. a jezdí, ukáže se až po důkladné prohlídce a defektoskopii. Ale ani nalomený hlavní rám není problém opravit, viz 372 006, kabinový modul je "sranda" atd..
registrovaný uživatel Raquac 
02.04.2010 (8:42)  
Drahos Svestka: Musim se pana kolegy T.K. zastat - on nepsal zadnou kritiku zeleznice ze 60 let. Zustat ale po 50ti letech na stejne urovni by snad bylo dost smutne (porovnejte si casy na zeleznici pred 1. sv. valkou a v tech sedesatych letech). A ta hospodarnost? Srovnejte si udrzbovou narocnost tehdejsi techniky na urovni doby a dnesni techniky na urovni doby. Porovnejte potrebny pocet personalu, moznosti operativniho rizeni, spotrebu energie veskere techniky atd. A bezpecnost? To jsme taky nekde jinde - kolik trati bylo vybaveno autoblokem, kolik trati bylo centralne rizeno, kolik stanic bylo vybaveno releovkou, kolik prejezdu bylo obsluhovanych rucne, kolik vozidel bylo v sedesatych vybaveno vysilackami, kolik vlakovych cet melo telefony - takova Steblova by se dnes nejspis nemohla opakovat. Kdyz budeme brat techniku na urovni doby (obecne), tak tu mame kuprikladu takove zabezpecovace jako nemecky LZB, systemy ETCS, GSM-R, to je preci nekde uplne jinde...to neni o tom, ze byla pred padesati lety zeleznice nebezpecna, ale ze jsme o velky kus dal i v bezpecnosti.
02.04.2010 (0:32)  
Ach jaj, čítam tie vaše "duchaplné" názory a je mi z nich úplne nanič.
Normálne mám chuť vrátiť preukaz spôsobilosti a posadiť na mašinu vás, samých supermanov...
Čo by mali, čo neurobili, čo je to za brzda, že nešla...
Neriešte prosím tu ten regulátor a EDB. Obidvoje sú vynikajúca vec a všetka česť a vďaka pánu Štrpkovi za ne, veľmi nám to uľahčuje prácu.
131.051+52 som mal posledne v januári a ak mala problém, tak skôr opačný.
Podotýkam, že vždy, ešte pred výjdením z depa, sa musí vykonať skúška brzdy. Netreba zabúdať, že ak by bola aj technika v 100% stave, obsluhujú a riadia ju ľudia, tvory omylné. Aj tú rýchlobrzdu, aby účinkovala, niekto s dostatočným predstihom do činnosti uviesť musí. Pokiaľ obsluhujem VZ, sama sa neaktivuje, mašina vozeň pred sebou nezbadá.
Umrel mi tam kolega, ktorý v posledných chvíľach robil určite všetko preto, aby zrážke zabránil, Nedalo sa.
Česť ich pamiatke.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.04.2010 (23:15)  
Vousáč: Na nových mašinách, které mají pult dle UIC 612 je dokonce přesně definovaná poloha tlačítka nouzové brzdy s kontaktem. V případě potřeby stisknutím tohoto tlačítka dojde k aktivaci záchranné brzdy. Na 58E nic takového není, ale vypínač HV tam je určitě...

Záznamová jednotka, od rychloměru, přes zabezpečovací zařízení, můžou být různé logy .. záleží co je na mašině nainstalováno :)

Podle fotek .. myslím, že ta rána byla v rychlosti nad 50 - 60 km/h ..
01.04.2010 (23:09)  
Musím konstatovat, že jako laik pořád nechápu příčinu vzniku této nešťastné události, ale informací z důvěryhodných zdrojů je asi pořád žalostně málo (ani je v tak krátké době neočekávám, vše má svůj čas...). Je někde možnost přečíst zprávu z vyšetřování (až bude k dispozici)? Něco jako v ČR na webu Drážní Inspekce? Mohl by někdo posloužit odkazem, nic relevantního jsem zatím nevygooglil. Díky moc
registrovaný uživatel jones  mail  
01.04.2010 (22:49)  
Vousač:Aj pri posune,pri rýchlosti nad 20km/h musíme obsluhovať Mirel
01.04.2010 (22:38)  
To numo:t.z.v.černá skříňka je registrační rychloměr,používaný na lokomotivách skoro sto let. Podle stupně dokonalosti-ten nejnovější elektronický se blíží černé skříňce malých letadel-lze z jeho zaznámu ledaco vyčíst. Po každé nehodě je záznam z tohoto rychloměru podroben velmi důkladné analýze. Každá lokomotiva musí mít zařízení,které při jakékoli poruše regulace dokáže vypnout i plný trakční výkon,popřípadě zkrat. Na el.lokomotivách je to hlavní vypínač.Jeho vypnutí lze přivodit tlačítkem(má rozpínací kontakty),spínačem řízení nebo zásahem ochran,popřípadě zavedením rychločinného brzdění. Tato zařízení jsou vzájemně nezávislá a obě jsou zdvojená.Když strojvedoucí zkolabuje tak je to špatné,při posunu jede lokomotiva dál,na trati může podle okolností zasáhnout vlakový zabezpečovač. Ale tohle není tento případ-každý,kdo má lokomotivě co dělat,byť to byl někdo z opravny,musí umět vypnout výkon a zastavit.Proto je to celé trochu záhadné,musíme počkat na výsledky šetření.
01.04.2010 (22:12)  
Tomáš Kraus) Nebyly to vozy Bdteer? Každopádně taky jsem se nad tím (pozitivně) podivoval.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko