Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.
Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.
Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.
Podrobnosti zjišťujeme
Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk
Drahoš: Neměl jsem na mysli hospodárnost železnice obecně, ale vozidla jako takového - spotřeba elektřiny a nafty, hospodárnost regulace.
M 474 003: S tím souhlasím, tady jde nejspíš o to že ta krabička brouků byla součástí většího systému, a sama o sobě nemusela být vadná, jen si s tím zbytkem nerozuměla - což je teď opět jen spekulace.
V TV hovorili nieco o "ciernej skrinke" - naozaj je nieco take v lokomotivach zabudovane? Co vsetko to zaznamenava?
Teda ja som laik, ale co sa tu stalo nechapem vobec. Jedine co by mi davalo logiku je, ze vypadol nejaky konektor spajajuci ovladanie so strojom a masina zostala robit to, co robila dovtedy ... ale aj tak (dufam!) by sa malo dat nezavisle aspon vypnut napajanie a brzdit klasickou brzdou, alebo nie?
A este: co sa stane, ak napriklad skolabuje stokilovy fira a padne na ovladacie hejblatka? Bolo by mozne zablokovat nieco tak, ze nie je mozne rychlo reagovat (bol tam aj instruktor, takze co kde stlacit este niekto iny vedel).
Tomáš Kraus:Železnice 60-let rozhodně nebyla více nebezpečná,než ta dnešní.Na to,jak neuvěřitelně byla zatížená,zejména nákladní dopravou a vezmeme-li v úvahu jaké zabezpečovací zařízení bylo tenkrát k dispozici.I přeprava cestujících se s dnešní dobou absolutně nedá srovnávat.Z toho důvodu je ta poznámka o "hospodárnosti" naprosto nevhodná...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.