..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
01.04.2010 (22:09)  
Semík: Ano, pravda, tahle poznámka v článku předtím nebyla. Ale už jsem viděl Os Čadca - Žilina složený ze samých Bmeerů, vypadalo to hodně dobře.
Drahoš: Neměl jsem na mysli hospodárnost železnice obecně, ale vozidla jako takového - spotřeba elektřiny a nafty, hospodárnost regulace.
M 474 003: S tím souhlasím, tady jde nejspíš o to že ta krabička brouků byla součástí většího systému, a sama o sobě nemusela být vadná, jen si s tím zbytkem nerozuměla - což je teď opět jen spekulace.
registrovaný uživatel BronislavJ  mail  
01.04.2010 (21:04)  
Viliam solarik: To bych neřekl... 362.165 na tom byla nějak podobně...
01.04.2010 (20:29)  
Takže vyzerá to podľa obrázku, že 131 pojde "do plynu" a Bmeer to niež nevidím ružovo :(
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
01.04.2010 (20:09)  
Tohle je teda pěkný průšvih, zraněným přeji co nejméně problémů a přeji ať se ztoho brzy dostanou. Mrtvým už nikdo nepomůže, bohužel. Jsem velmi zvědavý kde se nakonec najde problém, shodit sběrač jistě šlo, brzdit přídavnou taky, celé je to nějaké divné.
registrovaný uživatel numo 
01.04.2010 (20:05)  
Ten chlap z rusna ma zlamane ruky, nohy, panvu .. na toho by som sa prilis nespoliehal, to by som sa velmi cudoval keby tam nebol aj otras mozgu..

V TV hovorili nieco o "ciernej skrinke" - naozaj je nieco take v lokomotivach zabudovane? Co vsetko to zaznamenava?

Teda ja som laik, ale co sa tu stalo nechapem vobec. Jedine co by mi davalo logiku je, ze vypadol nejaky konektor spajajuci ovladanie so strojom a masina zostala robit to, co robila dovtedy ... ale aj tak (dufam!) by sa malo dat nezavisle aspon vypnut napajanie a brzdit klasickou brzdou, alebo nie?

A este: co sa stane, ak napriklad skolabuje stokilovy fira a padne na ovladacie hejblatka? Bolo by mozne zablokovat nieco tak, ze nie je mozne rychlo reagovat (bol tam aj instruktor, takze co kde stlacit este niekto iny vedel).
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
01.04.2010 (19:31)  
Jeden člen osádky rušňa je ťažko zranený v nemocnici. Takže vyšetrovatelia budú mať aj svedka. Ak bude schopný vypovedať a kedy.
01.04.2010 (19:06)  
K podobným nehodám bude bohužel docházet vždycky.Každá technika občas selže,i ta nejmodernější.O lidském faktoru nemluvě.
Tomáš Kraus:Železnice 60-let rozhodně nebyla více nebezpečná,než ta dnešní.Na to,jak neuvěřitelně byla zatížená,zejména nákladní dopravou a vezmeme-li v úvahu jaké zabezpečovací zařízení bylo tenkrát k dispozici.I přeprava cestujících se s dnešní dobou absolutně nedá srovnávat.Z toho důvodu je ta poznámka o "hospodárnosti" naprosto nevhodná...
01.04.2010 (18:37)  
Nevím přesně jak je to na lok.ř.131,ale je to klasická kontrolérová stejnosměrka. Ať jsou na ní úpravy jakékoli,tak brzdicí váha musí být aspoň původní-a pokud si vzpomínám,tak 131 má klasickou špalíkovou brzdu s dvojčitými zdržemi,osazenými litinovými špalíky. Určitě musí mít hlavní vypínač a přímočinnou brzdu,tyto dvě věci stačí na zastavení z jakékoli rychlosti a při jakékoli poruše,mající za následek zvýšení trakčního výkonu. Jestli lokomotiva jela na zkušební jízdu tak musela nejdříve zajet z depa do stanice,pochopitelně jako posun. A jestli se její nový regulátor ,,zbláznil",tak proč strojvedoucí nepoužil STOP tlačítko a přímočinnou brzdu? Nevím,jestli tato brzdí oba díly,možná že ne,ale určitě stačí na to,aby nedošlo k takovému nárazu,který zabije 3 lidi. Jenže-dokud nebude oficiální zpráva můžeme se pouze dohadovat a diskutovat.
01.04.2010 (18:21)  
Namám nic proti krabičkám plným brouků a sám občas nějakou sestavím, ale nesvěřuju jí důležité úkoly, dokud jí pořádně neotestuju, a hlavně, pokud si nějaký brouk vymyslí něco co nemá, tak se celá věc vypne a zablokuje nebezpečné stavy.
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.04.2010 (17:54)  
Tomáš Kraus: Nutno přečíst celý článek, ten vůz byl přepravován z dílen.
  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko