..: ČD zavedly rezervaci pro jízdní kolo v dalších rychlících :..

Vůz Bvt, foto: KONTING České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).

Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.

Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo200 Kč / 100 Kč *
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo **70 Kč / 35 Kč *
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy
(** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010)
15 Kč
  • * cena pro držitele slevy Rail+
  • ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity

Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.

Zdroj: České dráhy


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 25.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
27.05.2010 (16:46)  
zdenda:
Vyhánění není až tak cena (15 Kč už nějak jde přežít i ve skupině), ale především ta otravná nutnost vědět odjezd dvě hodiny před výjezdem vlaku (tedy v extrémním případě i den předem). Proč to nejde řešit jako u SC (do odjezdu z dané stanice)? Proč je při volné kapacitě hytláku člověk penalizován, když průvodčí ho už musí tak jako tak odbavit (za přeprava se platí až ve vlaku)?

A ten efekt při výlukách, ani vliv na (ne)řazení Ds navíc to bohužel zatím prokazatelně nemá.

Stejně jako tzy rezervace s největšími výlukovými pracemi taky moc nekrejou (nehledě na to, že pak by stačilo mít ji povinnou např. až za Plzní).
27.05.2010 (16:42)  
doomlukas:
Na osobácích ovšem přeprava takových zásilek probíhá obvykle maximálně na jednom páru denně.
registrovaný uživatel M 
27.05.2010 (14:44)  
Zebrinak - ani ten neni zadarmo, protoze je potreba nejakyho kona nebo vola, co to potahne. Ceny jake ted jsou, jsou extremne nizke** a tezko muzou byt jeste nizsi. Sice plati, ze za malo penez malo muziky, ale i to malo muziky neco stoji. A stoji to velmi malo.
Je vysoce pravdepodobne, ze pokud bude muziky vice (a soucasne bude i vice stat), tak tu svou vetu Canoppy napise znovu. Jeho (pripadne ne jeho, ale mnohych) predstava je totiz, velmi pravdepodobne, takova, ze by vlaky mely jezdit zadarmo, max. za petikorunu kamkoliv a cokoliv vejs je "hrozna cenova politika"...

**Kde v EU jsou vlaky levnejsi?
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2010 (13:42)  
doomlukas: vidíte, a já zase (pokud nejedu na druhý konec republiky, což jsem doposud s kolem nejel) určitě dávám přednost přepravě kola jako spoluzavazadlo, pro mě je styl "větší představek" nebo "vykuchaná čtyřka" optimální, naložím si sám, pohlídám si sám, nikoho nepotřebuju. Jen mě mrzí že kolo většinou jede dráž než já sám, při těch vzdálenostech (a IDSku) které jezdím to tak běžně vychází. Taky označit Bdmtee jako "vůz vhodný pro přepravu spoluzavazadel, například jízdních kol" je podle mě dost drzost, v tom bymáku chybí tak čtvrt metru na to aby toto bylo reálné, takhle kolo kouká zhruba do poloviny jednoho křídla dveří a tudíž způsobí výstup a nástup jen jednou polovinou.
K dokonalosti tomu chybí ještě nízkopodlažní nástup, no za pár (desítek?) let snad...
První neděli co tu jezdil žlutovlak tak se kolistů nahrnulo hafo (až to přeháněli), kola se vezla zadara a bylo jich špičkově v jednom Desiru až kolem 15, řekl bych že to docela slušno prokazuje vážný zájem o takovou službu. Stačí na to mít přiměřená vozidla a jde to vcelku bez potíží (nebo jen s minimálními) pro dopravce...
Jak tu někdo správně napsal - spadá to do stejné kategorie jako špajzák, též na prosté vožení lidí není nutný, ale dělá z vlaku něco více užitečného než obvyklý bus. Je rozumně užitečné takovouto niku vyklízet?
registrovaný uživatel zdenda 
27.05.2010 (13:42)  
A ještě je taky jasné, že povinná rezervace na dotčených rychlících není natravalo, ty výluky taky netrvají věčně, takže se dá předpokládat, že za rok za dva se s nima bude zase dát v klidu jezdit a cyklistický cesty se tomu dají přizpůsobit.
27.05.2010 (13:38)  
M: No vozový park určitě není to samé, co cenová politika, ale velmi úzce to souvisí. Nějakých 333 000 Kč za Octavii není vůbec špatné cena, ale chtít to za Fabii asi nebude nejlepší nápad.

Psal jsem o tom, ze budoucnost zeleznice jsou dalkovy trasy (a aglomerace).

Bohužel to nikde v tvém příspěvku nevidím, reagoval jsem jen na to, co jsem si přečetl.
registrovaný uživatel zdenda 
27.05.2010 (13:31)  
Proč tady řešíte ze povinnou rezervaci 100 Kč, když cyklistikcá sezona de facto začíná v květnu a ta rezervace je za 15 Kč, což je prakticky zadarmo.
A co se času rezervace týče, tak jedu-li někam dál, tak vím, kterým spojem pojedu a jedu-li na výlet stylem odpoledne vytáhnu kolo a vracím se vlakem, tak se dá jet v 99% osobákem, který rezervaci nikdy povinnou nemá.
A je celkem jasný, že dopravce chce při výluce vědět, kolik kol bude přepravovat, aby to zvládl. Jestli to ale ani díky rezervaci nefunguje, tak pak je to problém, to nevím. A možná je zhovadilost mít povinnou rezervaci na celou trasu vlaku, když postižený je jenom jeden úsek. Za vyhánění lidí z vlaků bych to ale v případě 15 korun nenazýval...
27.05.2010 (10:58)  
M: Totéž to není, ale když tě budu vozit na žebřiňáku, tak ti asi taky přijde adekvátní, že za to budu chtít méně peněz než když tě budu vozit mercedesem... Až ČD budou ve všech spojích nabízet odpovídající "mercedes", ať je cena klidně vyšší, ale dnes drtivě převažují ty "žebřiňáky", proto mnozí spatřují nepoměr mezi cenou a nabízenou kvalitou... Jinak jo, budoucnost železnice je hlavně v dálkové a příměstské dopravě. S regionální železniční dopravou jako páteří regionálních dopravních systémů se ale taky počítá i do budoucna, i když nikdy nebude schopná si na sebe vydělat takovým způsobem jako dálková doprava. Samozřejmě jen tam, kde to má smysl a takové oblasti v ČR stále jsou a budou.
27.05.2010 (10:51)  
Martin Jarath: Hytláky slouží ještě k přepravě zásilek (ČD kurýr, služební zásilky...) a někdy jich skutečně není málo a nevím, kam jinam by se dávaly. Pro mě jako cestujícího je přeprava kola formou úschovy během přepravy mnohem pohodlnější než přeprava formou spoluzavazadla. Kolo strčím do hytláku a celou cestu se o něj nemusím starat - můžu v klidu sedět a nemusím sedět u kola na sklopné sedačce nebo se bát, že mi ho někdo ukradne, když u něj nebudu. Samozřejmě ale nesmí být úschova během přepravy zatížena takovou odrazující hrůzou jako povinná rezervace... To mohl vymyslet opravdu jen nějaký idiot, který nikdy nepodnikal cyklovýlety spojené s cestou vlakem. No ale snad to někomu odpovědnému dojde... Dobrovolná rezervace je samozřejmě v pořádku, když vím předem, kdy pojedu a chci mít jistotu, že mi bicykl do konkrétního vlaku vezmou. Takže žávěr: s hytláky bych v dálkové dopravě počítal i do budoucna a umím si představit i netrakční jednotku, která by měla takový hytlákový prostor.
registrovaný uživatel M 
27.05.2010 (0:25)  
Cestujici - tak ale vozovy park neni totez jako cenova politika prece:-( A pokud jde o budoucnost, tak ja nepsal, ze je (obecne) v automobilove doprave. Psal jsem o tom, ze budoucnost zeleznice jsou dalkovy trasy (a aglomerace). Pokud v budoucnu budou nejake vesnicky a dedinky (pocitam ze jeste nejakej rok jo), tak v nich budoucnost zeleznice fakt nevidim
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko