..: ČD zavedly rezervaci pro jízdní kolo v dalších rychlících :..

Vůz Bvt, foto: KONTING České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).

Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.

Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo200 Kč / 100 Kč *
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo **70 Kč / 35 Kč *
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy
(** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010)
15 Kč
  • * cena pro držitele slevy Rail+
  • ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity

Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.

Zdroj: České dráhy


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 25.5.2010 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify Jízdní řád

More from ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user tenzor 
01.06.2010 (18:16)  
Nemuzu si pomoct, ale opet po case perly k okomentovani :)

Zebrinak - ani ten neni zadarmo, protoze je potreba nejakyho kona nebo vola, co to potahne.

Pokud za ten zebrinak nikdo nebude ochotny zaplatit ani korunu, tak sice zadarmo nebude, ale majitel zkrachuje. Pokud mu ale bude stat davat penize a blokovat konkurenci, nabizejici moderni dopravu, tak ne.

Ceny jake ted jsou, jsou extremne nizke** a tezko muzou byt jeste nizsi.

V porovnani s autobusy (cena vetsinou kolem 2/3 jizdneho), plany konkurence a s ohledem na to, co se nabizi, jsou extremne vysoke.

**Kde v EU jsou vlaky levnejsi?

Nevim, jak je to ted, ale jeste pred 2 roky byly na Slovensku, v Recku, v Polsku na delsi trasy, ze by se nenasly i jine staty, o tom bych pochyboval. Ve vsech jmenovanych statech jsou minimalne na dalkove trasy lepsi vagony. Ostatne kdyz se podivam na Rakousko, tak zase o tolik ty ceny uz vyssi nejsou. A v Recku, az pujde euro poradne dolu, budou ty vlaky i pres poradne lonske zdrazeni zase levnejsi. S nesrovnatelnou kvalitou cestovani :)
Aneb fiktivni zprava: Skoda i pres pokles odbytu zvysila cenu Fabie na 500 000 (zaklad bez posilovace rizeni, s trivalcovym motorem a bez airbagu :) ). Podle tiskoveho mluvciho M. jsou tyto ceny extremne nizke, protoze v zahranici se bude prodavat za 600 000.
No comment :)))

A ted k tematu - CD maji takovy pristup k cestujicim, jaky maji, ale z vlaku lidi nevyhani takove "drobnosti" (i kdyz chapu, ze pro cyklisty, kteri se nedopravuji na vylety autem dost zasadni), ale nepohodli, spina, dlouhe jizdni doby a predrazene jizdne. Krom toho, verte nebo ne, nekteri cestujici si oddechnou, kdyz se nebudou muset pri vystupu prodirat pres kola u dveri...
30.05.2010 (2:44)  
1. V první řadě "opravdu velice děkuji" adminovi ŽelPage za ochotu a rychlou nápomoc při řešení mého problému na tento web.

2.
M 26.05.2010 (17:25)
A jaka by byla odpovidajici cenova politika - jezdit uplne zadarmo?:-))

Nikoliv. Za odpovídající cenovou politikuu bych považoval takovou, kdy by se mi vyplatilo (rozumějte - bylo by alespoň výrazně levnější, když už to není pohodlnejší /o mých hororových zážitcích s bicyklem na trase Plzeň - České Budějovice zase někdy jindy/) cestovat s kolem vlakem a nikoliv automobilem. Bez smajlíku.
29.05.2010 (11:19)  
Martin Jarath - tak copak o to, já se k rychlíku včas dostavím, jen abych to kolo do toho vlaku dostal :-) Trasa Brno - ČB je kolařsky dost vytížená. Takže denní doklad na spoluzavazadlo by to celé pořešil, ale kolo nedám jinam než na představek, chápu to správně?
29.05.2010 (9:31)  
No, pokud se k vlaku dostavíte včas, lze urvat místa na představku Bp. Je sice nepsané pravidlo, že se tam víc jak dvě kola nemají dávat, ale pokud by byly umístěny vhodně, asi by průvodčí přežil i více. Pak doporučuji si rovnou koupit denní doklad pro spoluzavazadlo (50 Kč).
V opačném případě je potřeba si včas (nejpozději dvě hodiny před odjezdem vlaku z Brna) zakoupit rezervaci (15 Kč) pro vybraný spoj a pak koupit úschovu během přepravy (30 Kč), ve vlaku z ČB pak spoluzavazadlo (25 Kč).
28.05.2010 (23:00)  
Pánové, takže pokud budu chtít jet s kolem vlakmo někdy v srpnu z Brna do Nové Pece, a po týdnu zpět, mám se konkrétně připravit na co?
Registered user fpul 
28.05.2010 (14:34)  
Kdo todle vymyslel, ten asi nikdy nejel na cyklovýlet v kombinaci s vlakem.

Osobně s vlakem pro přepravu kol přestávám počítat. Raději se zařídím jinak. Lidé raději pojedou na cyklovýlet autem, než aby jeli vlakem bez kol. Pokud se s tímto novým nařízením setká někdo nepřipravený v praxi, bude velmi nemile překvapen a asi ho v budoucnu hned tak někdo ve vlaku neuvidí.

Bohužel dráhy žijí z dotací a ne z cestujících, tak je jim to jedno.

Co s tím? Když už se musejí platiti dotace firmně ČD a když už musejí být smlouvy na 10 let, tak by se dotace mohly nějak výrazněnji záviset na počtu převezených lidí.

Dokud budou dráhy vozit vlaky a ne lidi, tak se něčeho lepšího těžko dočkáme.
27.05.2010 (21:08)  
Kocurek Jiří : podle svého názvu je ta kolej určena k manipulačním činnostem, tedy nakládkovým a vykládkovým pracím v nákladní dopravě. S takovou kolejí třebas sousedí hromady uhlí, které si tam vykládá místní obchodník s uhlím. Mnohdy bývá kolej jen jako kusá a taková kolej je taky relativně krátká.
Zpravidla je obsazena nákladními vozy nebo též traťovými stroji pracujícími na výluce nebo doprovodnými vozy (ubytovacími, dílenskými) k této technice. Trolejové vedení na této koleji je napájeno přes místní úsekový odpojovač. Manipulační činnosti lze provádět pouze v beznapěťovém stavu.
Registered user bugear 
27.05.2010 (20:48)  
@MZ: Tak jako se vyrobily „cyklovozy 015" vybouráním jedné řady sedaček, tak by se daly „vyrobit" cyklovozy Bt nebo vybouráním poloviny sedaček a takto upravené vozy nasadit do rychlíků
Něco takového už existuje, jmenuje se to Bdt 252(/261/262). Akorát nevím, nakolik by bylo vhodné dávat to na rychlíky.
Registered user Nechic  mail  
27.05.2010 (20:38)  
Nevíte prosím někdo jestli ještě něco chystají ČD na léto? Nějaké zajímavé slevy akvizice apod. ?
27.05.2010 (19:25)  
Matrin Jarath: ty mistenky (u vlaku zacinajicich v CR) by se teoreticky daly koupit na e-shopu; sice je primo nenabizi, ale je mozne tam zadat mistenku na konkretni misto ve voze, pro kola je vyrazen nejaky konkretni rozsah (myslim 1-20).
Ale je to samosebou naprosto bizarni a protizakaznicky postup...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko