..: ČD zavedly rezervaci pro jízdní kolo v dalších rychlících :..

Vůz Bvt, foto: KONTING České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).

Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.

Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo200 Kč / 100 Kč *
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo **70 Kč / 35 Kč *
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy
(** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010)
15 Kč
  • * cena pro držitele slevy Rail+
  • ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity

Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.

Zdroj: České dráhy


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 25.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
26.05.2010 (11:26)  
Pikehead:
V žabotlamech se kola dají vozit minimálně u dveří (byť to vyžaduje perony na jedné straně) a snad většina už má u jedný čtyřky sklápěčky.
26.05.2010 (10:25)  
Není od věci se podívat, jak to dělají v Rakousku - celodenní lístek pro kolo stojí stejně jako u nás (pravda, na Fernverkehr je dražší) a neexistuje regionální vlak, který by kola nebral. Přepravné se dá koupit kdykoliv, třeba až u průvodčího bez přirážky, a není to tak jako u nás, že průvodčí při příchodu zařve na celý vagon "Čí je tady vzadu to kolo?!"
U dálkových vlaků je někdy s kolem problém, ale že by byla nějaká trať s povinnou rezervací u veškerých spojů, to neexistuje. Když z nějakého důvodu není avizovaný cyklovůz řazen, průvodčí to naloží do klasického vozu, což není sice žádná sláva, ale snaha tady prostě je. Bohužel naše dráhy se tomuto stavu ani zdaleka neblíží.
registrovaný uživatel Bakiy 
26.05.2010 (9:59)  
Prazakum tim zabili "jen" dva smery, ale cykliste zijou i v Plzni, Tabore, C.Budejovicich, J.Hradci...
Chapu rezervaci na jizdni kolo. Kdyz pojedu na dovolenou na druhy konec republiky, tak si tyden predem zajdu na nadrazi a koupim si mistenky i pro kola. A mam jistotu, ze se do cile dostanu. Ale kdyz chci vyrazit v nedeli na vylet? Prijdu s kolem na nadrazi, v kase si koupim jizdenku (pro sebe a i pro kolo) a pojedu. A kdyz mi pokladni rekne, ze do myho smeru je vyluka nebo jede hodne cyklistu (kolikrat se mi tohle stalo), tak vyrazim na vylet jinam. Jenze kdyz me budou buzerovat tim, ze musim na nadrazi prijit o dve hodiny driv a jeste za kolo dam vic nez za sebe, tak uz vlakem vickrat na vylet s kolem nepojedu. Tenhle genialni napad vyhani z vlaku uz i rezisty! "Smekam" klobouk pred tim, kdo to vymyslel... Ono odrazuje uz i to, ze se listek na kolo neplati v kase, ale az u vlaku. Ale tohle neni vsude...
registrovaný uživatel kuchi 
26.05.2010 (8:23)  
MZ:to snad nemyslite vazne. jel jste nekdy vlakem s kolem? Kazdy normalni vlakvedouci rekne slusne cyklistum ze mezi A a B je vyluka a at si prijdou pro kola a prenesou je do auta. A kazdy normalni cyklista to tak bez problemu udela. Samozdrejme je treba pocitat s tim ze na blbce a nemecke turisty lze narazit vsude:-)
A i kdyby tomu tak nebylo, tak reseni je jednoduche. Auto s koly nepojede jenom usek s vylukou, ale podle rezervaci zacne kola zbirat uz drive na trati a tech par zbylych kol se prelozi rychle.
CD tohle umi resit, sam jsem byl svedkem takove situace. Ve vyskove na morave, pred budouvou stal "informator" (poprve a naposledy co jsem neco takoveho u CD videl), poprosil jen at se pokusim prijit o neco drive (byl jsem se informovat jak to behem vyluky bude s koly den predem), v den odjezdu se auto na kola navic zatoulalo (zacpa na dalnici nebo tak neco) ale nedelalo mu problem zajit za ridicem autobusu, kolo se hodilo do zavazadloveho prostoru a byl jsem spokojen (a semnou i dalsi cykliste). Chce to jen chtit.
26.05.2010 (7:36)  
Naprosta buzerace. Pro Prazaky kola na 220/221 (Benesovsko/Blanicko, ale i Taborsko) a 170/171 (Beroun/Zdice/Krivoklatsko) tim zabili uz davno.

Cyklovylety opravdu nefungujou tak, ze si naplanuju cestu tam i zpet jako duchodkyne na trh do Lyse: zalezi na tom, jake je rano pocasi, jake je pres den pocasi a kam se dojede... Takze kupovat si rezervaci na konkretni spoj (jde to jen v obsazene stanici a strasne dopredu, SMS ala Jancura jsou u CD v planu na 22. stoleti) je naprosto k nicemu.

Nemluve o te prohibitivni cene - u inkarty je sice nizsi nez 70Kc, ale prave v relacich typu Benesov a Zdice neni problem dat za kolo vic nez za vlastni jizdenku, coz je dost bizar!

Poslat cyklisty v techto relacich do osobaku taky neni reseni, protoze ty jsou o vikendech naprosto preplnene (a pro prepravu cyklistu ne uplne uzpusobene: zabotlam vubec a 471 ma mist jen par a naopak proti zabotlamu i min dveri, kde se da stat).

Nejdivnejsi na tom je to, ze BDs, pripadne posilove letni Ds na tech rychlikach stejne jezdi a vozi vzduch... zatimco cyklisty vozi auta. Takovi soudruzi v DB naopak pochopili, ze lidi s kolem jsou soucasti "ekosystemu" zeleznice a stavi se k nim krapet jinak. Jenze DB taky nejsou bandou idiotu onanujicich okolo dvou Bvt...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
26.05.2010 (7:03)  
For MZ: Nezlobte se na mne, ale vaše myšlení je typickou ukázkou toho, jak lze zdůvodnit, proč to či ono nejde. Pokud předem vím, že je někde NAD (Olbramovice jsou dobrý příklad, vídám to zde často) a předem vím, že bude problém s nakládkou kol, co udělám? Je tak těžké, aby průvodčí požádal cestujícího s kolem o pomoc při vykládce? Ale co udělají ČD? Změní jízdní řád, vůz na kola budou vozit pořád, ale bez kol? Tady si nutně zákazník musí pomyslet něco o pitomcích...
25.05.2010 (22:48)  
misa: myslel jsem s in-kartou a jeden směr, jedu někam na víkend a návrat v neděli :)
25.05.2010 (22:46)  
MZ:
A jak ten časový problém řeší povinná rezervace? Navíc kola si v takovém případě překládají cestující, doby, kdy se o překládku staral dopravce (přívěsy za ještěrku stojí např. v ČB snad ještě dnes), jsou už tak deset let pryč.
A obecně si nemyslím, že krom extrémních případů to nějak zvlášť zdržuje. Ano, zde je prostor pro zlepšení - předpisy by neměly tupě vyžadovat placení u vlaku, ale měli by umožnit tyto transakce až za jízdy. Ostatně většina průvodčích to tak dělá, takže nakládka a vykládka kol odsejpá. Zabejvání se rezervacema to naopak zdržuje.
registrovaný uživatel misa 
25.05.2010 (22:07)  
Kuchi:Az do me bude nekdo cpat penize horem dolem taky budu machrovat a jezdit za"bůra".
Jiri Vosecek:Za 100kc moc daleko z Prahy nedojete.I se zpatecni jizdenkou v aplikaci In-karta je to Benesova,tj necelych 50 km.
registrovaný uživatel Natix  mail  
25.05.2010 (21:58)  
Miroslav Zikmund:
Proč by měl proboha kola přenášet z vlaku do dodávky vlakvedoucí? Ten je vydá jejich majitelům a ti si je přenesou sami, stejně tak při opětovném nástupu do vlaku. On snad vlakvedoucí ručně přenáší mezi vlakem a autobusy NAD i cestující?
Při NAD vzniká největší časová ztráta při přesunu všech cestujících z vlaku do busů a naopak, jednak docela dlouho trvá samotný pěší přesun a i tak se často stejně ještě na cosi čeká i několik minut po nástupu, nevím jestli to bývají opozdilí cestující anebo vlaková četa, ale v tomto se už těch pár kol ztratí.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko