..: Část brzdové zdrže poškodila tři kupé v rychlíku :..

Ulomená zdrž vlétla do kupé, foto: Drážní inspekce Přerov — Ve čtvrtek 11. března v 9.25 došlo u jedoucího rychlíku R 804 z Olomouce do Brna přes Břeclav k uvolnění části zdrže (součást brzdy), která prorazila sklo okna a vlétla do oddílu pro cestující. Poškozeny byly celkem tři kupé, kdy letící zdrží byla proražena jedna stěna a druhá poškozena. K nehodě došlo mezi stanicemi Brodek u Přerova a Přerov při rychlosti přibližně 120 km/h. Shodou okolností byl ve vlaku inspektor Drážní inspekce, který začal nehodu ihned vyšetřovat. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, poškozený vůz byl ve stanici Přerov ze soupravy odstaven.

Nákres letu zdrže, foto: Jiří Randa, JRtrain Podle dostupných informací se jednalo o první vůz za lokomotivou, řady AB350 s oddíly druhé a první třídy, tedy jeden z nejstarších provozovaných rychlíkových vozů u Českých drah. S největší pravděpodobností se část zdrže odrazila od štěrku, kolejnice nebo také od sloupu. Jak je patrné z fotografií a na náčrtku, ta prorazila okno šestého kupé, kde prolétla stěnou do vedlejšího, sedmého kupé. Zde narazila do další stěny, kdy byl náraz natolik silný, že došlo k poškození stěny i v osmém kupé.

Část zdrže, litinový brzdový špalík o hmotnosti přibližně 10 kg, který se uvolnil z prvního podvozku, proletěl přímo nad hlavou mladé ženy. Jak sdělil iDnes.cz Jan Kučera z Drážní inspekce, „Kdyby to bylo jen o trochu níž, následky by zřejmě byly velmi vážné, stejně jako pokud by na jejím místě seděl někdo vyšší postavy“. Inspektor DI, který shodou okolností prováděl ve vlaku dozor, po ujištění, že již další nebezpečí nehrozí, nechal vlak dojet do Přerova, kde byl poškozený vůz odstaven. Rychlík pokračoval v jízdě z Přerova se zpožděním 22 minut.

Ulomená zdrž vlétla do kupé, foto: Drážní inspekce Ulomená zdrž vlétla do kupé, foto: Drážní inspekce Ulomená zdrž vlétla do kupé, foto: Drážní inspekce

Podobná událost se stala 30. dubna v roce 2007, kdy v Ostrožské Nové Vsi za jízdy odlétla z druhého vozu spěšného vlaku jedoucího z Bylnice do Brna brzdová zdrž a proletěla oknem stavědla. Při nehodě došlo ke zranění signalistky, která byla 14 dní v pracovní neschopnosti. Příčinou byla špatně uchycená brzdová zdrž. Tehdy České dráhy po dohodě s Drážní inspekcí slíbily, že prověří upevnění všech zdrží.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 12.3.2010 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
23.03.2010 (11:15)  
vozový park ČD stárne a platí tzv. ,,vanová křivka". Každý výrobek má, po vychytání úvodních nedorazů určitou hladinu poruch, která je přímo úměrná jeho složitosti a nepřímo úměrná kvalitě konstrukce (koeficien blbuvzdornosti) a kvalitě požitých komponenet. Po určité době ze tato křivka začne sice pomalu ale soustavně zvedat až po mez únosnosti, kdy je vhodné výrobek vyřadit a nahradit novým. Sklon této části křivky je nepřímo úměrný kvalitě servisu, čili pokud je servis kvalitní, stoupá tato část křivky velmi pomalu, až vůbec, čili reálná životnost výrobku se podstatně prodlužuje. Buhžel je to o tom, že kvalitní servis vyžaduje dostatek lidských sil a času a klidu na práci, přičemž trend u ČD je přesně opačný! Normované časy se neustále zkracují a lidí ubývá, protože ,,je nutno snižovat náklady"! Takže se, jako obvykle, šetří tam, kde je to sice nejjednodušší, ale nejméně vhodné. Ke změně (možná) dojde teprve tehdy, až se vagony začnou za jízdy rozpadat.
21.03.2010 (13:15)  
To Vousáč:
Předchozí příspěvek mi smazali, nejspíš mají strach, že bych se přihlásil k autorství, až to začnou realizovat. Je otázka, jestli je železniční doprava opravdu bezpečnější, než silniční. Kdysi tomu tak možná bylo, dnes o tom začínám pochybovat.
21.03.2010 (13:12)  
Nic. Šlo o nešťastnou náhodu a nikomu se nic nestalo, takže není důvod k nějaké činnosti. Lhát a mlžit se začne teprve tehdy, až ten kus litiny příště někoho zabije.
20.03.2010 (12:16)  
Veľmi by ma zaujímalo čo vyšetrí "Drážní inspekce". Bude sa dať niekde dostať k výsledkom vyšetrovania?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.03.2010 (23:08)  
mira3308: no stejně může uletět špalík z čistící brzdy, kterou najdeš na všech moderních lokomotivách.

doomlukas: 13 mega za vůz je podle mě hodně v pohodě, když si člověk co stojí jednotlivé komponenty...
15.03.2010 (20:49)  
mira3308 : no a co takhle nákladní vozy širokého evropského sortimentu stovek majitelů ... opatřených brzdovými špalíky ...
15.03.2010 (20:39)  
Ad mira 3308:nebude se s tím dělat nic,i kdyby díky zlomenému klínu dělené zdrže(,,šavli") zahynul člověk. Ono to totiž jinak nejde. Tento systém se používá dlouhá desetiletí,a tak jako každá součástka není stoprocentně imunní vůči poruchám.
15.03.2010 (20:25)  
A nejhorsi je to, ze dokud to nekoho nezrani nebo nezabije, tak s tim CD nic moc uchvatneho neudela. A podobne je to bohuzel u vetsiny ceskych dopravcu.
15.03.2010 (16:49)  
Třináct melounů za 1 kus Bdtn756 je dost drahá sranda na to, že jim zůstanou špalíkové brzdy a stále nebudou mít klimatizaci (pro jejíž napájení by asi musely mít speciální dieselagregát)...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko