Černošice — Aktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.
Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.
Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.
Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin
osvětlení těžko, je na 48V a ve střeše. A nic jiného ve vložákách zde není.
To že je osvětlení na 48 V není důvod, proč by nemohlo způsobit požár a pokud vím žabák svítí hlavním osvětlením 380/220V.
A ve vozech (ve stropu)je přece ventilátor a kalorifer na přihřívání vzduchu (díky tomu shořely 460 002 + 063 303 ty to tam mají taky)
Nevím o tom, že by zde někdy bylo kolejové rozvětvení, jediné co si ještě matně pamatuju, tak že zde byla mechanická návěstidla, pravděpodobně šlo o hlásku?
Ale ponekud zvlastni mi prijde, kdyz v "profi" hlaseni ve vlaku se ozyva neco ve smyslu "Prijizdime do zastavky Praha - Smichov".
FRK:
Červený nos a čepice, to je přednosta stanice. A basta :-)
Před nedávnem uvedla ČT 1, že přednostové stanic přijdou o červené čepice. A to veřejnoprávní sdělovací prostředek. FRK
Mě označení nádraží nijak nevadí ani u zastávky. Tento pojem není nikde definován a každý pod ním tedy může vidět něco trochu jiného. Navíc Mokropsy opravdu vypadají jako nádraží, mají zděnou budovu a zastřešené ostrovní nástupiště s podchodem. Také je spousta stanic, které byly předělány na obyčejnou zastávku a přesto se jim pořád říká nádraží. Slovo nádraží se často používá i pro samotnou budovu, např. Denisovo nádraží bylo zbouráno až v době, kdy už z Vašeho úhlu pohledu nádražím dávno nebylo.
A i pojem stanice má různé použití. Pro dopraváka je to dopravna s kolejovým rozvětvením, průvodčí stanicí rozumí i zastávku, jak mu nařizují SPPO.
Není-li (předpokládám alespoň středoškolsky vzdělaný) novinář schopen rozeznat zastávku od nádraží, pak se lze v médiích dočíst nebo doslechnout cokoli ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.