..: Požár v příměstské jednotce zastavil dopravu na Beroun :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG ČernošiceAktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.

Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.

Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.

Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.3.2010 (21:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.03.2010 (9:16)  
bazala68 : s tím obložením máte pravdu, ale neplatí to 100%, některé 451 nižších čísel mají také béžové a ty sedadla jak ukazovali v televizi měl co lavice, to jiná barva. Bylo to to řazení co popisujete. Teď stačí smontovat soupravu do původního složení a bude zase 4 vozová žába (na chvíli)
registrovaný uživatel bazala68  mail  
12.03.2010 (16:34)  
re Honza: jestli jsem na ONJ dobře koukal, tak zasažena byla tato šestivozovka: 451 013-7, 051 013-1, 051 014-9, 051 083-4, 051 035-4, 451 014-5 a ten nejvíce postižený vložák byl 083. Sousední byl 035. K dalšímu či diskusi je skutečná příčina. Ano máš pravdu u 051 je osvětlení na 220V přímo z MG a u 052 jsou zářivky na 48V s individuálním střídačem u každé, navíc 052 má pro osvětlení vlastní zálohovou baterii. Proto také 051 při stažení sběracě přepne na nouzovky a 052 zůstane svítít.Podle prvních fotografií z místa a podle zbytků umakartového obložení jsem usuzoval na vůz 052. Ten má totiž béžovo-krémové obložení stěn a červené sedačky, na rozdíl od 051, který má stěny světle modré a sedačky v kombinaci šedá - modrá. Ano máš pravdu, ve voze je i tzv kalorifer, ale ten je ve střeše nástupního prostoru, tedy jinde. Ten je opravdu napájen 3 x 380V, stejně jako kompresor ve strojovně. V běžném provozu se však kalorifer téměř nepoužívá, zejména při teplotách jen lehce pod nulou. Ale je také pravda, že v dávné minulosti byl kalorifer příčinou požáru jednotky 451, resp. nikoli kalorifer jako takový, ale stykače k topným spirálám, na kterých při vypnutí došlo k závadě a hořel mezi nimi oblouk. Zde bylo ohnisko požáru někde ve střeše zvýšeného prostoru vozu 083 a tam jsou mj. kabely od mezivizových propojek.Pod podlahou vozu je ještě trakční průběžný kabel, ale ten je pod proudem pouze jede-li jednotka na manipulaci, nebo sérii. Takže skutečnou příčinu se možná někdy dozvíme. To vše ostatní jsou dohady vyplývající z konstrukce žabáka. A protože jsem na něm skoro 10 let jezdil, znám jeho konstrukci dobře.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.03.2010 (12:31)  
Byly to 035 a 083??
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.03.2010 (12:19)  
bazala 68
osvětlení těžko, je na 48V a ve střeše. A nic jiného ve vložákách zde není.

To že je osvětlení na 48 V není důvod, proč by nemohlo způsobit požár a pokud vím žabák svítí hlavním osvětlením 380/220V.
A ve vozech (ve stropu)je přece ventilátor a kalorifer na přihřívání vzduchu (díky tomu shořely 460 002 + 063 303 ty to tam mají taky)
11.03.2010 (22:44)  
To M.Z.: Menší slovo do pranice- abych nechodil daleko, tak co třeba Křenovice dolní nádraží? http://www.cd.cz/scripts/modules/catalogue/detail.php?catalogueID=8&linkvalue=5433135&lid=1
Nevím o tom, že by zde někdy bylo kolejové rozvětvení, jediné co si ještě matně pamatuju, tak že zde byla mechanická návěstidla, pravděpodobně šlo o hlásku?
registrovaný uživatel Sim 
11.03.2010 (20:18)  
Miroslav Zikmund > rikat zastavce "nadrazi" mi - zejmena u laicke verejnosti - prijde naprosto v pohode.

Ale ponekud zvlastni mi prijde, kdyz v "profi" hlaseni ve vlaku se ozyva neco ve smyslu "Prijizdime do zastavky Praha - Smichov".
11.03.2010 (18:43)  
MZ: Jo a ještě jsem zapomněl na autobusové nádraží :-)

FRK:
Červený nos a čepice, to je přednosta stanice. A basta :-)
11.03.2010 (18:38)  
MZ:
Před nedávnem uvedla ČT 1, že přednostové stanic přijdou o červené čepice. A to veřejnoprávní sdělovací prostředek. FRK
11.03.2010 (18:38)  
MZ:
Mě označení nádraží nijak nevadí ani u zastávky. Tento pojem není nikde definován a každý pod ním tedy může vidět něco trochu jiného. Navíc Mokropsy opravdu vypadají jako nádraží, mají zděnou budovu a zastřešené ostrovní nástupiště s podchodem. Také je spousta stanic, které byly předělány na obyčejnou zastávku a přesto se jim pořád říká nádraží. Slovo nádraží se často používá i pro samotnou budovu, např. Denisovo nádraží bylo zbouráno až v době, kdy už z Vašeho úhlu pohledu nádražím dávno nebylo.
A i pojem stanice má různé použití. Pro dopraváka je to dopravna s kolejovým rozvětvením, průvodčí stanicí rozumí i zastávku, jak mu nařizují SPPO.
11.03.2010 (17:46)  
Právě koukám na TV Prima a dozvídám se, že k požáru došlo na nádraží v Černošicích-Mokropsech.
Není-li (předpokládám alespoň středoškolsky vzdělaný) novinář schopen rozeznat zastávku od nádraží, pak se lze v médiích dočíst nebo doslechnout cokoli ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko