..: První ČD Tip roku 2010 – březnové víkendy v Budapešti :..

V63_budapest_tkubovec, foto: V63_budapest_tkubovec Praha/Budapešť — Podpora low–cost cestování je jedna z možností jak zatraktivnit mezinárodní cestování vlaky, když základní tarif TCV svou cenovou výší naopak cestující odrazuje. Tuto neatraktivitu nezmírnila ani reforma na dohodu SCIC, která začala platit od změny jízdních řádů 13. února 2009. Ačkoliv se vytvářením takových akčních nabídek tarif zesložiťuje, získávají si u cestujících svou oblibu. Dokládá to mimo jiné růst tržeb v e–shopu Českých drah. Ústřední nabídkou jsou jednosměrné či zpáteční doklady ČD Tip, které jsou fixovány na konkrétní den, vlak a cestujícího. V roce 2009 díky nim bylo možné výhodně cestovat do Vídně, Berlína, Salcburku nebo Norimberka. První destinací pro rok 2010 bude maďarská metropole Budapešť.

Připravte si platební karty, prodej ČD Tip–ů začne již v pondělí 22. února 2010 v e–shopu Českých drah. Ukončen bude po vyprodání kontingentu, nejpozději však 1. března. Za cenu 29 eur získáte zpáteční lístek pro cestu z Prahy do Budapešti, kdy pro cestu tam je určen vlak EC 175 Jan Jesenius a pro návrat EC 272 Jaroslav Hašek. Cestovat můžete o víkendech 5. – 7., 12. – 14., 19. – 21. či 26. – 28. března 2010. Jízdenky neobsahují rezervaci, nelze je vrátit ani vyměnit.

Dá se očekávat, že rozvoj těchto nabídek bude nadále pokračovat. Svou podporu jim v pořadu Hydepark na ČT 24 vyjádřil i Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah. Vyjma jednosměrné nabídky SparNight pro noční vlaky do Košic a také Zvolena není v těchto atraktivních nabídkách pokryto Slovensko, což se však již letos změní. Na konci ledna dráhy avizovaly, že v tomto roce bude rozšířen sortiment nabídek eTiket o slovenské destinace. Pro cesty k našim východním sousedům lze uplatnit mimo jiné i zákaznickou slevu ČD. Výhodný je také tarif CityStar, kdy pro tuto zemi platí výrazně mírnější podmínky prodeje než pro většinu ostatních zemí.

Zdroj: České dráhy – [1], [2]


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.2.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.02.2010 (21:32)  
Mozek: Nepamatuji se, že by z Brna bylo takové omezení, ale pokud ano, zdá se to jako první, částečně relativní a stejně částečně uchopitelný důvod. Díky.

(Hlavou mi to bude vrtat dál, protože tam jaksi stále visí vnitrostátních 255 km navíc/namíň, ale to už je dotaz na nezpochybnitelnou logiku ČD...)
registrovaný uživatel Mozek 
23.02.2010 (20:54)  
Ta nižší cena za ČD Tip Brno-Wien (9 EUR) byla pravděpodobně proto, že nabídka se vztahovala na ranní vlak EC Gustav Mahler, který jízdu začínal ve Štatlu.

Cestující z Prahy použili jiný vlak (dokonce jiné "kategorie"). A pokud by tímto spojem chtěl někdo cestovat ze Štatlu, musel by též zaplatit pražskou taxu 19 EUR.
registrovaný uživatel M 
23.02.2010 (19:54)  
Neodpovedel jsem, protoze jsem ani nemel ambici odpovidat a resit to... Resp. odpovedel - vviz ten system ABC a trojuhelnik. Proc to tak neni, tak to opravdu netusim a omlouvam se ti, ze na to nedokazi odpovedet...

Co jsem napsal bylo, ze se mi nelibi system, ze vsechny nabidky jsou pouze z Prahy a ze by meli byt dostupne i pro jine regiony. Na to, ze Ostrava neni po ceste, tak na to jsem ti uz dvakrat napsal, ze uz jsem se do mapy dival a zjistil to. Jen porad nevim, jak to souvisi s tim, co jsem psal...
Kdyz jsi zacal s abecedou, tak ja se ptal, proc A je A a ty mi porad odpovidas ze B je B (ackoliv ja nikdy status B nezpochybnil...)
23.02.2010 (19:22)  
stoupa : 179 stojí na Gesund 9.27 - 16.29 od IC 2070 z DD. Otázka je, zda se na Gesund souprava odkaluje.
Z Prahy jede souprava den předem na 176 na Altonu a obrací na 2071 do DD (15.40 - 16.18). Na Altoně se zcela jistě neodkaluje a je otázka co se děje v DD 21.02 - 6.54.
Těžko říci, jak WC (ne)funguje když se jímka zaplní a zablokuje, ale následně je jímka odkalena. Zda se WC samo oživí nebo je nutný nějaký manuální zásah do ovládání (často pod zámkem).
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.02.2010 (16:28)  
M: ...to je sice hezké, ale stále jsi mi neodpověděl na otázku, proč tentokrát není nižší cena, pokud se rozhodnu jet z Brna. Ani náznak žádně teorie. Ostrava je prostě v tomto případě mimo hru, neleží na nekratší spojnici Prahy s Budapeští.
registrovaný uživatel M 
23.02.2010 (16:22)  
JP) Ja psal o BUdapesti
MG) A kde je problem? Ja pisu o tom, ze by bylo dobre tu nabidku zavest z cele abecedy do B
http://www.bahn.de/p/view/angebot/international/london-spezial.shtml, pripadne system - na doklad ke zlutemu spoji, ktery jede z mesta na A do mesta na B lze cestovat i z mesta na C (D, E, F) a to za podminky, ze se bude cestovat ve vlaku dane barvy a prestoupi se ve meste na dane pismeno. Cili tak, aby tato nabidka nebyla urcena jen lidem z okoli mesta na A, ale i tem, kteri holt jedou odjinud a maji tudiz smulu, ze jejich mesto nezavina na spravne pismeno...
Co se tyce zeleznice, tak jsou v republice 3-4 podstatna mesta (zalezi jestli budeme pocitat Plzen, asi spis ne) a tato mesta tvori trojuhelnik. "Kamkoliv" ven se jede tak, ze se jednim z tech tri bodu projizdi a ze zbyvajicich dvou bodu se napred musi pouzit nejake priblizovadlo do toho "uzlu". Ja osobne byych proto navrhl system, aby jedna sazba platila pro celou republiku (pokud tedy destinaci nebudou Drazdany, Kuty nebo Hohenau), pripadne, aby jedna sazba platila z toho nejblizsiho bodu a druha sazba platila z tech dvou zbyvajicich.
Aji bych skoro rekl, ze se to dalo pochopit uz z toho predesleho prispevku a nebylo nutne se do mne navazet, ale budiz no. Odpoved na otazku "proc to nejde i z Ostravy" ve stylu "protoze to z Ostravy nejede" nepovazuji za dobrou. Obzvlast, kdyz se nekdy vyzdvihuje ta sitovost zeleznice... Jo kdyby z C do A/B dana firma nemela zadne vlaky, to by byla jina...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.02.2010 (11:11)  
M: Jak vidno, objevil jsem Ameriku. Vysvětím ti to tedy ještě jednou tak, aby to pochopil i...řekněme ekonom. Království Mašinek vyhlásí speciální akci na cestování z města na A do města na B. Sleva platí v modrém, červeném a žlutém spoji - na své dlouhé pouti totiž projíždí městem na A i městem na B, potažmo v daných městech začínají/končí svou pouť. Spoje projíždí i městem C, které je někde na půl cesty, tak o pár zlatých sníží cenu nabídky, aby neměl cestující pocit, že doplácí na své kolegy, jedoucí z města na A. Cestující z města na X má smůlu, protože jeho město neleží na trase daných spojů, nezbývá mu tedy, než se dopravit do města na A nebo města na C, odkud platí nabídka.

Je logické, že cestující z města na C řeší fakt, že u nové speciální nabídky zaplatí stejně, jako cestující z města na A (a tedy má oprávněný pocit, že na ně doplácí.) Není logické, že cestující z města na X řeší absenci speciální nabídky také z jeho města, protože si může snadno zjistit, že jeho městem dané spoje prostě neprojíždí.

Pápá lálá, díky za nové vysvětlení.
23.02.2010 (10:56)  
M) To je trochu blbost, ne? :)

Martin se ptá, proč existoval na konci roku 2009 ČD Tip do Vídně jak z Prahy, tak z Brna, a s různou cenou. A proč teď variantu z Brna nezavedli. V obou případech jde o nabídku do jednoho vlaku.
registrovaný uživatel M 
23.02.2010 (10:46)  
MG - No, to je opravdu problem, v te Breclavi prestoupit...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.02.2010 (9:30)  
Pro MZ:

Ve čtvrtek 18.2 EC 179 a včera, 22.2. EC 176, souprava ČD (Berlin - Praha a zpět) na tom nebyla "WC technicky" o moc lépe, než MÁV.

Zejména mne fascinuje jak bledne, pelichá až líná ona snad původně oranžová či červená barva na našich kočárech. A opravy jsou jen "záplaty" na zřejmě nejkřiklavějších místech. Takhle flekaté nejezdily ani Bi na Pacifiku. To to u "Siemensu" natírali / stříkali temperama"?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko