..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   
04.02.2010 (12:05)  
A k čemu by bylo 5 ICE? Zaturnusovat by šly tak 3, v Reichu by stejně musely jezdit spojené, takže udělat 1 spoj denně? To je opravdu koncepce jako noty na buben...
04.02.2010 (11:56)  
K těm ICE. Ono je otázkou jestli by tehdy nebylo lepší koupit 5 ICE místo 7 Pendolin. Sice to bylo o dvě a hned o pět, oproti původnímu objednanému počtu, míň ale zase bychom měli vozidla s kterými by neměl problém jak Rakušák tak Němec, takže by mohli v pohodě sloužit svému účelu, tudíž vydělávat a ne hoblovat Ostrava-Praha. Navíc by jsme tu měli zázemí na tento typ vozidla a nebyl by problém, když by byly peníze, ty dvě jednotky po čase dokoupit. To by snad ještě náš stát unesl za rok třeba jedno ICE. A co víc, třeba by teď Siemens neutekl ze Zličína, kdyby tu měl odběratele těchto jednotek…
registrovaný uživatel Snickers  mail  
04.02.2010 (11:50)  
Druhá věc, kolik tento projekt stál ČKD než zkrachovalo. Cena je sporná. Dneska pendolina nikde nechtěj. Říká se že sou to vlaky SC (nechapu proč, ani notebook nepřežije celou cestu, jelikož tam nejsou zásuvky na 230, takže pro managery asi vlak na prd) a přitom jsou to obyčejné EC. Dnes už vlastně ne, jelikož jezdí z 90% ve vnitrozemí, takže je to vlastně IC.PS. Radši bych 5 jednotek ICE na trase Dresden-Praha-Ostrava, než to co se tady dneska snažej se 7. Navíc v době prodeje bylo pendolíno daleko zastaralejší.
04.02.2010 (11:41)  
Snickers: Když padlo ČKD, tak Siemens za tu cenu nabídl těch jednotek 5, Alstom 7. Takže levnější tehdy určitě nebyly. A pokud jsou teď, tak je to mimo mísu.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
04.02.2010 (11:28)  
Na pendolino nám asi z vysoka. Radši bych na této trase jednotky ICE. Když mohou jezdit do Amsterdamu, proč ne do Prahy. V Holandsku jezdí také daleko pomaleji. Navic nechapu, proč nemáme ICE jednotky jako ostatní státy, kde jsou ověřený. Např. RAkousko, Německo, Holandsko, nebo deriváty na východě Rusko atd. Navíc ICE jednotky jsou "znatelně" levnější.
registrovaný uživatel Sim 
04.02.2010 (7:38)  
Hawkey > "Autorizovaná osoba vydá takové osvědčení komukoliv, kdo splní příslušné normy a určitě si nedovolí nějaké nadržování jednomu výrobci, to by u soudu s nimi mohl někdo jiný hodně zamávat a pro firmu by to znamenalo konec.
To, že výrobky tuzemských výrobců nemají při homologaci pro provoz na síti SŽDC takové potíže jako některá zahraniční vozidla je dáno zejména tím, že výrobky tuzemských výrobců jsou pro tyto podmínky konstruována a nemusí se tedy složitě a nákladně upravovat jako zahraniční a naopak.
"

... zbyva jen doplnit, ze Paroubek s Topolankem jsou to nejlepsi, co nasi republiku mohlo potkat a ze nikdy nase draha nemela takovy naskok pred svetem, jako za soucasneho monopolu CD & SkodaWerke. Jo, jak nam vsichni zavidi, jaky mame vozovy park a infrastrukturu, rakusaci se nemuzou dockat, az budou moci presednout ze sveho hnusneho railjetu do luxusniho becka razeneho na Vindobone a nemci se snazi podplacet nasi vladu, aby zatlacila na vedeni CD, aby uz konecne pustili do Berlina uzasne Pendolino.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.02.2010 (22:59)  
Vážení, mě osobně je vcelku jedno, jestli vlak, kterým pojedu je modrobílý, žlutý, bílý nebo zelený nebo jakýkoliv i jestli je to státní dopravce nebo soukromník. Využiju služeb toho, čí nabídka bude pro mě nejzajímavější a cena je jen jedním z faktorů v mém rozhodování a nikoliv jediný. Stejně jako si vybírám hospodu, kde se najím, chemický guláš za 60 nebo poctivý steak za 200, jdu do steaku, pokud bude soukromý dopravce, byť trošku dražší, ale nabídne mi lepší služby pojedu s ním.

Na rozdíl od počinů SA se mi zamlouvá přístup jiného soukromého dopravce v Bavorsku, který začínal prakticky s ničím (pronajatá starší mašina a "pár" vagónů a sezóní víkendový vlak provozovaný na své riziko) a během několika let se dopracoval od tohoto sezóního vlaku, přes několik dálkových vlaků až k několika regionálním linkám v rámci ZDO a dokonce i ke 2 párům mezinárodních rychlíků a moderním mašinám a moderním vozům. Tento postup se mi zamlouvá a takovému postupu fandím. Škoda, že stejný postup není vidět u SA, pak by jejich snaha byla opravdovou snahou a ne jen PR prohlášeními.

SYN: Tvá ironická poznámka vystihuje pouze nízkou úroveň Tvého myšlení a znalostí. Jinak si nelze vysvětlit, že můžeš vypustit takový blábol. Zajistí víš, že schválení vozidla pro provoz na síti SŽDC vydává Drážní úřad na základě podkladů vystavených výrobcem a ověřených výsledky měření a zkoušek vykonaných nezávislou autorizovanou osobou. Autorizovaná osoba vydá takové osvědčení komukoliv, kdo splní příslušné normy a určitě si nedovolí nějaké nadržování jednomu výrobci, to by u soudu s nimi mohl někdo jiný hodně zamávat a pro firmu by to znamenalo konec.
To, že výrobky tuzemských výrobců nemají při homologaci pro provoz na síti SŽDC takové potíže jako některá zahraniční vozidla je dáno zejména tím, že výrobky tuzemských výrobců jsou pro tyto podmínky konstruována a nemusí se tedy složitě a nákladně upravovat jako zahraniční a naopak.
registrovaný uživatel SYN 
03.02.2010 (17:32)  
Počkat, a co schválení vozidel? JAKTO že ho má i nějaké vozidlo mimo Schadewerke Pilsen?? Co zase na tom SÚ (Silniční úřad) dělali že to prošlo?! A co tvůrce grafikonu, jaktože jim přidělil kapacitu když nejezdí ve smlouvě = mají nulovou prioritu?!? Kua takhle by to dál nešlo soudruzi!!
:-)))
registrovaný uživatel land 
03.02.2010 (17:24)  
Hawkey :Úsměvné, tradiční a nikdy ne dost omleté ČD dogma - smlouva na dálnici. Koupíte známku (do 3,5t) či zaplatíte mýtné a můžete jet, chápu, že je to pro oponenty silnic až nepředstavitelně jednoduché, ale tak to opravdu je.
registrovaný uživatel Busman 
03.02.2010 (17:11)  
Hawkey 02.02.2010 (21:46):

A on nějaký bus dopravce měl smlouvu na Brno - Praha, když tam jak uragán vtrhl student Jančura se svými autobusy? Tenkrát ji neměly ani ČD (IC EC). Proto tam vtrhl, neb podmínky byly rovné...
  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko