Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.
Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.
Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.
To, že výrobky tuzemských výrobců nemají při homologaci pro provoz na síti SŽDC takové potíže jako některá zahraniční vozidla je dáno zejména tím, že výrobky tuzemských výrobců jsou pro tyto podmínky konstruována a nemusí se tedy složitě a nákladně upravovat jako zahraniční a naopak."
... zbyva jen doplnit, ze Paroubek s Topolankem jsou to nejlepsi, co nasi republiku mohlo potkat a ze nikdy nase draha nemela takovy naskok pred svetem, jako za soucasneho monopolu CD & SkodaWerke. Jo, jak nam vsichni zavidi, jaky mame vozovy park a infrastrukturu, rakusaci se nemuzou dockat, az budou moci presednout ze sveho hnusneho railjetu do luxusniho becka razeneho na Vindobone a nemci se snazi podplacet nasi vladu, aby zatlacila na vedeni CD, aby uz konecne pustili do Berlina uzasne Pendolino.
Na rozdíl od počinů SA se mi zamlouvá přístup jiného soukromého dopravce v Bavorsku, který začínal prakticky s ničím (pronajatá starší mašina a "pár" vagónů a sezóní víkendový vlak provozovaný na své riziko) a během několika let se dopracoval od tohoto sezóního vlaku, přes několik dálkových vlaků až k několika regionálním linkám v rámci ZDO a dokonce i ke 2 párům mezinárodních rychlíků a moderním mašinám a moderním vozům. Tento postup se mi zamlouvá a takovému postupu fandím. Škoda, že stejný postup není vidět u SA, pak by jejich snaha byla opravdovou snahou a ne jen PR prohlášeními.
SYN: Tvá ironická poznámka vystihuje pouze nízkou úroveň Tvého myšlení a znalostí. Jinak si nelze vysvětlit, že můžeš vypustit takový blábol. Zajistí víš, že schválení vozidla pro provoz na síti SŽDC vydává Drážní úřad na základě podkladů vystavených výrobcem a ověřených výsledky měření a zkoušek vykonaných nezávislou autorizovanou osobou. Autorizovaná osoba vydá takové osvědčení komukoliv, kdo splní příslušné normy a určitě si nedovolí nějaké nadržování jednomu výrobci, to by u soudu s nimi mohl někdo jiný hodně zamávat a pro firmu by to znamenalo konec.
To, že výrobky tuzemských výrobců nemají při homologaci pro provoz na síti SŽDC takové potíže jako některá zahraniční vozidla je dáno zejména tím, že výrobky tuzemských výrobců jsou pro tyto podmínky konstruována a nemusí se tedy složitě a nákladně upravovat jako zahraniční a naopak.
:-)))
A on nějaký bus dopravce měl smlouvu na Brno - Praha, když tam jak uragán vtrhl student Jančura se svými autobusy? Tenkrát ji neměly ani ČD (IC EC). Proto tam vtrhl, neb podmínky byly rovné...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.