..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
09.02.2010 (22:47)  
Zajímavý odkaz na tiskové zprávy SBB :

http://mct.sbb.ch/mct/konzern_dienstleistungen/konzern_medien.htm?cmd=E2B9CC475D6FBB37FEA4E39895216E8A

Mimo jiné se v originále píše o tom, že vozy jdoucí do modernizace jsou 35 let staré (!!!).

Při uvažovaném kurzu 18 Kč / CHF přijde modernizace jednoho vozu na 8,6 mil Kč.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
09.02.2010 (6:45)  
Josef Petrák : Naprostý souhlas. Tohle prostě seriózně srovnávat nejde, obzváště k rozdílu datumu jejich vzniku a požadavkům jednotlivých provozovatelů a místem provozu těchto jednotek. To, že některé vozidlo nemá stejné technické parametry ještě nesnižuje jeho technickou vyspělost. Kolejová vozidla jsou stavěna dle požadavků provozovatele a určitě ne ne sklad.

Miroslav Zikmund : No u RailJetu mě oslovila jen premium, 1st class a bistro / ifno. 2nd class ma mě působí hodně stísněným dojmem. Mnohdy mi přijde, že cena na sedadlo je už hnána až do extrému.
registrovaný uživatel M 
09.02.2010 (0:41)  
MZ - Jak se to vezme...
http://en.wikipedia.org/wiki/EuroCity
http://de.wikipedia.org/wiki/EuroCity
Ano, vim, ze na wiki muze psat kdokoliv, ale preci jen bych tomu 1987 veril...

Z tech zde drive zminenych podminek je tam uvolnena ta podminka jidelniho vozu a u te italstiny jsem se teda zarazil uz kdyz jsem to cetl
08.02.2010 (22:54)  
Špáňa : Venda Klaus by řekl "velké nedorozumění".
EC vlaky vznikly v západní Evropě ještě v době "studené války", kdy ani "imperialistické zlo" nemělo ponětí o nějakém "schengenském prostoru" a pouze v omezené míře nebyly prováděny pohraniční kontroly (Benelux) ...
Já jsem jel vlakem EC před 30 lety (v roce 1980) a čuměl jsem jako každý, koho bolševik pustil za železnou oponu.

To, co citujete je ovšem vyčerpávající, zbývá dodat, že se poskytují v odůvodněných případech výjimky.

Se zvyšujícím se množstvím EC začala upadat kvalita, protože jednak železniční správy prostě nedokáží tohle uhlídat, jednak příslušný kontrolní aparát. Navíc DB hodily ECčka jako něco "vysoce nadstandardního" přes palubu, pro ně je zajímavější flotila rodiny ICE a na ECčkách jezdí běžně třicet let staré repase a modernizace, s podvozky na 200, ale dveřmi na kliku.

Při nedávné návštěvě Rakouska jsem se projel z Vídně na Bregenz rakouským RailJetem, na který jsem se opravdu těšil a byl jsem docela zklamán. Velkoprostor DB je uživatelsky mnohem příjemnější a pohodlnější. Z mého pohladu to platí i o srovnání s modernizovaným rakouským Bmpz, o Bmz (ať ještě těch se stahovacími okny nebo modernizovanými) - jimiž jsem cestoval v následujících vlacích - nemluvě .
08.02.2010 (22:31)  
Ono hlavně srovnávat ICE3 a ETR470, které jsou každá jednotkou jiné kategorie a jiné generace, to je fakt sranda. :) Bože, šotoušci, brzděte s tou fantazií.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.02.2010 (21:04)  
Filip Janev: Oni totižto DB, nebudou kupovat takový srač*y jako jsou Pendolina! Oni jsou chytřejší a nakupují nyní ICE3, které jsou na vyšší úrovni, než nějaké Pendolino.

tak srovnáváš jablka a hrušky. když už, tak by bylo fér porovnávat ICE-T a Pendolino (ETR490, ETR6x0) a nebo ETR500 a ICE-3. A ač přemýšlím jak přemýšlím, každý z tšchto vozidel má své slabší místa a nedokáži jednoznačně říct, co je lepší po technické stránce.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
08.02.2010 (20:25)  
mr.detlef: bohužel, tohle je diskuze o českých vagónech, dnes musim koukat na řazení vlaků abych si správně objednal místenku. Do Bmz se nevejdu, jelikož mám 187cm. A občas se stane že narazim i na Bčko (do toho se alespoň tedy vejdu). SCčka jsou supr až na ten "jídelní" vůz, kde se při koukání z okna omlátíte o hlavu. Taky se domnívám že se SCčka nekupovali kvuli vlakům IC.
08.02.2010 (19:12)  
Snickers:
přesněji jen EC 72/73 nesplňuje požadavky, ostatní Pendolína jezdí jako IC (sice pod obchodním názvem SuperCity)
jídelní vůz tam samozřejmě není ale je tam bistro a řazení ve skupinách taky splňuje, jenom tam chybí oddíly
co se týče ostatních EC - vagony DB či ÖBB na tom tak špatně nejsou nebo se mýlím?
registrovaný uživatel Snickers  mail  
08.02.2010 (17:54)  
Špáňa: tak EC pendolíno nesplňuje bod č. 3,4,5 a kromě jednoho páru vlaků i bod č.1 . Ostatní EC .... o tom radši nemluvit.
08.02.2010 (13:35)  
Kategorie EC tuším, že vznikla v Schengenu jako mezinárodní dohoda o zkvalitnění mezinárodní dopravy. Kategorie EC by měla splňovat tyto kritéria:
# musí se jednat o vlak mezinárodní
# vlak je řazen z vozů 1. a 2. třídy
# ve vlaku musí být řazen jídelní vůz
# vlak je skupinově řazen - vůz 1. třídy, následně restaurační vůz a potom vozy 2. třídy
# ve vlaku jsou řazeny vozy oddílové i velkoprostorové
# všechny vozy jsou klimatizované
# zastavuje pouze ve významných městech a přestupních uzlech s návazností na významná města
# nezastavuje se na více než pět minut, výjimečně do 15 minut
# personál vlaku mluví více jazyky, z nichž jeden musí být angličtina, francouzština, němčina nebo italština
# písemné informace se poskytují ve více jazycích
# průměrná rychlost je vyšší než 90 km/h, a to včetně zastávek. To se netýká spojů jedoucích horským terénem
# vlak jede přes den (tj.od 6:00 do 24:00)

Ale jelikož se to nehlídá (alespoň u nás) ani odnikud nepostihuje, tak se do něj vejde skoro cokoliv od vlaku sestávajících z Béček až po kategorii Sp :(
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko