..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pivko 
08.02.2010 (9:59)  
Omluvte můj laický dotaz, ale nemusejí náhodou vlaky EC splňovat aspoň nějaké standardy? To se do nich jako ty B-čka vejdou? Nebylo by načase tohle někde rozmáznout, aby ČD sebrali právo provozovat vlaky EC a byla z toho aspoň mezinárodní ostuda?
registrovaný uživatel Snickers  mail  
08.02.2010 (9:34)  
Špáňa: na první pohled opravdu pěkné a povedené, bohužel jsemm proti všemu co se týká rekonstrukce šukafona.
08.02.2010 (9:34)  
Oni totižto DB, nebudou kupovat takový srač*y jako jsou Pendolina! Oni jsou chytřejší a nakupují nyní ICE3, které jsou na vyšší úrovni, než nějaké Pendolino.
08.02.2010 (9:12)  
07.02.2010 (8:02)  
neviem, ale mam dojem ze vozy "nejsou" lebo niekto asi dostal malý bakšiš :-O
07.02.2010 (1:14)  
ad Hamiš: To je dobrá hovadina...Jako, že by si DB kvůli nám koupily Pendolina?????Pokud vím tak DB nikdy žádný neměly a rozhodně ani mít nebudou...
06.02.2010 (20:41)  
Omlouvám se nepatří to sem. Ale na těchto stránkách http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=312580 sem si všiml nové Hybridní Vodikové Lokomotivy HH20B 1205 s Terminatorem :) Chystáte nějaký bližší článeček?
PS: i když trochu to sem patří ČD nejsou schopné po takové době nakoupit ojeté vagony a amici už přechazejí na vodík. Přitom je to škoda jelikož Škoda transportation už má hybridní vodikový autobus.
06.02.2010 (19:19)  
Hamiš : spojování nemá s naklápěním nic společného. Ani na stránkách www.pendolino.cz nenajdete informaci o tom, jak to je s možností zdvojeného Potěmkina...
Podle toho co si povídají "vrabci na střeše" lze sice technicky spojení provést, ale nikdo to nikdy - alespoň oficiálně na trati - nezkoušel... V depu to možná udělali, ale na to se mohu poptat až příští týden.
registrovaný uživatel Hamiš 
06.02.2010 (18:06)  
Pendolina se nesměji spojovat kvůli naklápění ne?
A to naklápění se dá vypnout.(alespoň myslím)
Tak co v Drážďanech připojit jedno navíc a vypnout naklápění.
To by mohlo jít ne?
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.02.2010 (14:05)  
Elias is best - naprostej souhlas !!
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko