..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
04.02.2010 (20:48)  
Co k tomu dodat? Naše dráhy neplní slovo a propagují letité vozy. Rozhodl bych se pro tu dražší možnost ( předpokládám, že to byli ÖBB či SCNF ).
04.02.2010 (14:37)  
ad Natix:Tak on by nebyl problém v Drážďanech spojovat jednotky, což se u DB běžně děje a u Pendolín bohužel nejde. Naopak by to bylo ideální. U nás jedna jednotka stačí a na německém území dvě.
04.02.2010 (13:53)  
Ještě chybí napsat, že v ČR by mohla být prosperující VRT :):):).
04.02.2010 (13:50)  
čd nejsou schopny koupit pár ojetin a vy tady spekulujete o ice3 :-/
Registered user Natix  mail  
04.02.2010 (13:35)  
Snickers:
Dobře, řekněme tedy ICE-3, ty existují i v multisystémové verzi, takže by nemusel být takový problém je u nás schválit. Ovšem stále přetrvává hlavní problém pendolin, a to že je jich málo na to, aby mohla jezdit zdvojená, což požadují DB. A tím, že bychom místo 7 pednolin měli 5 ICE, se tento problém opravdu nevyřeší, ať jsou jakkoliv komfortní a prestižní. :)
Registered user Snickers  mail  
04.02.2010 (13:17)  
Dejme tomu, že by sme mluvili o ICE. Co na tom že má max. nad 300km/h. JDe o komfort a prestyž této jednotky. Pendolina také dokážou 230Km/h a jezdí 160 jako všechny ostatní vlaky. Drtivá vetšina lidí ani neví kolik pendolíno na našich tratí jezdí a myslí si, že jedou supr vlakem. ICE mají daleko vetší prestyž než pendolína a myslim že srovnatelnou s TGV. Potom druhá otázka je (když už mluvíme o zbytečnosti vysokorychlostní jednotky) jestli má vůbec smysl u nás tyto jednotky provozovat(i pendolina), když můžem za tuto cenu mít např. Taurusy.
Registered user Natix  mail  
04.02.2010 (12:54)  
1. Je třeba rozlišovat vysokorychlostní ICE a naklápěcí ICE-T. Z vašich příspěvků jsem nepochopil, která z nich že to máte na mysli.

2. Pokud jde o vysokorychlostní, tak opravdu nevím, k čemu by tak byly jednotky s maximálkou > 300 km/h na síti ŠZDC dobré.

3. A pokud jde o ICE-T, tak to sice jsou jednotky s podobnými parametry jako pendolina (Vmax 230 km/h, naklápění), jenže je třeba si uvědomit, že existující typ(y) mají např. "drobný problém" v tom, že jsou vyráběny pouze na napájecí systém 15 kV / 16,7 Hz, tudíž na SŽDC se moc neprojedou. Věřím, že by Siemens neměl moc problém s modifikací na třísystém, jenže tímto by vznikl úplně nový typ nutný k novému schvalování ve všech třech zemích, nemluvě o dalších specifikách, kterými se liší česká železniční síť od germánských, a že jich není málo. Myšlenka ověřenosti a kompatibility tímto tudíž také dostává trochu na frak.
Registered user Snickers  mail  
04.02.2010 (12:40)  
Tušim že v Holandsku mají jen 3 a jde to taky. Určitě by šlo vyřešit tím způsobem, že jeden pár ČD do Německa a jeden pár DB do Prahy. Ostantí jednotky ČD třeba směr Ostrava nebo Vídeň...ČD prohlašuje že obnoví vlaky do Bratislavy a že jedná o využítí jednotek též do německa, nebudou jim pak jednotky chybět?? Proto si myslim, že by se měli do budoucna koupit alespoň 3 jednotky ICE.
04.02.2010 (12:30)  
To by to ovšem byl "velmi výdělečný" podnik, když by ty německé zajížděly k nám, za co by ČD musely platit, když původní plán právě byl, že díky zajíždění pendolin do DE a AT by se tyto jednotky zaplatily...
Registered user Snickers  mail  
04.02.2010 (12:27)  
A k čemu by bylo 5 ICE? ONi se totiž dají spojovat jednotky ICe České s těmi Německými a určitě by nebyl problém se dohodnout, aby zajížděli naopak Německé ICE do Čech a naopak.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko