Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.
Vlaky by tentokrát měly jezdit plynuleji než při loňské výluce, kdy ještě současné probíhala výluka v Jenči. Podrobnější informace budou dostupné na vývěskách nebo v níže přiloženém výlukovém řádu.
Výluka začala dnes ve 3 hodiny ráno a bude ukončena ve 3 hodiny ráno 16. března 2010. Od 8. do 10. března 2010 bude současně probíhat výluka úseku Gymnasijní – Veleslavín, vždy od 8:00 do 14:50. Pro dopravu do centra tak budou sloužit tramvaje č. 20 a 26.
Zatímco při loňské výluce byla zakládána východní část nového mostu, nyní půjde o zakládání západní části přemostění. Zároveň budou přeloženy inženýrské sítě, náročná bude zejména překládka kanalizace s profilem jeden metr. Vedle toho budou pokračovat v této lokalitě práce na stavbách patřících do tunelového komplexu Blanka.
Zdroj: České dráhy, ROPID
Souhlas. Po silnici (dnes už prakticky dálnici) je to cca 22 km. Než se vlak vyhrabe z Hlavního přes Zličín do Hostivic, nebo z Masny přes Veleslavín a Ruzyň, jsou dvě hodiny v čudu! Kdo bude ochoten trmácet se v rozklepaném vlaku dvě hodiny, když autobusem, nebo autem to zvládne za půl?
Je otázka, zda trať, která nemá optimální možnost zaústění na Hlavní nádraží, má smysl nějak modernizovat. Pokud by se naopak elektrifikoval Český semering, byl by vlak z Hlavního v Hostivicích přes Smíchov dřív, než přes Nové spojení a nějak podivně z Holešovic na Ruzyň. Naskýtá se otázka, zda by nebylo možné využít dříve elektrifikované vlečky, která vedla směrem k Divoké Šárce z Bubenče. Letiště bych asi raději řešil prodloužením metra.
Ale aby nedošlo k omylu....můj - samozřejmě osobní - názor je, že rychlodráha na letiště tu už měla stát nejmíň před 5, 10 lety....bohužel neustálé hádky Prahy, Stč.kraje a státu všechno jen prodlužuje.
Myslím, že za 10 let se tam možná i svezeme nějakým novějším motorákem, ale že by to bylo pod dráty, tomu už vůbec nevěřím... :-( Řekl bych, že dost viny na tom má Praha 6, která si na modernizaci traťi nakladla finančně neúnosné požadavky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.