Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.
Vlaky by tentokrát měly jezdit plynuleji než při loňské výluce, kdy ještě současné probíhala výluka v Jenči. Podrobnější informace budou dostupné na vývěskách nebo v níže přiloženém výlukovém řádu.
Výluka začala dnes ve 3 hodiny ráno a bude ukončena ve 3 hodiny ráno 16. března 2010. Od 8. do 10. března 2010 bude současně probíhat výluka úseku Gymnasijní – Veleslavín, vždy od 8:00 do 14:50. Pro dopravu do centra tak budou sloužit tramvaje č. 20 a 26.
Zatímco při loňské výluce byla zakládána východní část nového mostu, nyní půjde o zakládání západní části přemostění. Zároveň budou přeloženy inženýrské sítě, náročná bude zejména překládka kanalizace s profilem jeden metr. Vedle toho budou pokračovat v této lokalitě práce na stavbách patřících do tunelového komplexu Blanka.
Zdroj: České dráhy, ROPID
Údajně to zpoždění bylo dnes kvůli sněhu, mi sdělil jakýsi průvodčí, když jsem se ho ptal, ale pak nechápu, jaktože se s tím nejsou schopni vypořádat třeba jako v severských zemích, kde je sněhu určitě daleko více.
Srovnávejte srovnatelné. Autobus ke Hvězdě (ta je cca na úrovni nádraží) podle JŘ 31-38 minut (v reálu méně). Další minuty ztratíte cestou na vlak, zejména v Kladně - vlak má zastávky spíše bokem, autobus jede středem sídliště. Když k tomu přičtete výrazně kratší interval a vyšší spolehlivost busů, zjistíte, že pro většinu Kladeňáků vlak prohrává na celé čáře.
Jenže jak chcete tunelem z Bubenče řešit zastávku "Výstaviště, Liboc, Dlouhá Míle "... a přestup z metra "A" Hradčanská a z "C" na Vltavské, kde by byl vybudován přímý vstup z nově vybudovaného "severního" vestibulu
Ážetďák : kterak jste přišel ke dvěma hodinám. Jizdní doba rychlíku na neelektrifikovaném Semmeringu z HLN do Zličína 26 / 25 minut, ze Zličína na Letiště 5 minut. Takže zhruba půl hodiny, elektrifikace a zkultivování trati by mohlo ušetřit těch 5 minut, takže nějakých 25 minut. Z hlediska leteckého cestujícího pokračujícího dále vlakem výhodnější než na Masaryčku ... a pak přesun na HLN.
Z Holešovic se na Ruzyň rozumně nedostanete, ledaže byste stavěl trať se stoupáním kolem 40 promile. Trasa by totiž musela pod silniční tunely pod Stromovkou ... Když si promítnete kde jsou Holešovice a trať vede "nad" terénem Královské obory.
Borovička : trvající fikce, že všichni jedoucí od Kladna pracují v centru a stačí se rozběhnout pěšky nebo tramvají do okolních ulic. Kdo jede někam ke Karlovu náměstí nebo na Smíchov, pro toho je výhodnější Smíchov. Jenže to souvisí se zapojením Semmeringu do "hlavního" a ne na Severní ...
Stejné fice se drží i plánovačí "rychlodráhy na letiště" plánující přepravu kolem 20 000 cestujících (budiž), ale už neřeší, co s těmi lidmi budou v centru dělat. Neřeší se návazná logistika "co s nimi". Na každý letecký cestující použivší pro jízdu do centra vlaku nehodlá pobývat v centru, ale má své pracovní obchodní zájmy v jiné lokalitě. Ta může být dostupnější ze Smíchova ...
Prosím zjistěte si nejdříve fakta. Do Kladna rozhodně dálnice nevede, z Prahy se po dálnici (rychlostní silnici) jede 13 km a dalších 20 po úzké silnici.
Současná jízdní doba vlaku z Dejvic/Gymnazijní je 36/29 min (Os/Sp), autobusu z Dejvické 38-45 min. Co je rychlejší?
Rychleji do Parhy po Semeringu - no to je určitě to co od Kladna přitáhne cestující.
A cestovat dnes je až dnes - výluka + 60 minut zpoždění.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.