..: U Prosenic vykolejil nákladní vlak, II. koridor přerušen :..

Prosenice — Včera 21. 1., pět minut před půlnocí, vykolejila část nákladního vlaku Nex 46723 (ČD Cargo), jedoucího z Prosenic do Přerova. Provoz na II. tranzitním železničním koridoru byl omezen, přinejmenším do dnešního večera se dotčeným úsekem bude projíždět bez dalšího omezení jen po 1. traťové koleji. Zpoždění osobních dopravy zatím není velké, výrazněji postižen byl zatím R 832 Bohumín - Brno, který mešká téměř tři čtvrtě hodiny, podobný "bonus" si přivezly i R 735 opačným směrem a IC 542 Leoš Janáček. Ostatní rychlíky ve stejné relaci nabírají průměrně deset až dvacet minut.

Strojvedoucí si během jízdy všiml poklesu tlaku v brzdovém potrubí, proto začal brzdit a po dalších dvou kilometrech zastavil. V devatenáctivozové soupravě vykolejil dvanáctý vagón - prázdný patrový přepravník automobilů. Strojvedoucí podle prvních šetření nepřekročil nejvyšší dovolenou rychlost 90 km/h ani neporušil jiné předpisy, příčina tedy zřejmě bude v poruše vozu nebo koleje, avšak definitivní rozhodnutí zatím nepadlo. Škody podle Drážní inspekce dosáhly na vozidle 150 tisíc, na infrastruktuře 1.005 tisíc korun, v těchto chvílích probíhá oprava páteřní železniční tepny. Ukázalo se totiž, že vykolejený vůz jel jednou nápravou mimo kolejnice dva a půl kilometru.

Podle nejnovějších informací došlo ve 22:01 ve stanici Prosenice k poruše traťové výhybky, čímž se zablokovala i 1. traťová kolej a provoz byl na několik desítek minut přerušen úplně. R 746 a Os 2914 vyčkaly na odstranění závady, první jmenovaný míří k cíli se 40minutovým meškáním. Proti původním odhadům trvalo zprovoznění postiženého úseku až do dnešního (23. 1.) odpoledne. Podle SŽDC však definitivní opravy zaberou ještě "měsíce".

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 22.1.2010 (9:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.01.2010 (16:46)  
Jirka (TexxO): Další příčinou může být tzv. necitlivost brzdy. Tedy pokud je únik z hlavního (brzdového) potrubí velmi pomalý tak může dojít za delší dobu k významnému poklesu tlaku, aniž by na to brzdiče na vozech reagovaly, ale na manometru se to ukáže. Někdy to nemusí nic znamenat, ale zpravidla to stojí za kontrolu. Z ujetí cca 2 km usuzuju, že fíra nejdříve zkoušel ztráty doplňovat jinak, než přistoupil k zastavení a fizické kontrole. Ovšem vše může být zcela jinak a na to má odborníky Drážní inspekce ČR. Na uzavřené mimořádky je možno nahlédnout na "dicr.cz" Jistě se tam časem objeví i tato
22.01.2010 (16:45)  
Kompresory moderních lokomotiv mají takový výkon, že jsou schopny ,,ufoukat" i úplné otevření brzdového potrubí na konci vlaku, takže v takovém případě brzdí naplno jen pár posledních vagonů. Nicméně v takovémto případě se na stanovišti strojvedoucího rozsvěcí varovná kontrolka a strojvedoucí brzdičem otevřené záklopce, nebo porušenému potrubí,,pomůže".
22.01.2010 (15:24)  
Dne 21.1.2010 Přerov-Prosenice II.TK km 188.000, vykolejení jednoho prázdného vozu jedním podvozkem za jízdy vlaku Nex 46723 ČDC (zjištěno v 1,10 hod. 22.1.).

Jirka (TexxO) : při pokusu tohle polopatisticky vysvětlit bychom se patrně dostali do bezbřehé diskuse ... jednou z možností je, že se "nějak" narušilo průběžné potrubí, proto z něj únikal vzduch, ale na takové množství, že by se uvedla do činnosti průběžná brzda. Přesněji řečeno, kompresory byly schopny ztrátu vzduchu v potrubí doplňovat.
Některé lokomotivy, například z "peršinkovic rodiny" mají signalizaci průtoku vzduchu ... tudíž strojvedoucí vidí, že mu potrubím "protéká" vzduch a stále běží kompresory.
To je signalizace něčeho "nekalého" ...

Tomáš Kraus : řekl bych, že Mirek Hruška má na müsli spíše dobu "za bolševika", kdy těch průšvihů bylo mnohem víc, jen se o nich skutečně nemluvilo ... soudruhu propagandistovi se to nehodilo do krámu...
22.01.2010 (14:06)  
Mirek Hruška: Ne tak docela. Samozřejmě je pravda, že informace z médií jsou pořád více dostupné, ale třeba s tím počasím to má i reálný základ. Dneska už jsou prakticky každý rok nějaké ničivé povodně (to dříve rozhodně nebývalo) a intenzita polomů také prokazatelně roste, ústup ledovců je vidět na vlastní oči.
Jestli bylo nehod mnohem víc nebo ne, se určitě dá dohledat v zápisech Drážní inspekce.
22.01.2010 (13:33)  
dotaz ... umite nekdo "polopaticky" vysvetli princip jak ten strojvedouci prisel na problem? Chapu ze kdyby se mu kus utrhl, vypusti se tlak a brzy budou brzdit. Ale v tomto pripade prece brzdove tlakove vedeni rozpojeno nebylo. Co zpusobilo pokled tlaku? To je tak zavazny problem, ze ho to donutilo nekde na trati uprostred pustiny zastavit a jit prekontrolovat naklad?
22.01.2010 (13:06)  
Qaws: Není. Vše dnes spočívá v tom, že někdo od ČD si prdne a každé noviny o tom udělají senzační článek a televize natočí žhavou reportáž. Dříve nehod bylo mnohem, mnohem vic ... jen o tom nikdo nepsal senzacechtivé reporty.

To samé, když je nějaký vichr nebo něco. Všichni debatují o tom, jak to dříve nebývalo takové počasí. Omyl. Jen se o tom dříve nemluvilo v každých zprávách co 1O minut týden stále dokola.
registrovaný uživatel Qaws 
22.01.2010 (10:12)  
Poslední dobou je toho nějak moc...:(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko