Prosenice — Včera 21. 1., pět minut před půlnocí, vykolejila část nákladního vlaku Nex 46723 (ČD Cargo), jedoucího z Prosenic do Přerova. Provoz na II. tranzitním železničním koridoru byl omezen, přinejmenším do dnešního večera se dotčeným úsekem bude projíždět bez dalšího omezení jen po 1. traťové koleji. Zpoždění osobních dopravy zatím není velké, výrazněji postižen byl zatím R 832 Bohumín - Brno, který mešká téměř tři čtvrtě hodiny, podobný "bonus" si přivezly i R 735 opačným směrem a IC 542 Leoš Janáček. Ostatní rychlíky ve stejné relaci nabírají průměrně deset až dvacet minut.
Strojvedoucí si během jízdy všiml poklesu tlaku v brzdovém potrubí, proto začal brzdit a po dalších dvou kilometrech zastavil. V devatenáctivozové soupravě vykolejil dvanáctý vagón - prázdný patrový přepravník automobilů. Strojvedoucí podle prvních šetření nepřekročil nejvyšší dovolenou rychlost 90 km/h ani neporušil jiné předpisy, příčina tedy zřejmě bude v poruše vozu nebo koleje, avšak definitivní rozhodnutí zatím nepadlo. Škody podle Drážní inspekce dosáhly na vozidle 150 tisíc, na infrastruktuře 1.005 tisíc korun, v těchto chvílích probíhá oprava páteřní železniční tepny. Ukázalo se totiž, že vykolejený vůz jel jednou nápravou mimo kolejnice dva a půl kilometru.
Podle nejnovějších informací došlo ve 22:01 ve stanici Prosenice k poruše traťové výhybky, čímž se zablokovala i 1. traťová kolej a provoz byl na několik desítek minut přerušen úplně. R 746 a Os 2914 vyčkaly na odstranění závady, první jmenovaný míří k cíli se 40minutovým meškáním. Proti původním odhadům trvalo zprovoznění postiženého úseku až do dnešního (23. 1.) odpoledne. Podle SŽDC však definitivní opravy zaberou ještě "měsíce".
Zdroj: Idnes.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jirka (TexxO) : při pokusu tohle polopatisticky vysvětlit bychom se patrně dostali do bezbřehé diskuse ... jednou z možností je, že se "nějak" narušilo průběžné potrubí, proto z něj únikal vzduch, ale na takové množství, že by se uvedla do činnosti průběžná brzda. Přesněji řečeno, kompresory byly schopny ztrátu vzduchu v potrubí doplňovat.
Některé lokomotivy, například z "peršinkovic rodiny" mají signalizaci průtoku vzduchu ... tudíž strojvedoucí vidí, že mu potrubím "protéká" vzduch a stále běží kompresory.
To je signalizace něčeho "nekalého" ...
Tomáš Kraus : řekl bych, že Mirek Hruška má na müsli spíše dobu "za bolševika", kdy těch průšvihů bylo mnohem víc, jen se o nich skutečně nemluvilo ... soudruhu propagandistovi se to nehodilo do krámu...
Jestli bylo nehod mnohem víc nebo ne, se určitě dá dohledat v zápisech Drážní inspekce.
To samé, když je nějaký vichr nebo něco. Všichni debatují o tom, jak to dříve nebývalo takové počasí. Omyl. Jen se o tom dříve nemluvilo v každých zprávách co 1O minut týden stále dokola.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.