Prosenice — Včera 21. 1., pět minut před půlnocí, vykolejila část nákladního vlaku Nex 46723 (ČD Cargo), jedoucího z Prosenic do Přerova. Provoz na II. tranzitním železničním koridoru byl omezen, přinejmenším do dnešního večera se dotčeným úsekem bude projíždět bez dalšího omezení jen po 1. traťové koleji. Zpoždění osobních dopravy zatím není velké, výrazněji postižen byl zatím R 832 Bohumín - Brno, který mešká téměř tři čtvrtě hodiny, podobný "bonus" si přivezly i R 735 opačným směrem a IC 542 Leoš Janáček. Ostatní rychlíky ve stejné relaci nabírají průměrně deset až dvacet minut.
Strojvedoucí si během jízdy všiml poklesu tlaku v brzdovém potrubí, proto začal brzdit a po dalších dvou kilometrech zastavil. V devatenáctivozové soupravě vykolejil dvanáctý vagón - prázdný patrový přepravník automobilů. Strojvedoucí podle prvních šetření nepřekročil nejvyšší dovolenou rychlost 90 km/h ani neporušil jiné předpisy, příčina tedy zřejmě bude v poruše vozu nebo koleje, avšak definitivní rozhodnutí zatím nepadlo. Škody podle Drážní inspekce dosáhly na vozidle 150 tisíc, na infrastruktuře 1.005 tisíc korun, v těchto chvílích probíhá oprava páteřní železniční tepny. Ukázalo se totiž, že vykolejený vůz jel jednou nápravou mimo kolejnice dva a půl kilometru.
Podle nejnovějších informací došlo ve 22:01 ve stanici Prosenice k poruše traťové výhybky, čímž se zablokovala i 1. traťová kolej a provoz byl na několik desítek minut přerušen úplně. R 746 a Os 2914 vyčkaly na odstranění závady, první jmenovaný míří k cíli se 40minutovým meškáním. Proti původním odhadům trvalo zprovoznění postiženého úseku až do dnešního (23. 1.) odpoledne. Podle SŽDC však definitivní opravy zaberou ještě "měsíce".
Zdroj: Idnes.cz


1 2 | Zpráv na stránku: |
karel f. : vážím si vašich názorů a zkušenosti s brzděním vlaků.
Přesto bych byl s vaším hodnocením (typu něco nemožného) drobet opatrnější ....
Cituji z webu http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm
Dne 28.6.1977 v 9:47 došlo v žst. Bratislava hlavná st. k závažné nehodě s tragickými následky. Vlak Ex 271 Meridian projížděl kolem vjezdového návěstidla žst. Bratislava hlavné rychlostí 97 km/h, přičemž mu byla návěstěna rychlost 40 km/h. Před vjezdem do tunelu dosáhl rychlosti 96 km/h, i když rychlostník stanovoval pouhých 30 km/h. Po výjezdu z tunelu došlo na výhybce č. 56 (postavené do odbočky) k neodvratnému vykolejení. Lokomotiva vykolejila, odtrhla se od soupravy a neovladatelná se řítila 152 metrů, kde se zarazila o opěrnou zeď, ale předtím stihla poškodit lokomotivu 210.004 a zranit jejího strojvedoucího. Sedm vozů expresu vykolejilo. Příčiny nehody nebyly nikdy uspokojivě vysvětleny. Vina však byla oficiálně přiřčena strojvedoucímu, který měl opakovaně manipulovat s brzdičem, čímž měl snížit účinek brzdění, Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí a těžce zraněn pomocník z Ex 271. Zranění utrpěli i další 2 pracovníci ČSD a 18 cestujících. Škoda činila asi 6,9 mil. Kčs. Lokomotiva ES 499.0010 byla jako první své řady zrušena.
Strojvedoucí Josef Šmída s "x" lety praxe (osobně jsem ho neznal), které jej přivedly na post strojvedoucího "výběrové turnusové skupiny zajišťující výkony na vozebním rameni Praha - Bratislava) po "milionu manipulací správných s brzdičem" se pomate na rozumu (???) a začne nesprávně manipulovat s brzdičem, tak že vlak nesníží rychlost ... (úsměvné)
Spisový materiál k nehodové události jsem neviděl, ale ing. Jindřich Hála - zkušební komisař FMD (MD, DÚ), který se nikdy s "oficiálními závěry" neztotožnil (jeden z mnoha důvodů proč ho bolševik neměl v oblibě) říkal, že se tam objevil termín - nesprávnou manipulací s brzdičem došlo k vyčerpání nevyčerpatelné brzdy ...
Pomocník strojvedoucího pak sice pracoval v depu v "céčkovém grafikonu", ale nikdy jsme se k nehodě nevrátili (důvody jsou asi jasné), takže jsem se ho ani neptal na logickou věc, jako otevření záklopky záchranné brzdy na umístěné na straně pomocníka strojvedoucího...
Nelze se divit tomu, že oficiálním závěrům šetření, alespoň v pražském depu "na středu" nikdy nikdo neuvěřil, i když se vedení muselo tvářit, že s ním souhlasí ... (co mu taky zbývalo).
Myslíte si také, že strojvedoucí nesprávně manipuloval s brzdičem, protože se na tom usnesla (musela usnést) ctihodná komise odborníků ... a ostatní názory jsou pouze moudra ... Pokud by ten strojvedoucí přežil, byť na invalidním vozíku, tak by to asi nebylo tak jednoduché ...
"...Poškození je takového rozsahu, že dříve zde zřejmě provoz obnoven nebude, řekl v sobotu ČTK Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nehoda nemá podle Hally žádný vliv na osobní dopravu. V úseku je totiž provoz trojkolejný..."
A k tomu počasí již odpověděl zmar. Nevyjádřil bych to lépe. Holt mladí absolutně nemohou vědět.
A mrzí mě že jsem se zde ozval. Omlouvám se . Já tam nebyl a neviděl jsem co se tam stalo tak se vyjadřovat nebudu.
Kdyby se to stalo o stanici dřív, tak by to byla pěkná paseka a týden by se nejezdilo. Už se dlouho nestalo, aby se nějaký NExák rozlítl v devadesátce po zhlaví. Vždycky jde o prkotiny a trochu vysypanýho substrátu. Pamatuju v 1977 Plzeň - Křimice. To byl masakr. Všechno se muselo postavit nové.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
