..: U Prosenic vykolejil nákladní vlak, II. koridor přerušen :..

Prosenice — Včera 21. 1., pět minut před půlnocí, vykolejila část nákladního vlaku Nex 46723 (ČD Cargo), jedoucího z Prosenic do Přerova. Provoz na II. tranzitním železničním koridoru byl omezen, přinejmenším do dnešního večera se dotčeným úsekem bude projíždět bez dalšího omezení jen po 1. traťové koleji. Zpoždění osobních dopravy zatím není velké, výrazněji postižen byl zatím R 832 Bohumín - Brno, který mešká téměř tři čtvrtě hodiny, podobný "bonus" si přivezly i R 735 opačným směrem a IC 542 Leoš Janáček. Ostatní rychlíky ve stejné relaci nabírají průměrně deset až dvacet minut.

Strojvedoucí si během jízdy všiml poklesu tlaku v brzdovém potrubí, proto začal brzdit a po dalších dvou kilometrech zastavil. V devatenáctivozové soupravě vykolejil dvanáctý vagón - prázdný patrový přepravník automobilů. Strojvedoucí podle prvních šetření nepřekročil nejvyšší dovolenou rychlost 90 km/h ani neporušil jiné předpisy, příčina tedy zřejmě bude v poruše vozu nebo koleje, avšak definitivní rozhodnutí zatím nepadlo. Škody podle Drážní inspekce dosáhly na vozidle 150 tisíc, na infrastruktuře 1.005 tisíc korun, v těchto chvílích probíhá oprava páteřní železniční tepny. Ukázalo se totiž, že vykolejený vůz jel jednou nápravou mimo kolejnice dva a půl kilometru.

Podle nejnovějších informací došlo ve 22:01 ve stanici Prosenice k poruše traťové výhybky, čímž se zablokovala i 1. traťová kolej a provoz byl na několik desítek minut přerušen úplně. R 746 a Os 2914 vyčkaly na odstranění závady, první jmenovaný míří k cíli se 40minutovým meškáním. Proti původním odhadům trvalo zprovoznění postiženého úseku až do dnešního (23. 1.) odpoledne. Podle SŽDC však definitivní opravy zaberou ještě "měsíce".

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 22.1.2010 (9:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.01.2010 (14:38)  
Maxik : príma odkaz. Díky němu jsme se dozvěděli o dosud utajené trojkolejné trati jíž neuvádí SŽDC s.o. na "vlastních mapách" a tabulkách traťových poměrů ....

karel f. : vážím si vašich názorů a zkušenosti s brzděním vlaků.
Přesto bych byl s vaším hodnocením (typu něco nemožného) drobet opatrnější ....

Cituji z webu http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm

Dne 28.6.1977 v 9:47 došlo v žst. Bratislava hlavná st. k závažné nehodě s tragickými následky. Vlak Ex 271 Meridian projížděl kolem vjezdového návěstidla žst. Bratislava hlavné rychlostí 97 km/h, přičemž mu byla návěstěna rychlost 40 km/h. Před vjezdem do tunelu dosáhl rychlosti 96 km/h, i když rychlostník stanovoval pouhých 30 km/h. Po výjezdu z tunelu došlo na výhybce č. 56 (postavené do odbočky) k neodvratnému vykolejení. Lokomotiva vykolejila, odtrhla se od soupravy a neovladatelná se řítila 152 metrů, kde se zarazila o opěrnou zeď, ale předtím stihla poškodit lokomotivu 210.004 a zranit jejího strojvedoucího. Sedm vozů expresu vykolejilo. Příčiny nehody nebyly nikdy uspokojivě vysvětleny. Vina však byla oficiálně přiřčena strojvedoucímu, který měl opakovaně manipulovat s brzdičem, čímž měl snížit účinek brzdění, Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí a těžce zraněn pomocník z Ex 271. Zranění utrpěli i další 2 pracovníci ČSD a 18 cestujících. Škoda činila asi 6,9 mil. Kčs. Lokomotiva ES 499.0010 byla jako první své řady zrušena.

Strojvedoucí Josef Šmída s "x" lety praxe (osobně jsem ho neznal), které jej přivedly na post strojvedoucího "výběrové turnusové skupiny zajišťující výkony na vozebním rameni Praha - Bratislava) po "milionu manipulací správných s brzdičem" se pomate na rozumu (???) a začne nesprávně manipulovat s brzdičem, tak že vlak nesníží rychlost ... (úsměvné)
Spisový materiál k nehodové události jsem neviděl, ale ing. Jindřich Hála - zkušební komisař FMD (MD, DÚ), který se nikdy s "oficiálními závěry" neztotožnil (jeden z mnoha důvodů proč ho bolševik neměl v oblibě) říkal, že se tam objevil termín - nesprávnou manipulací s brzdičem došlo k vyčerpání nevyčerpatelné brzdy ...

Pomocník strojvedoucího pak sice pracoval v depu v "céčkovém grafikonu", ale nikdy jsme se k nehodě nevrátili (důvody jsou asi jasné), takže jsem se ho ani neptal na logickou věc, jako otevření záklopky záchranné brzdy na umístěné na straně pomocníka strojvedoucího...

Nelze se divit tomu, že oficiálním závěrům šetření, alespoň v pražském depu "na středu" nikdy nikdo neuvěřil, i když se vedení muselo tvářit, že s ním souhlasí ... (co mu taky zbývalo).


Myslíte si také, že strojvedoucí nesprávně manipuloval s brzdičem, protože se na tom usnesla (musela usnést) ctihodná komise odborníků ... a ostatní názory jsou pouze moudra ... Pokud by ten strojvedoucí přežil, byť na invalidním vozíku, tak by to asi nebylo tak jednoduché ...
registrovaný uživatel Maxík 
23.01.2010 (11:51)  
Oprava trati u Přerova po havárii vlaku potrvá měsíce: http://prerovsky.denik.cz/zpravy_region/oprava-trati-u-prerova-po-havarii-vlaku-potrva-mes.html

"...Poškození je takového rozsahu, že dříve zde zřejmě provoz obnoven nebude, řekl v sobotu ČTK Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nehoda nemá podle Hally žádný vliv na osobní dopravu. V úseku je totiž provoz trojkolejný..."
22.01.2010 (23:08)  
Doplňování vzduchu do hlavního potrubí při jeho netěsnosti není otázkou výkonnosti kompresoru,ale průřezu záklopky či ventilu v brzdiči,kterou ten vzduch prochází. U brzdiče DAKO BS-2,který je nejpoužívanější,je tento průřez,daný pootevřením přerušovacího ventilu dost malý(schválně,právě pro to,aby se zajistilo ,,nedoplnění" větších,průšvih signalizujicích ztrát). Brzdič DAKO BSE tento ventil měl jen na prvních kusech,pak byl nahrazen dvojpolohovou záklopkou. Ale každá traťová lokomotiva s tímto brzdičem má průtokoměr,který vyšší průtok do potrubí hlídá a signalizuje.
22.01.2010 (21:04)  
Tomáš Kraus: Jak zmiňuje Miroslav Zikmund. DI v zápisech rozhodně nic mít nebude, ta tehdy ještě neexistovala. Navíc bylo velké množství nehod, které se podařilo utajit. Vypadl vůz? Vzal se hever, vůz se podložil a šup s ním zpět.

A k tomu počasí již odpověděl zmar. Nevyjádřil bych to lépe. Holt mladí absolutně nemohou vědět.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
22.01.2010 (18:56)  
NIcKON : Vše o železnici asi dnes neví nikdo. Každý má své. Já toho prošel za 15 let práce dost. Tak že při netěsnosti uniká zřejmě někde vzduch a strojvedoucí na manometru vidí co se děje a co má udělat. V případě že by se potrubí úplně rozpojilo vlak by se zastavil jako by někdo zatáhl záchranou brzdu. Není pravda že by nějaká mašina stíhala dofoukávat vzduch při velkém úniku vzduchu. Předpis Vp 15 určuje přesně jak co má být. A můžu z vlastní zkušeností říct že každá mašina je jiná i když řada stejná. Ještě jedna věc . Při přerušení nebo roztžení hadic někde ve vlaku hrozí i roztržení vlaku. Podle mě ten únik vzduch asi nebyl velký když tvrdí že vlak zastavil strojvedoucí.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
22.01.2010 (18:19)  
karel.f: Znám vás z jiného serveru a vaše příspěvky bývají obecně přínosem; vím, že jste velice zkušený železničář a věcný diskutér, ale tím spíš bych od vás čekal na železničním serveru slušnější jednání. Ne všichni, co sem píšou, jsou železniční diletanti, jak jste svým úsměškem naznačil.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
22.01.2010 (18:13)  
NIcKON : Prostě když nevím raději nic nepíšu. Já mám něco na dráze odmakáno a vím jak se chová netěsnost při zkoušce brzdy.
A mrzí mě že jsem se zde ozval. Omlouvám se . Já tam nebyl a neviděl jsem co se tam stalo tak se vyjadřovat nebudu.
registrovaný uživatel zmar 
22.01.2010 (17:53)  
Tomáš Kraus: dřív se člověk dozvěděl o pohromách v sousedním okrese. Dnes se dozví o pohromách z celého světa. Proto je těch katastrof objektivně vidět mnohem víc. Ledovce ustupují už 200 let od konce poslední malé doby ledové. Koho by napadlo, že stejný obrovský polom, jaký byl před pár lety v Tatrách, tam byl také před sto lety ?
registrovaný uživatel karel.f  mail  
22.01.2010 (17:52)  
Jedno moudro vedle druhého. Schopen dofoukat při otevřeném ventilu na konci vlaku. Ještě že tu jsem zřídka ale zasmál jsem se.
22.01.2010 (17:48)  
Ještěže na to přišel, jinak se rekonstruoval Přerov nadvakrát.

Kdyby se to stalo o stanici dřív, tak by to byla pěkná paseka a týden by se nejezdilo. Už se dlouho nestalo, aby se nějaký NExák rozlítl v devadesátce po zhlaví. Vždycky jde o prkotiny a trochu vysypanýho substrátu. Pamatuju v 1977 Plzeň - Křimice. To byl masakr. Všechno se muselo postavit nové.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko