..: Voith Maxima - Made in the Czech Republic :..

Voith Maxima 40 CC, foto: Voith TurboLouny — Největší výrobce nákladních železničních vozů, LOSTR Louny, začne už v letošním roce vyrábět podskupiny pro lokomotivu Voith Maxima. Německý výrobce, sídlící v severoněmeckém Kielu, bude dodávat skříně, motory a hydrodynamické převodovky (rozvodnou LS 640 reU2 a nápravovou KBD 385), ve dvou nových halách české firmy budou vznikat rámy a podvozky, přičemž dodávku zbývajících komponent poptává výrobce u dalších subdodavatelů (není tak vyloučena ještě větší účast českého průmyslu na této zakázce). O tuto diesel-hydraulickou lokomotivu je zájem především v zemích na východ od ČR, Louny jsou tedy strategickou pozicí pro export do zemí určení. Do konce roku by měl být sestaven první český prototyp, v roce 2011 by pak měla následovat sériová výroba. V případě zvýšeného zájmu jsou firmy ochotny investovat do dalších výrobních prostor. Stabilizovaná, a v patřičné kvalitě prováděná výroba Maximy by mohla otevřít dveře rozšíření portfolia o další typy lokomotiv Voith.

Maxima je bezesporu jedinečným strojem a toto oznámení je znamením částečného návratu výroby šestikolových „mamutů“ do Česka. Jak čeští konstruktéři a technici uspějí s montáži této „laboratoře na kolech“ uvidíme v následujících měsících a letech. Dalším typem by se mohla stát posunovací Voith Gravita, čímž by se mohla stát finančně zajímavou i pro české soukromé dopravce. Byla by přímým konkurentem některých produktů českotřebovské továrny CZ LOKO, která se ale specializuje zejména na rekonstrukce starých typů. Pro lounský LOSTR je výhodou, že oba typy firmy Voith již podstoupily testy na ŽZO v Cerhenicích, tudíž stačí ve vývoji navázat tam, kde kielští technici skončili, a upravit stroje dle přání zákazníků.

Zdroj: FinančníNoviny.cz (ČTK)


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
17.01.2010 (17:51)  
Martin Šťastný:
Dobré sci-fi ta mapka s VRT :)
Kdo by to financoval, snad né stát? To by jsme museli mít dvojnásobné hdp na jednoho obyvatele.
17.01.2010 (17:45)  
@Martin Šťastný
Nuž, ďakujem za to, že si mi povedal kto som a odkiaľ pochádzam. Ja, keď som čítal Tvoje názory, vždy som vedel, že si skvelý a úžasný človek. Nikdy mi nenapadlo považovať Ťa za nejakého Etiópčana, alebo Číňana. Rovnako som nikdy nehovoril o Česku ako nejakej hlúpej krajine... Netušil som, že tu, na želpage, keď má človek odlišný názor je hneď považovaný za hlupáka alebo neschopného. Ale čo sa dá robiť, "Iný kraj, iný mrav".
Tvoj obrázok je zaujímavy, ale len príliš "mechanicky" spája tri mestá. Môj názor bol len o tom, že podľa mňa VRT by mala viac bližšie k ľuďom. Aj keď rýchlosť je dôležitá, treba si položiť otázku, či pre blbých 15 minút ušetreného času v podstate vylúčime Pardubicko (a HK) a Olomouc z VRT. Ako som už napísal, nevidel som, že by Nemci, Taliani, Rakúšania alebo Francúzi stavali nové železnice a obchádzali by ekonomicky a spoločensky dôležité centrá...
17.01.2010 (17:03)  
Abych tu jen nemlátil slámu, tady je obrázek, jak by to mělo vypadat - http://srh.cz/pics/VRT+Praha+Brno+300.jpg

Klíčová je tam právě ta rekonstrukce tratě 300...
17.01.2010 (16:05)  
ICE_LACO: Už jsi četl o modernizaci trati 300? Ano, to všechno od Ostravy do Prahy bude jezdit přes ni, tak co na tom pořád nechápeš? Vše zůstane při starém, akorát místo toho, aby v Přerově vlak jel přes Olomouc a dál, tak odbočí na trať 300 (která se bude modernizovat na 230 km/h) a pojede přímo do Brna, odkud následně po VRT do Prahy... Tyto dvě města právě potřebují rychlé spojení, protože jsou to dvě největší města v ČR a jejich železniční spojení je víc než tragické. Nebo ti to mám nakreslit, abys pochopil, že současné trasování dálkové dopravy Morava - Čechy je blbost a nové řešení má přinést prospěch všem a to i těm vlakům, které pojedou od východu republiky? Ta vzdálenost přes Brno nebude o nic delší (spíš kratší)...
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
17.01.2010 (15:52)  
Pánové (a dámy, pokud se nějaká dáma za nějakou přezdívkou skrývá :-), myslím, že téma VRT se už vůbec netýká té popisované lokomotivy. Myslím ale, že je navýsost zajímavé i důležité. Neměli bychom se s ním tedy přesunout někam jinam? Prosím, navrhněte, kde v té diskusi budeme pokračovat...
A - prosím - nezatracujme účast zahraničních kolegů, byť by se nám jejich argumetny zdály sebepochybnější (ony pohledy "zvenku" nemusí být vždy od věci). A za sebe prosím, dejte mi (či nám) někdo námět, kde bychom si mohli rychle a přehledně přečíst či prohlédnout něco o navrhovaných trasách VRT v ČR. Díky...
17.01.2010 (15:08)  
A kam na východ chcete ťahať VRT. Slovenské železnice v najbližších 20 rokov ani len neuvažujú o nejakej VRT. Na Slovensku sa bude stavať nejaký tunel pod Bratislavou a rekonštruovať Nové Mesto nad Váhom - Čadca na úžasných 160 km/h. A maďari? Tam je o akýchkoľvek väčších investíciach do železnice škoda hovoriť a pokiaľ sa niekedy budú chcieť napojiť na európu, tak cez Viedeň...
Druhá vec, ak EC vlaky z Budapešti a Bratislavy budú jazdiť po "Vašej" VRT Brno - Praha, ako obslúžite severnú vetvu? To bude jazdiť vlak Budapešť - Vác - Štúrovo - Nové Zámky - Bratislava - Kúty - Břeclav - Brno - (potom nič) - Praha? Aký to bude mať význam?
Chápem Vaše nadšenie pre rýchle prepojenie Prahy a Brna - ale nie len tieto dve mestá potrebujú VRT...
17.01.2010 (14:52)  
Tak to je fakt vtipný, tady spousta lidí řeší, že taková prťavá vzdálenost jako Praha - Brno se pro VRT nevyplatí a pak se tady objeví nějaký Maďar, co by stavěl VRT do České Třebové.

Takže ještě jednou. Ta nová trať by nebyla pro pár vlaků z Brna do Prahy, ale vzniklo by úplně nové vozební rameno Ostrava - Brno - Praha, Olomouc také bude moct jezdi přes Přerov a nebo po 301. Zbytek dál od Olomouce má i na evropské poměry luxusní spojení do Prahy. Takže tímto vznikne nové vysokorychlostní napojení celé Moravy i Jižních Čech, na rozdíl od současné trasy 3. TŽK.

Závěrem bych ti doporučil, aby ses radši upřel na svou rodnou zemi, protože o českých poměrech nevíš absolutně nic. Navíc jen tak mimochodem, pokud se nepletu, tak dálnice vám tam zatím vedou odnikud nikam a po železnici jezdíte 120 km/h, takže bys své filozofické názory měl jít radši uplatňovat tam. Neboj, mi to tu zvládnem a až za pár let nebudeme vědět co s prachama, postavíme VRT s přestupním uzlem i v Bezpráví...
registrovaný uživatel happy 
17.01.2010 (14:17)  
Alebo sa Pendolino bude trmácať rýchlosťou 50km/h až do Znojma?
Tak předně nemelte tu bludy, když už se chcete k něčemu v rámci ČR vyjadřovat, tak si alespoň zjistěte fakta a maximální traťové rychlosti.

To znamená, že aj v Nemecku funguje regionálna VRT? ICE vlaky tam nezastavujú medzi východzou a cieľovou stanicou? Má z ekonomického hľadiska význam za 150 miliárd Kč vybudovať 200 km VRT len pre spojenie Prahy a Brna - pre 18 párov vlakov?
Za další se naučte číst. Psal jsem o spojení Prahy a Brna a dál na východ. Takže třeba Bratislava a Budapešť a jiná významná města. Německem bych se neoháněl, protože je jednak větší a jednak je podstatně lidnatější.

A čo Ostravsko, Pardubicko alebo Olomouc?
Jestli jste si nevšiml, tak tyto města mají nadstandartní spojení, které bohatě postačuje a to i pro rychlost 160 km/h. Tady je spíš problém, že pouze Pendolína a Taurusy zvládají využití současné infrastruktury. Což je tedy žalostně málo spojů. Rozhodně mezi to nelze počítat dreky řady 350. Abych to zkrátil... Olomouc a Ostrava bude mít kvalitní spojení s Brnem po radikálně překopané trati z Brna na Přerov, potom s využitím VRT Brno - Praha. A spojení Pardubic s Prahou stačí po současné infrastruktuře, časová úspora by byla minimální ve srovnání s VRT. A dědiny typu Vepřová prostě nikoho nezajímají. A je naprostou šíleností z této vesnice dělat ještě VRT uzel, jak navrhujete.
17.01.2010 (13:58)  
@happy
To znamená, že aj v Nemecku funguje regionálna VRT? ICE vlaky tam nezastavujú medzi východzou a cieľovou stanicou? Má z ekonomického hľadiska význam za 150 miliárd Kč vybudovať 200 km VRT len pre spojenie Prahy a Brna - pre 18 párov vlakov? A čo Ostravsko, Pardubicko alebo Olomouc? Tu nemajú nárok na rýchle spojenie? Ja som si až doteraz myslel, že VRT je tu na to, aby sa RÝCHLO prepojili ekonomicky silnéh centrá v štáte. Argumentujete vybudovaním odbočky na Znojmo. V poriadku, ale to znamená vybudovať novú trať až do Znojma. Alebo sa Pendolino bude trmácať rýchlosťou 50km/h až do Znojma?
registrovaný uživatel happy 
17.01.2010 (12:56)  
ad ICE_LACO:
Patrně jste zcela nepochopil význam VRT. To, co vy tu řešíte, je nějaká regionální zrychlená doprava po VRT, což je samozřejmě nesmysl. Ohánět se tu nějakou Jihlavou, nějakým Těšínem, či Orlovou je opravdu mimo mísu, kvůli tomu by se to nestavělo. Tady jde primárně o co nejkratší úsek o nejpřímějším vedením z Prahy na Brno a dál na východ. Pouze u Jihlavy se plánuje odbočka pro napojení dalších tratí. Od Budějovic, H. Brodu, Znojma.... Ono je to dáno i tím, že infrastruktura na jihu je pomalá a je potřeba sem dovést nějakou páteř, ale byl by to vedlejší produkt samotné VRT a ne primární. "Vaší" modernizaci tratě 230 na 160 km/h se jen směju. Ono by občas neškodilo se jít podívat do reálu a nevymýšlet tu fantasmagorie, které by se rovnaly nové trati v nové stopě, ale jen na 160 km/h, což by bylo házením peněz do luftu.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko