..: Voith Maxima - Made in the Czech Republic :..

Voith Maxima 40 CC, foto: Voith TurboLouny — Největší výrobce nákladních železničních vozů, LOSTR Louny, začne už v letošním roce vyrábět podskupiny pro lokomotivu Voith Maxima. Německý výrobce, sídlící v severoněmeckém Kielu, bude dodávat skříně, motory a hydrodynamické převodovky (rozvodnou LS 640 reU2 a nápravovou KBD 385), ve dvou nových halách české firmy budou vznikat rámy a podvozky, přičemž dodávku zbývajících komponent poptává výrobce u dalších subdodavatelů (není tak vyloučena ještě větší účast českého průmyslu na této zakázce). O tuto diesel-hydraulickou lokomotivu je zájem především v zemích na východ od ČR, Louny jsou tedy strategickou pozicí pro export do zemí určení. Do konce roku by měl být sestaven první český prototyp, v roce 2011 by pak měla následovat sériová výroba. V případě zvýšeného zájmu jsou firmy ochotny investovat do dalších výrobních prostor. Stabilizovaná, a v patřičné kvalitě prováděná výroba Maximy by mohla otevřít dveře rozšíření portfolia o další typy lokomotiv Voith.

Maxima je bezesporu jedinečným strojem a toto oznámení je znamením částečného návratu výroby šestikolových „mamutů“ do Česka. Jak čeští konstruktéři a technici uspějí s montáži této „laboratoře na kolech“ uvidíme v následujících měsících a letech. Dalším typem by se mohla stát posunovací Voith Gravita, čímž by se mohla stát finančně zajímavou i pro české soukromé dopravce. Byla by přímým konkurentem některých produktů českotřebovské továrny CZ LOKO, která se ale specializuje zejména na rekonstrukce starých typů. Pro lounský LOSTR je výhodou, že oba typy firmy Voith již podstoupily testy na ŽZO v Cerhenicích, tudíž stačí ve vývoji navázat tam, kde kielští technici skončili, a upravit stroje dle přání zákazníků.

Zdroj: FinančníNoviny.cz (ČTK)


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
17.01.2010 (22:03)  
ICE_LACO
Ten Váš Hamm čítá asi 190 tis. obyvatel.
Kdyby v České Třebové s 16 tis. obyvateli nebyl železniční uzel, nikdo o toto "město" ani nezavadí.
Nějaké napojování vlaků SC mi příjde úplně k ničemu - ještě že do Třebové vede VRT, aby jsme ušetřené minuty příjemně strávili 10 minutovým napojováním... :-)

Dobrá - udělejme přeložku trati 010 mezi Chocní a Ústím n.O. s tunelem na 200 km/h a ještě pak v budoucnu novou paralení VRT nějakých 5 km od tud..
Myslím, že na to nemá naše malá zemička s děravým rozpočtem dost prostředků.

Jinudy, než přímo přes Vysočinu, trasování VRT Praha-Brno asi nemá smysl, když už se o tom vůbec tedy bavíme..
(1 km cca 1 mld)

Na Pardubice je slušná trať z Prahy nyní, na Olomouc ostatně také (Pendolinem celý úsek 160 km/h, mimo tu blbou Třebovou, kde díky obloukům ve "městě" směrem na novou estakádu nejspíš zůstane navždy snížená rychlost), "Kdo z vás to ma?" :-D

Jsou to debaty plné vášně, když si uvědomíme jak se odsouvají jiné také potřebné projekty (asi 30 km rychlodráha Praha-Letiště Ruzyně/Kladno), zmiňovaná přeložka u Ústí nad Orlicí...

PS. Lokomotivo z Loun promiň :-)
17.01.2010 (21:33)  
ICE_LACO) Na pořadí záleží – uděláte cestujícím chaos v místenkách.
17.01.2010 (21:27)  
Čo sa týka rozpojovania súprav, tak som si teraz pozrel v cestovnom poriadku, že ICE vlaky 946 a 956 z Berlína do Düsseldorf/Köln prídu do mesta Hamm o 8:48 a prvé ICE odchádza do Düsseldorfu o 8:52 a na Köln má odchod o 8:54.
Spájanie zasa vyzerá takto: ICE vlaky 855 a 845. Prvý príde do Hamm-u o 9:02, druhý o 9:07 a spolu odchádzajú do Berlína o 9:11. Takže tam by som nejaký problém nevidel.Vzhľadom k tomu, že VRT by bola primárne určená pre tieto vlaky, nejaké meškania sú menej pravdepodobné. Ak by predsa len bolo meškanie väčšie, ako (napríklad povedzme 5 minút), prvý vlak by sa mohol pustiť hneď - na základe informácií z GPS.Predpokladám, že je absolútne jedno, v akom poradí prídu vlaky do stanice.
registrovaný uživatel SYN 
17.01.2010 (20:48)  
ICE_LACO: Jsem rad ze se kolegove vracime k vecne diskuzi, osobni odbocky moc neschvaluji.
Souhlasim s ponekud rozporuplnosti krajnosti typu "VRT mezi Prahou a Brnem se stezi rozjede na Vmax" a na druhe starne "VRT obslouzi region kterym prochazi". Tohle bysme si meli asi prubezne pripominat jak to je, tzn. (nejlepe na zaklade konkretnich technickych udaju) za jak dlouho se takove vlaky rozjizdeji (nerad bych se pletl ale tusim tu nekdo na jinem miste uvadel udaje v radu 30 kilometru pro rozjezd na V=300kmh) a jak casto zhruba zastavuji (tady by to asi chtelo prumer z co nevetsiho vzorku mezistanicnich vzdalenosti na VRT s V okolo 300kmh).
Jinak myslenka jezdeni spojenymi soupravami do CT a dale rozdelovani na Brno a Ostravu je sice zjimava, ale ma mj. i ten problem ze to v opacnem smeru budete chtit asi zase spojovat, a to uz prinasi dodatecne obtize. Nemyslim ani tak technicke (to by asi proboha melo byt resitelne aby uspesnost spojeni byla lepsi nez rekneme 95%) jako organizacni, ono totiz aby vlaky slo spojit tak se musi najednou (ve stejny cas) vyskytnout na jednom miste, a to nemusi byt tak snadne. Jakekoliv zpozdeni tu vyvola neprijemnou situaci kdy jedna cast budouciho spojeneho vlaku stoji a tupe ceka na druhou, pripadne (pri vetsim zpozdeni) resi dilema zda jet samostatne nebo cekat dale.

Proste nebudu to prodluzovat, shru - rychla draha musi v budoucnu slouzit k tomu aby nas kvalitne propojila v hlavnich smerech na zahranicni drahy (Decin-Drazdany-Berlin, Plzen (plus nekudy dal na Mnichov), Breclav-Viden, Ostrava-Polsko) a mezi tim se co nejrychleji a nekomplikovane protahnout pres nasi republiku. To mi topologicky nejlip vychazi v lajne Praha-Brno-Ostrava, mnohem radeji nez resit odbocky a rozdelivani v CT.

Obsluhu uzemi kterou VRT prochazi muze realizovat v pouze minimalni mire zastavovanim (zastavuje DOST zridka), spis prujezdem vlaku (tez obstojne rychlych, nemuzou to byt couraky, neco jako V=160kmh) ktere VRT vyuziji pouze v casti trasy a na vhodnem miste z ni uhnou na klasickou infrastrukturu. Toto nema vyznam pro Pardubice-CT-Olomouc (kde uz infrastruktura pro 160kmh existuje), zato muze docela pomoct oblasti HB-Jihlava (jako prijemny vedlejsi bonus, ne jako hlavni cil).
17.01.2010 (20:15)  
@jonáš
VTM (vtedy to bol taký serióznejší odborný časopis pre mladých) sa začiatkom 90tich rokov venovala VRT v Čechách. V niektorom čísle bola aj táto rýchlodráha "na D1"
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
17.01.2010 (19:56)  
Omlouvám se, že sem tako vstupuji.
Téma VRT ožívá v různým diskuzích, byť mnohdy se danou tématikou (tj. lokomotiva nezávislé trakce) nesouvisí.

Jestli bude VRT Praha-Brno je ve hvězdách, daleko blíže je realizace Modernizace trati Brno-Přerov.
Také jsem četl různé názory a podklady, že se bude jezdit až 200 km/h, ale když se koukám na stránky SZDC, tak se projektuje pro rychlost DO 160 km/h ??!! Nebo si to špatně vykládám?
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-ten-t/blazovice-nezamyslice_specifikace.html

ad jonáš: sklonové poměry nejsou u VRT až tak podstatné.
ad ICE_LACO: V případě města Pardubice je zastavování VR vlaků docela zbytečné..Jednak je to malá vzálenost od Prahy a stanice VRT se obvykle staví v městech větších.
registrovaný uživatel TS 
17.01.2010 (19:35)  
jonáš: Já jsem o tom kdysi četl v knize Ing. Jana Tůmy (autora mj. bestselleru Práce s elektrickou ruční vrtačkou), co se myslím jmenovala Nekonvenční dráhy. Bylo tam hodně sci-fi. Máte ji někdo?
17.01.2010 (19:23)  
Pěkná ptákovina, s tou D1 -- s ohledem na spády i trasování oblouků. Nedávali to v Pionýrský vlašťovce nebo nějakym jinym "odbornym" periodiku?
17.01.2010 (19:04)  
@Martin Šťastný
Ospravedlnenie sa prijíma...
Ale ja som nikdy netvrdil, že VRT má spájať okresné mestá. Ja som tvrdil, že vlaky na VRT by mali spájať Prahu - Pardubice - (cez Českú Třebovú) do Brna a druhé rameno zasa (z Českej Třebovej) do Olomouca a Ostravy. Dohromady 5 miest.
Tvoja mapa hovorí o novostavbe VRT cez vysočinu a rekonštrukcii 300 a 301 - lenže rekonštrukcia nikdy nebude "pravá" VRT. Jej kapacita bude vždy limitovaná aj inými druhmi dopravy (osobná, regionálna rýchliková a nákladná) na tejto trase. Ja som však hovoril o novostavbe VRT. Dve NOVÉ koľaje vedené súbežne s 010, 260 a 270. Samozrejme nie je možné absolútne presne kopírovať "staré trate", pretože sú plné oblúkov a kopcov. A aj keď na jednej strane chápem potrebu rýchlo prepojiť tri regióny (Praha, Ostrava a Brno), na druhej strane je to rýchla a kvalitná infraštruktúra, ktorá pomôže rozvoju regiónov. A Pardubicko alebo Olomouc nie sú malé, alebo bezvýznamné regióny...


Voľakedy som čítal, že medzi Prahou - Brnom a Bratislavou sa uprostred D1 plánovala vybudovať rýchlodráha umožňujúca vmax vyše 300 km/h. To by vyzeralo veľmi zaujímavo. Ale toto ľudia, berte ako vtipný príspevok...
17.01.2010 (18:19)  
ICE_LACO: To s tím Maďarem, promiň, nepatří to sem, byla to jenom taková přehnaná reakce na tvé tvrzení, že Morava je v Čechách a přestřelil jsem... Podrážděněji jsem zareagoval proto, že na jedná straně tu jsou diskutující, to tvrdí, že mezi Prahou a Brnem vlak ani nestihne dosáhnout Vmax a pak je tu druhý pól, který by pomocí VRT spojoval i okresní města.

Co se týče věcné stránky (a už se jí budu držet, ještě jednou se omlouvám), Olomouc by na VRT napojená byla a to buď přes Přerov a nebo přes trať 301 (což je elektrifikovaná jednokolejka (Vmax by tam někde mohla být i 100 km/h), která se na trať 300 napojuje v Nezamyslicích. Co se týče dalšího města na trase, tak první další, které si rychlé spojení zaslouží jsou Pardubice a to už dnes (dle idosu) zvládají ICčka za jednu hodinu přesně, ostatní města směrem dál od Olomouce jsou též těžký nadstandard (jen pro srovnání - do Zlína třeba jezdí šukafon, Regionova a jednou denně se tam podívá Ex, toť vše).

Právěže Brno a Praha jsou ekonomická centra (o hodně větší než Pardubice) a jejich spojení je jedna velká tragédie, navíc dalšímu ekonomickému centru Ostravě by tohle pomohlo zkrátit jízdní dobu o hodinu. Nejsem na tohle odborník, ale kdosi se tu už vyjadřoval o tom smyslu, že kdyby se měla jakákoliv trať mezi Prahou a Brnem modernizovat tak, aby se alespoň vyrovnala jízdní době autobusu, prakticky celá by byla v nové stopě, tak proč tu starou radši nenechat a nepostavit úplně novou...

P.S.: Sice je to můj obrázek, ale ne můj nápad. Takhle o tom, pokud se nepletu, uvažuje SŽDC...

Kubiczek: Tak ta modernizace 300 už je ve stádiu příprav (viz. článek tady na ŽelPage) a se spojením mezi Prahou a Brnem se též bude muset něco dělat, sama SŽDC (též článek zde) uvažuje o dvou variantách - buď VRT a nebo těžká modernizace tratě přes Havlíčkův Brod. Já pevně věřím, že to bude ta VRT, protože na nic jiného už nám EU asi peníze nedá...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko