ŽelPage — S každoroční změnou jízdních řádů a tarifů souvisí i změny v řazeních vlaků. I letos jsme proto pro vás v sekci řazení vlaků připravili aktuální data platná pro nový GVD 2010. V současné chvíli jsou zpracovány všechny mezinárodní i vnitrostátní dálkové vlaky. Naše práce intenzivně pokračují na spěšných a osobních vlacích a slovenští kolegové připravují dálkové vlaky ZSSK. Přestože věnujeme tvorbě řazení maximální možnou péči, tak se může stát, že nám někde unikla nějaká chybička. Budeme rádi, pokud si ji nenecháte pro sebe a oznámíte ji vzkazem nebo e–mailem buď přímo autorovi konkrétního řazení, nebo některému z vedoucích skupiny řazení vlaků. Pomůžete tím nejen nám, ale především dalším čtenářům.
V právě končícím GVD 2009 se nám podařilo zpracovat téměř 9 000 vlaků jezdících na síti SŽDC a ŽSR. Návštěvníci si zobrazili více než 5 milionů řazení. Nejnavštěvovanějším vlakem je EN 424/5 Slovakia s téměř 50 000 zobrazeními. Doufáme, že vám tyto informace dobře posloužily a věříme, že je budete využívat i během platnosti jízdního řádu 2010.
Chcete–li přiložit ruku k dílu vložením řazení vlaků jezdících pod vašimi okny i vy, ozvěte se kterémukoli členovi skupiny řadičů. Rádi vás seznámíme se způsobem zpracovávání, a pak už vše bude záležet jen na vaší píli. Pokud s námi chcete prohodit pár slov, rádi vás také uvidíme na našem srazu konaném příští víkend v Telči.
Vyrovnávka kilometrů : neplatí to tak docela jak bylo napsáno. To co najezdí cizí vozy na vlacích dopravce ČD, to musí být umožněno vozům dopravce ČD najezdit v zahraničí. Mezi jednotlivými typy vozů existují určité "koeficienty" kvality, takže "méně humánní" vozy ČD toho musí v zahraničí najezdit víc než zahraniční "více humánní" vozy na vlacích dopravce ČD.
pepe151 : 446/447 jedou "na data". Je pravděpodobné, že z Prahy poveze 447 lok ČD, pokud nebude "ostrý obrat" (31.8.) na 446, tak se lok ČD vrátí "studená" domů a 446 odveze nějaká košická, v nejhorším případě "nulka", pokud nějaké jsou stále v provozu, která se zase vrátí studená do Košic. Tyhle výkony se kryjí leťáckými stroji ze zálohy.
Michal Bláha : těmi čtyřhodinovými obraty v Praze míníte pobyt na ONJ nebo na HLN ? Pokud chcete, aby to ve vlaku nevypadalo jako v chlívku (podestýlka), pak se souprava musí dostat na ONJ na fekální koleje, tam se vyčistí, vakuová WC odčerpají a doplní voda. To nějakou dobu trvá. To, co vám připadá jako vozová "marnotratnost" je pro vás jako zákazníka nezbytná nutnost.
Peter Vlček : vaše otázka je poněkud nejasná. Z důvodu výlukové činnosti na kolejích ŽSR jsou vlaku 146/147 vedeny z Bohumína do Žiliny náhradní soupravou, zřejmě lok ZSSK.
Ohledne nestimovani chodbicky v hytlaku s jednickou - stejne jako kazdy jiny i ja prochazim "zeleznicnim" vyvojem... napred covek zjisti, ze nejsou vsechny vagony stejne, pak si zacne vybirat vlaky podle toho, v cem ma jet. Paralelne s tim se meni nazory z "k cemu mistenka" pres "IC priplatek ma svuj vyznam" az k soucasnemu pocitu "nekdy ma smysl si priplatit za jednicku".
Typickym adeptem na priplaceni u me je prave Janacek, naopak me nenapada, proc bych si mel priplacet v rychliku Praha - Plzen (A versus Bp). To jen pro vysvetleni.
Michal Bláha > asi jsem idealista, ale dovedu si predstavit hodinovy takt klasickych vlaku (kategorie vozu rekneme Apee, Bee, Bmee) s jizdni dobou 4 hodiny (mysleno Praha-Ostrava) se zakomponovanim pendolin ve stejnem taktu (tedy odjezd ve temer stejnou dobu, stejne tak prijezd) ale s jizdni dobou o hodinu kratsi. A je principielne jedno, v kolik presne to odjizdi a prijizdi v Praze - jde o to, aby to bylo systemove reseno v navaznosti na prestupy. Coz ted Pendolino nenavazuje (aspon v Praze, ostatni zastavky jsem nezkoumal) ani v jednom smeru.
Ale - at porad jen nekritizuju... porad je to lepsi situace, nez kdyz se jezdilo do Holesovic - to bylo odriznute zcela. Presunuti na hlavni beru jako prvni pozitivni krok, po kterem by melo (aspon dle meho skromneho nazoru) nasledovat "sladeni" s prestupy...
Vim ze pri realizaci me vyse uvedene predstavy by asi vlaky jezdily prazdne krome patecniho a nedelniho stehovani narodu. Nicmene takoveto provazani s pendolinem mi prijde podstatne rozumejsi, nez soucasna (a neprilis rozdilna planovana) situace - pokud mam jasne danou jizdni dobu (odjezd z Ostravy po 14:30 a prijezd do Prahy tak, abych stihl vlak v 7 na Plzen) a podle toho si vybral kategorii vlaku, kdyz nic jineho nejede ... to pak automaticky "priplatek za komfort prepravy" ponekud degraduje.
2.Sice to není otzka přímo na redakci ŽP, ale může někdo vysvětlit proč ECčka s vozy na 160 budou "zpomalována" řadou 150.0, popřípadě jak dlouho tento stav bude trvat? A o zbytečném protahování JD Valašských rychlíků díky zastavováním v každém větším nádraží (ne městě) ani nemluvím.
No, pokud je vám k tomu přidáte zkrácení JD EC mezi Prahou a Olomoucí na cca 2:27 či mezi Prahou a Svinovem na cca 3:25 (nápověda: nestojíte v Picích a nečekáte na předjetí nejedoucím pendolínem), tak nevím nevím, zda je současná poloha EC-270 rozumná. :-(
Pokud řešíte přípoje z 220 a 170, taky i ony budou časem směřovat k příjezdům do Prahy kolem 30. minuty. Jen je třeba ještě pár let počkat na zkrácení jízdních dob z Tábora resp. Plzně do Prahy.
Pokud jezdis ICckama jednickou proc mluvis o ulicce v hytlaku? Pokud mas na jednicku, proc resis jestli si koupit mistenku ve dvojce?
Trosku mi nestymuje jedna vec, naklaneni u Brandysa je pro Tebe natolik zasadni nevyhodou pendolina, ze jsi ochotny jet pomalejsim, drazsim vlakem(2 SC x 1 IC), sedet na horsich sedackach, cestovat v casto obtezujici pritomnosti rezijkaru z nabrezi, kteri tou jednickou v patek na moravu moc radi, nedostat se do jidelaku (lidi co si nesedli jinde) atd atd.
Zrovna patek odpoledne Pha-Ova je pendolino naprosto jasna volba jak cestovat kulturne, vyhodne a rychle, a nemam pocit, ze by jsi to nejak vyvratil, to naklapeni je hodne slaby argument.
... ale to uz fakt s razenim nijak nesouvisi, takze omluva za OT.
Automaticky jako nejmene pritazlivy je pro me Helfstyn, i kdyz jsem s nim nikdy nejel - predstava 8mi lidi v usmudlanem kupe po dobu 4 hodin mi rozhodne lakava neprijde. Bohuzel prave tohle bylo nejednou realitou v Hutniku (a bohuzel v opacnem smeru v Janacku) - koupim si mistenku do sestikupe se samostatnymi sedackami a pokud prijede B nebo Bc, stejne se mackam - mezi 6 "mistenkacu" se natlaci dalsi dvojice tech, co mistenky nemaj, ale radsi se budou mackat v sede v kupe nez na stojaka na chodbicce.
Uvazovat o patecnim Hutnikovi bez mistenky, to prakticky smysl nema (stat do Olomouce na chodbicce hytlaku coveka presvedci o tom, ze mistenka je preci jen k necemu dobra).
Takze pokud chci jet jako clovek, zbyva mi potemkin nebo slovak. A i pres nesporne vyhody v rychlosti a pri prujezdu zakroucenou trati v okoli Brandysa, celkove se citim lepe v kresle Bpeer, nez v hucicim pindovi. Pritom se mi jeste nikdy nestalo, ze by muj vagon v Hradcanech neodpovidal razeni.
Pokud vezmu v uvahu opacny smer, uz jsem zminil, ze na Janackovi jezdilo ledacos. Bmee sice neni "zadnej zazrak", ale rozhodne to patri k tomu lepsimu, v cem clovek muze kolejovych 350 km mezi Ostravou a Prahou prekonat. Pokud je razeno Beer, jeste to taky neni zadna hruza (krome mensi kapacity), ale bohuzel mnohem castejsi je B nebo Bc. Po nekolika takovychto kozenkovych cestach zustavala aspon vyhodou rychlost, ktera - pri prakticky pravidelnem zpozdeni vetsiny patecnich odpolednich vlaku na prijezdu do Prahy - zvysuje sanci na stihani pripoje.
Protoze casova poloha Janacka vyhovuje a razeni dvojky je znacne nejiste, ukecaval jsem mladou na priplaceni si jednotky - s tou (aspon co vim) problemy s razenim na tomto vlaku nejsou. A s tim je ted konec. Pendolino do dvojky sice vyjde na podobny penize jako Janacek do jednicky, ale jak uz jsem psal vyse - cestovni komfort podle meho subjektivniho hodnoceni je v potemkinu horsi nez ve slovenskem Bpeer, natoz v nasem Ampz.
Pokud by mela byt vyhodou vyssi rychlost pendolina, je to krasny priklad toho, kdyz se chvata, aby se cekalo - soucasny stav Janacek + pripoj je pouze o 6 minut pomalejsi, nez potemkin + pripoj v novem GVD.
Proste a jednoduse receno. Pro fandu pendolin je to zlepseni. Pokud nekdo uprednostnuje klasicke soupravy, ma smulu. Na jednu stranu povazuju za velmi rozumne rozdeleni ceny vlaku podle urovne cestovani, na stranu druhou me totalne vytaci predstava pendolina jako vrcholu komfortu. Ano, pokud by Pendolino jezdilo az do Plzne (a jina dalsi alternativa by byly pouze soucasne vlaky), urcite s nim budu jezdit. Jenze na 270 jsou (nastesti) i jine alternativy. Bohuzel nektere z nich konci a shodou okolnosti se to tyka spoju, ktere vyuzivam ja nebo moje skorozena.
Omlouvam se za OT, primo se zverejnenim razenim to souvisi jen velmi okrajove (v mem pripade tak, ze teprve pri hledani noveho razeni jsem zjistil, ze soucasny Janacek pristi rok chybi).
Vzhledem k tomu, že si ČD zatím mohou dovolit
1) vozit EC Praha - Ostrava tak, že odjíždí z Prahy 11. minutu po celé, na místo toho, aby jely v 32. či 33. minutě po celé s tím, že v Olomouci budou i na Svinově budou přesně na celou
2) mít u nemalé části těchto vlaků v Praze čtyřhodinové obraty
tak vozů je docela dost a na rameni Praha - Ostrava je "utopena" minimálně jedna souprava navíc.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.