ŽelPage — S každoroční změnou jízdních řádů a tarifů souvisí i změny v řazeních vlaků. I letos jsme proto pro vás v sekci řazení vlaků připravili aktuální data platná pro nový GVD 2010. V současné chvíli jsou zpracovány všechny mezinárodní i vnitrostátní dálkové vlaky. Naše práce intenzivně pokračují na spěšných a osobních vlacích a slovenští kolegové připravují dálkové vlaky ZSSK. Přestože věnujeme tvorbě řazení maximální možnou péči, tak se může stát, že nám někde unikla nějaká chybička. Budeme rádi, pokud si ji nenecháte pro sebe a oznámíte ji vzkazem nebo e–mailem buď přímo autorovi konkrétního řazení, nebo některému z vedoucích skupiny řazení vlaků. Pomůžete tím nejen nám, ale především dalším čtenářům.
V právě končícím GVD 2009 se nám podařilo zpracovat téměř 9 000 vlaků jezdících na síti SŽDC a ŽSR. Návštěvníci si zobrazili více než 5 milionů řazení. Nejnavštěvovanějším vlakem je EN 424/5 Slovakia s téměř 50 000 zobrazeními. Doufáme, že vám tyto informace dobře posloužily a věříme, že je budete využívat i během platnosti jízdního řádu 2010.
Chcete–li přiložit ruku k dílu vložením řazení vlaků jezdících pod vašimi okny i vy, ozvěte se kterémukoli členovi skupiny řadičů. Rádi vás seznámíme se způsobem zpracovávání, a pak už vše bude záležet jen na vaší píli. Pokud s námi chcete prohodit pár slov, rádi vás také uvidíme na našem srazu konaném příští víkend v Telči.
(Pravda, nesedím ty 4 hodiny způsobně bez vrtění:-)
A samozřejmě jiná skladba cestujících, což obvykle znamená větší klid a méně lidí v jedničce.
Ono stačí, aby bylo třeba ze soupravy vyřadit jediný vůz (třebas nefungující WC) a vzhledem k celkovému uspořádání stanice to taky může trvat dvě hodiny. Myčka funguje rychlostí 25 metrů / 3 minuty, takže čistý čas mytí desetivozové soupravy je 30 minut, ale hrubý jednou tolik. Nelze kombinovat mytí soupravy s tím, že tam bude někdo vymetat. Vymetání nebo čistění se dělá na "fekálních kolejích", které jsou zabezpečeny proti úniku nebezpečných látek. Současně s vymetáním můžete odčerpávat vakuová WC a pak doplnit vodu. Čistění zajišťují "soukromé" firmy ... Pokud to má k něčemu vypadat, tak se tomu musí nějaká doba věnovat. I když se některé činnosti dělají souběžně, tak to přece jen nějakou dobu trvá.
Na ONJ nemáte jen jednu soupravu, ale i panťáky. Ono udělat "grafikon" údržby není ve stísněných podmínkách jednoduché.
- barva sedačky :-)
- noviny + bageta v ceně (o čerstvosti bagety pochybovali mnozí)
- zásuvky 230 V
- audiosystém (nutno vlastní sluchátka nebo koupit v bistru)
Priznam se, ze me nikdy nenapadlo davat odpadky obsluze vlaku - nenasel jsem pro to duvod, vzdy jsem si je pokorne strcil do baglu a vyhodil do nejblizsiho nepretekajiciho kose mimo vlak. A pritom je to klasicky - lina huba, holy nestesti. Na svou obranu musim rict, ze si me steward se zajmem prohlizel, kdyz jsem se tu pixlu do stoleckovyho podpalubi poprve pokousel dostat a rozhodne nenaznacoval, ze bych prave jemu mel sverit do rukou osud sveho odpadku.
Ceny obzerstveni... v Hradcanech zpravidla nekde mezi Kolinem a Pardubici projizdi vozik s obzerstvenim a za cca 80 kacek si poridim pixlu piva a bagetu (ceny jsou kolem 35 za pivo a 45 za jidlo). Pro srovnani, pri me posledni jizde Pendolinem jsem s sebou mel (shodou okolnosti) prave poslednich 80 kacek v hotovosti. V baglu jen flasku s vodou a tesil jsem se na nejakou bagetku ... jenze ejhle, ukazalo se, ze za zminovany obnos si k jidlu v potemkinu neporidim nic. Netusim, zda vse v normalnich cenovych relacich uz bylo sezrano a zustaly jen predrazeny zbytky - je to klidne mozne, ale na situaci to nic nezmenilo. Proste s 80ti korunama jsem si mohl koupit leda tak neco k piti, coz mi bylo platny jak mrtvymu zimnik. Kdyz si slecna sedici naproti dala housku s necim (co na me pusobilo dojmem moravskyho uzenyho) a caj, sice to krasne vonelo, ale sumu kolem 135 korun bych asi za to vyplaznout nehodlal, ani kdybych je v tu chvili mel.
Takze vysledek? Dalsi zkusenost, ktera mi rika "kdyz jedes pendolinem, mej jidlo a piti s sebou". To same plati i v Hutniku a Janackovi, razeni hospody byva spise vyjimecne. Naopak u slovaka vim, ze tohle resit nemusim - tam se otazka vzdy pohybovala na urovni "prijede obzerstveni uz nekde u elektrarny, nebo az pred Pardubicemi?" ...
A k tomu "stisnenemu velkoprostoru" ... kazdy ma rad neco jineho. Ja proste z te mensi kastle nijak dobry pocit nemam, nedokazu rict proc. Ponorkovy miniokna mi taky na pocitu moc nepridaji, i kdyz je jasny, ze jakmile si sednu, je to spis o psychice - vyhled je v pohode. Je to podobny jako v aute, nekdo se lepe citi v limuzine, jinej ve sportaku. Me vyhovuje nejvic "autobusacky" posez v dodavce nebo nejakym prtavym, ale vyssim aute - vysledkem je fakt, ze v Yarisu se citim lepe, nez v prvni a druhe generaci Octavie (mysleno po slouceni s VW, tedy nikoliv rok 1962 a podobne :-)) a jizde sluzebakem se diky tomu vyhybam, jak muzu.
Nicmene, kdyz uz jsem tu nakous (v predchozich prispevcich) rozdil prvni a druhe tridy, v cem konkretne se u pendolina lisi? Zatim me to nenalakalo, tak jestli v tom mam hledat i neco jineho, nez barvu sedacky. Nekdo tu psal (ted to nemuzu najit) tisku a jeste necem v cene ...
A mezi nama - kdo ma stistenej pocit ve velkoprostoru (jakymkoliv), tak ten teda musi mit dost tezkou psychickou poruchu. Spis je to ale z paty vytazenej "duvod". Nebo ve smyslu, ze radeji jezdim zelenym nez sedozlutozelenomodrym vagonem...
Ono totiz to, cemu se u nas rika vzletne Osobni vlak, muze byt ve Svycarsku oznaceno jako vlak nakladni, pripadne unikatni historicka souprava...
Větším otevřením nůžek v Praze je z 4 hodinového obratu v Praze rázem hodin 5. Neznám technologii práce na ONJ, ale moc se mi nezdá, že by se to za 3 hodiny nestihlo (a tím se jedna souprava neušetřila). Ale rád si nechám vysvětlit kolik času je na to třeba. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.