..: Nové kontejnerové překladiště Metransu v České Třebové :..

Kontejnerový terminál Hamburk Altenwerder, HHLA, foto: HHLAČeská Třebová — Město Česká Třebová, kde leží i významný železniční uzel, by se v horizontu několika let mělo dočkat až miliardové investice. Akciová společnost Metrans, dceřiná společnost HHLA (Hamburger Hafen and Logistics AG), se rozhodla pro stavbu dopravně–logistického centra právě v České Třebové. Po terminálech v Praze–Uhříněvsi, Lípě nad Dřevnicí a Nýřanech by se mělo jednat o další terminál v České republice. Nové překladiště v České Třebové by mělo vyrůst na výjezdu směrem na Semanín, kde už město schválilo prodej 11 hektarů pozemků společnosti Metrans. Součástí logistického centra měla být také pětipatrová budova, odkud bude v budoucnu řízena kontejnerová přeprava v rámci střední Evropy.

Pro nádraží v České Třebové bude tato stavba především znamenat nárůst počtu nákladních vlaků. Všechny kontejnerové vlaky, jedoucí přes střední Evropu, pojedou totiž přes toto překladiště. Denně by jich do něj mělo podle odhadů přijet dvacet a devatenáct odjet. Část kontejnerů by měly odvážet kamiony. Stavba překladiště by měla přinést 800 až 900 nových pracovních míst, a také rozvoj samotného města Česká Třebová.

Zdroj: Deník.cz


Walker Poslat mail autorovi | 21.9.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Majra  mail  
22.09.2009 (10:59)  
2Jonáš: A teďka si položme otázku, na kteoru asi neexistuje odpověď - bude dřív stát R35, nebo to kontejnerové překladiště? Nerad jsem pesimistou, ale na R35 momentálně nejsou peníze nehledě na neustálé neukončené spory o její trase, a jak dopadl projekt v Rudolticích víme taky moc dobře.
Pro realizaci projektu takovéhoto formátu by naše milá vláda nejdříve musela kompletně změnit svoji dopravní politiku, aby přilákala aspoň pár lidí zpátky na železniční nákladní dopravu, resp.kombinovanou.
21.09.2009 (22:40)  
No, a co nějaká ta R35, která tam povede pár kilometrů kolem? To překladiště se tam přece nestaví na teď a na jeden rok provozu.
21.09.2009 (22:24)  
Po přečtení mě napadlo jediné - používá někdo hlavu? Stavět kontejnerové překladiště tam, kde jsou v dosahu docela poddimenzované silnice (I/14 a I/43)...? To budou mít místní obyvatelé z kamionů jistě velkou radost. Možná by bylo pro příště lepší, postavit něco takového třeba v Prachaticích, nebo v jiném městě, kam vede úzká silnice.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko