..: Nové kontejnerové překladiště Metransu v České Třebové :..

Kontejnerový terminál Hamburk Altenwerder, HHLA, foto: HHLAČeská Třebová — Město Česká Třebová, kde leží i významný železniční uzel, by se v horizontu několika let mělo dočkat až miliardové investice. Akciová společnost Metrans, dceřiná společnost HHLA (Hamburger Hafen and Logistics AG), se rozhodla pro stavbu dopravně–logistického centra právě v České Třebové. Po terminálech v Praze–Uhříněvsi, Lípě nad Dřevnicí a Nýřanech by se mělo jednat o další terminál v České republice. Nové překladiště v České Třebové by mělo vyrůst na výjezdu směrem na Semanín, kde už město schválilo prodej 11 hektarů pozemků společnosti Metrans. Součástí logistického centra měla být také pětipatrová budova, odkud bude v budoucnu řízena kontejnerová přeprava v rámci střední Evropy.

Pro nádraží v České Třebové bude tato stavba především znamenat nárůst počtu nákladních vlaků. Všechny kontejnerové vlaky, jedoucí přes střední Evropu, pojedou totiž přes toto překladiště. Denně by jich do něj mělo podle odhadů přijet dvacet a devatenáct odjet. Část kontejnerů by měly odvážet kamiony. Stavba překladiště by měla přinést 800 až 900 nových pracovních míst, a také rozvoj samotného města Česká Třebová.

Zdroj: Deník.cz


Walker Poslat mail autorovi | 21.9.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.09.2009 (18:35)  
Dale Cooper : a jaká "kvalitní" silnice vede Lípou nad Dřevnicí, co myslíte ? A hlavně kam.
Registered user Mr.Kofi  mail  
26.09.2009 (23:11)  
To stoupa:

Po vodě toho moc neodvezeš vzhledem k těm chybějícím jezům na Labi.. Navíc lodí vozit kontejnery po Labi, no nevím, na to by byl nějaký malý barge s kapacitou tak 100 TEU.. Do Mělníku jezdí vlaky z Rotterdamu, Zeebrugge a Bremerhavenu, tudíž vlak je rychlejší než ta loď. A na Moravu jezdí dvakrát týdně (do Kopřivnice) vlak, někdy, když bylo hodně cntrs, jel i vícekrát.. Ale je jasné, že ty "gumokoly" jsou tím prvním a zároveň posledním článkem kombinované dopravy..
22.09.2009 (21:37)  
Ohledne stavby R35 bych nehyril zadnym optimismem... Jen slepy a/nebo blby nevidi okolo, co se deje. Penize se rvou do cernych der, arbitrazi a podobne; misto treba do staveb silnic kde to je potreba. Ne kvuli zde proklinanym gumokolum, kamionum, ale kvuli lidem.
Stacilo mi ve vsedni dny jet parkrat po I/35 z Hradce na Myto - lidi co bydli v obcich pri teto silnici lituji...
22.09.2009 (20:31)  
Majra: no jelikož jsem optimista, tak jsem přesvědčen že jednou až tu R35 opravdu postaví, tak tam to kontejnerový pře¨kladiště bude furt a jako když ji najdou. Jestli ji teda budou hledat, ona celá ta kombinovaná přeprava (a když už, tak jedině v kontejnerech, bo se to přeloží naráz) má význam, jen když se to kamionem veze pouze na nezbytně nutnou vzdálenost, ne po dálnici zpátky do Pardubic.

firma Maersk
Registered user stoupa  mail  
22.09.2009 (16:08)  
2 MrKofi:

Mělnický přístav:

1) 100 procent kontejnery.
2) Využití stávající infrastruktury areálu (stále v majetku státem ovládaných Českých přístavů), okolí i vlečky.
3) Potenciál přepravy "po vodě" - není využit, mám důvod se domnívat z jiných důvodů.
4) a hlavní - kapacitní překladiště koleje-gumokoly umožňuje u adekvátního zboží v kontejnerech obsloužit gumokolem dominantně pouze zbytkovou vzdálenost.
Registered user Mr.Kofi  mail  
22.09.2009 (15:17)  
Ono se stačí podívat na státní podporu kombinované dopravě za loňský rok. 0Kč.. Diví se pak někdo těm kolonám kamionů na našich silnicích? Netvrdím, že kamiony nejsou potřeba, jsou, spousta zboží se bez nich neodveze, ale železnice má být páteří nákladní dopravy a s kamionovou se má doplňovat, ne si konkurovat. A je velká chyba, že řada nových průmyslových zón vyrostla bez připojení k železniční síti.

stoupa: Jak to myslíš, že je to hezký příklad, že si Maersk pronajal mělnický přístav?
22.09.2009 (13:43)  
No nevím, zda by nebylo výhodnější vybudovat TKD spíš někde v okolí Přerova např. místo nevyužitého přednádraží směrem na Břeclav. Stýkají se tu osy sever - jih a východ - západ a navíc odtud vedou tři rychlé tratě (s traťovou rychlostí min. 120 km/h).
Nicméně Metrans zřejmě takovou investici neplácá jen tak, ale nedělal bych z ČT zase takový velký uzel KD.
Registered user Majra  mail  
22.09.2009 (13:41)  
2waszyn: A tak samozřejmě jsem měl na mysli lidi jako zástupce firem a firmy samotné, tak modbirní nejsem ...
Jogurt a rohlíky se pochopitelně moc dobře vlakem přepravovat nedají, natož kombinovaně kontejnery. S názorem na marketing carga bohužel nemohu než souhlasit. Pokud ro případné překladiště má prosperovat, tak to holt bude chtět přísun i jiným žel.dopravcem, než čd-c.
Registered user stoupa  mail  
22.09.2009 (12:56)  
Terminálu obecně fandím. A v uzlovém bodu.

Škoda těch ušlých příležitostí nevyužitých díky jasnozřivosti a podnikatelskému umu minulých vedení všemožných složek MD (jako zástupce akcionáře) a ČD, kdy vyrostly jako houby po dešti terminály vůkol velkách měst bez vlečky či přilehlosti k jakékoliv trati.

Jiný hezký píklad je, že si firma Maersk pronajala Mělnický přístav; drtivá většina překládek je mezi "kolejemi a silnicí".
Registered user waszyn 
22.09.2009 (12:28)  
Majra: Tak lidi se u nás nákladní dopravou přepravovali naposledy za druhé světové války a nevím, zda bych chtěl vládu, která by takovou politiku opět zavedla:-(
Předpokládám, že se jedná o překlep a měly by to být firmy. Jakou z přeprav, které dříve probíhaly po železnici a jak bys na ni vrátil? Samotná penalizace kamionové dopravy povede akorát tak ke zdražení zboží, poněvaž v podmínkách EU půjde hodně obtížně penalizovat pouze tranzit. A jogurty a rohlíky snad vlakem po česku rozvážet nechceš. Předpokládám, že nebudeš první, kdo si půjde koupit jogurt za 30 korun a 3 dny starý rohlík za 10 :-)
Rezervy spíše vidím v obtížném přístupu alternativních dopravců na naši síť a tragický marketing carga, který těch zákazníků moc nepřiláká a stávající utíkají.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko