Česká Třebová — Město Česká Třebová, kde leží i významný železniční uzel, by se v horizontu několika let mělo dočkat až miliardové investice. Akciová společnost Metrans, dceřiná společnost HHLA (Hamburger Hafen and Logistics AG), se rozhodla pro stavbu dopravně–logistického centra právě v České Třebové. Po terminálech v Praze–Uhříněvsi, Lípě nad Dřevnicí a Nýřanech by se mělo jednat o další terminál v České republice. Nové překladiště v České Třebové by mělo vyrůst na výjezdu směrem na Semanín, kde už město schválilo prodej 11 hektarů pozemků společnosti Metrans. Součástí logistického centra měla být také pětipatrová budova, odkud bude v budoucnu řízena kontejnerová přeprava v rámci střední Evropy.
Pro nádraží v České Třebové bude tato stavba především znamenat nárůst počtu nákladních vlaků. Všechny kontejnerové vlaky, jedoucí přes střední Evropu, pojedou totiž přes toto překladiště. Denně by jich do něj mělo podle odhadů přijet dvacet a devatenáct odjet. Část kontejnerů by měly odvážet kamiony. Stavba překladiště by měla přinést 800 až 900 nových pracovních míst, a také rozvoj samotného města Česká Třebová.
Zdroj: Deník.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Po vodě toho moc neodvezeš vzhledem k těm chybějícím jezům na Labi.. Navíc lodí vozit kontejnery po Labi, no nevím, na to by byl nějaký malý barge s kapacitou tak 100 TEU.. Do Mělníku jezdí vlaky z Rotterdamu, Zeebrugge a Bremerhavenu, tudíž vlak je rychlejší než ta loď. A na Moravu jezdí dvakrát týdně (do Kopřivnice) vlak, někdy, když bylo hodně cntrs, jel i vícekrát.. Ale je jasné, že ty "gumokoly" jsou tím prvním a zároveň posledním článkem kombinované dopravy..
Stacilo mi ve vsedni dny jet parkrat po I/35 z Hradce na Myto - lidi co bydli v obcich pri teto silnici lituji...
firma Maersk
Mělnický přístav:
1) 100 procent kontejnery.
2) Využití stávající infrastruktury areálu (stále v majetku státem ovládaných Českých přístavů), okolí i vlečky.
3) Potenciál přepravy "po vodě" - není využit, mám důvod se domnívat z jiných důvodů.
4) a hlavní - kapacitní překladiště koleje-gumokoly umožňuje u adekvátního zboží v kontejnerech obsloužit gumokolem dominantně pouze zbytkovou vzdálenost.
stoupa: Jak to myslíš, že je to hezký příklad, že si Maersk pronajal mělnický přístav?
Nicméně Metrans zřejmě takovou investici neplácá jen tak, ale nedělal bych z ČT zase takový velký uzel KD.
Jogurt a rohlíky se pochopitelně moc dobře vlakem přepravovat nedají, natož kombinovaně kontejnery. S názorem na marketing carga bohužel nemohu než souhlasit. Pokud ro případné překladiště má prosperovat, tak to holt bude chtět přísun i jiným žel.dopravcem, než čd-c.
Škoda těch ušlých příležitostí nevyužitých díky jasnozřivosti a podnikatelskému umu minulých vedení všemožných složek MD (jako zástupce akcionáře) a ČD, kdy vyrostly jako houby po dešti terminály vůkol velkách měst bez vlečky či přilehlosti k jakékoliv trati.
Jiný hezký píklad je, že si firma Maersk pronajala Mělnický přístav; drtivá většina překládek je mezi "kolejemi a silnicí".
Předpokládám, že se jedná o překlep a měly by to být firmy. Jakou z přeprav, které dříve probíhaly po železnici a jak bys na ni vrátil? Samotná penalizace kamionové dopravy povede akorát tak ke zdražení zboží, poněvaž v podmínkách EU půjde hodně obtížně penalizovat pouze tranzit. A jogurty a rohlíky snad vlakem po česku rozvážet nechceš. Předpokládám, že nebudeš první, kdo si půjde koupit jogurt za 30 korun a 3 dny starý rohlík za 10 :-)
Rezervy spíše vidím v obtížném přístupu alternativních dopravců na naši síť a tragický marketing carga, který těch zákazníků moc nepřiláká a stávající utíkají.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.