..: PONT: Poukázky na jízdenky Českých drah za poloviční cenu :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.

V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.

Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.

Zdroj: PONT/JP Servis


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.11.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (12:37)  
Pro cesty do Prahy by se mi také líbila traťovka Kladno-hranice Prahy bez ohledu na trať, protože někdy jedu přes Ruzyň a někdy přes Zličín

PID kupón pro 3 pásma?
registrovaný uživatel Sim 
09.11.2010 (11:58)  
R.U.R. > naprosty souhlas, lip bych to nenapsal. Jen jsem si v te souvislosti vzpomel na jizdenky v plzni:
24 hodin stoji 40 korun
48 hodin stoji 82 korun
:-)))) at zije mnozstevni sleva! Byt to na draze, tak predpokladam, ze to je proto, ze ji chteji pro nezajem zrusit... ale tady to takhle je uz par let.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
09.11.2010 (11:44)  
Ten systém-nesystém slev je děsivě nepřehledný (nemluvě o cestách do zahraničí, kde už jen získat informace o slevách asi vyžaduje mít známé přinejmenším na GŘ ČD).
Fajn, obyčejné a zákaznické, dobrý základ. Zpáteční sleva 10% univerzálně, fajn.
Skupinová sleva, tam už mám celkem problém zjistit výslednou cenu a výši slevy, navíc mám pocit, že se poskytuje jen z obyčejného jízdného pro dospělého - tj. když jsem jel se skupinou 15 dětí, tak nám paní na pokladně dala 15 (+1 pro mě) jednotlivých jízdenek, že to vyjde levněji. Kapku nešikovné a neefektivní, řekl bych.
Pár síťových jízdenek, OK, některé věci jsou tam nastavené podivně, ale budiž.
Traťové jízdenky, ty by podle mě mohly být levnější, a/nebo mít variabilnější délku platnosti. Například já když dojíždím do Prahy do školy, tak obvykle jezdím jen od pondělí do čtvrtka, takže nějaká 4denní traťovka by pro mě byla ideální. Smůla, musí být týdenní, tím pádem se mi nevyplácí a nejlevněji mě vyjde kupovat si každý den zpáteční lístek. Opět kapku neefektivní a nešikovné pro všechny zúčastněné. Nejradši bych si koupil něco jako devítiměsíční traťovku platící od pondělí do čtvrtka, ale smůla, to je daleko od existující nabídky. Měsíční je, ale oproti týdenní na to není další sleva. Přitom většina lidí nedojíždí denně 7 dní v týdnu.
Jinak ti studenti, ti mají žákovskou průkazku se slevou někde kolem 45%, ti další slevy asi nepotřebují. Jen je otrava, když si musejí kupovat každý den lístek.
Pro cesty do Prahy by se mi také líbila traťovka Kladno-hranice Prahy bez ohledu na trať, protože někdy jedu přes Ruzyň a někdy přes Zličín a někdo mi uzná doklad na jinou trasu a někdo zase ne (kilometricky je to stejné).
Divoké slevy typu elišek, sporotiketů, a nějakých akčnějších nabídek - to by měla být cesta, jak lokálně něco podpořit. Nám se z toho ale stává standardní součást tarifu - na co je zákaznické jízdné, když máme elišku? Nebo naopak, na co máme elišku, když máme zákaznické jízdné? Nedává to smysl. Praha-Brno je klasický případ pro relační slevu, protože kilometricky je to strašně daleko (bo ta trať vede do pravého úhlu). Takových případů bude víc, ale řešil bych to jednotlivě, tam kde to má smysl. Třeba Praha-Ostrava prostě není potřeba podporovat akční nabídkou (jakkoli jsem osobně rád, že to tak je).
Jednorázoví cestující dráhu nespasí. Je potřeba podporovat časté cestující, jak to jde. Začíná to InKartou, a pak tam máme InGold, ale chybí něco mezi tím. Nějaká InSilver, která by platila jen ve 2. třídě a byla by levnější, by možná měla větší úspěch. Místenky jsou jedna velká katastrofa, pokud budu jezdit pravidelně, tak kromě RailPlus slevy na místenky není sleva žádná a jsou celkem drahé (na to že to dráhy nic nestojí). Skupinová sleva na místenky je taky šílená, je až od 12 cestujících, a pak je to tuším 10 nebo 15 Kč za místenku, ale normálně je to 70. Proč není aspoň stejná skupinová sleva na místenky jako na jízdenky?

Na tarifu je celkově vidět, že vzniká postupný přidáváním, ubíráním a pozměňováním nabídek, čímž pádem mu chybí nějaká celková koncepce. A navíc (nebo možná proto) na pokladně člověku s výběrem jízdenky moc nepomůžou, cestující je rád, že když přesně ví co chce, tak to dokáže z té pokladní vymlátit...
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (11:15)  
SzKT: ta jejich "základní sleva" na In-Kartu je totiž cena na dopravním trhu obvyklá.

Babilon: Pak je vše v pořádku, ne? Jaké slevy poskytují autobusoví dopravci? (Mám na mysli regionální dopravu, nikoliv pár linek typu Praha-Brno.)


Rozdíl je v tom, že tu "cenu na dopravním trhu obvyklou" u busu dostanete jen tak, zatímco u vlaku až po zaplacení 990 Kč, a to ještě ne vždy. A nejde jen o Praha-Brno, ale prakticky kteroukoliv dálkovou autobusovou linku.
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (11:06)  
Představ si, že někdo třeba dojíždí ze vzdáleného místa bydliště na vysokou školu. Takový člověk si v drtivé většině případů nebude kupovat In-Gold (studenti mívají obvykle nevysoký příjem a navíc ne každý třeba hodlá jezdit domů každý víkend), tudíž mu fakticky zbyde jen zákaznické jízdné.

Toto (možná) vyřeší aplikace IN50, o jejímž zavedení se spekuluje.
09.11.2010 (10:58)  
Obyčejné jízdné je totiž naprosto zlodějské
Tak to je váš názor.
ta jejich "základní sleva" na In-Kartu je totiž cena na dopravním trhu obvyklá.
Pak je vše v pořádku, ne? Jaké slevy poskytují autobusoví dopravci? (Mám na mysli regionální dopravu, nikoliv pár linek typu Praha-Brno.)
registrovaný uživatel Sim 
09.11.2010 (10:31)  
Kdyz uz se tu nakousnul system slev... me osobne na tom cim dal tim vic mrzi fakt, ze to je vsechno ve smyslu "nechci slevu zadarmo" - tentokrat ovsem ne zcela v InKartovo-Simkovskem duchu.

Sice spousta lidi (rikejme jim klidne duchodci, i kdyz je to oznaceni znacne neobjektivni - ovsem s trochou nadsazky se to tak shrnout da) je schopna jet pres pul mesta proto, ze v tamejsim obchode je maslo o dve koruny levnejsi nez u nich pred barakem, ale ekonomicky smysl tohoto jednani je neobhajitelny, pokud by si do toho clovek mel pocitat investovany cas a dopravu.

Takze - i kdyz sam sebe povazuju za cloveka, ktery ma relativne slusny prehled o tom, co CD nabizi a za jakych podminek - spoustu lidi ty dodatecne podminky odradi natolik, ze kolikrat rezignuji nejen na hledani lepsi nabidky, ale na jizdu vlakem jako takovou. A co si budem nalhavat, ve spouste pripadu opravnene.

Zaroven nevim, jestli se tomu smat nebo brecet, kdyz si uvedomim, jak jsou dane slevy resene "vnitrne" pro podnik. Ano, chapu, musi byt nejaka ochrana pred zneuzitim, ovsem ve spouste pripadu mam pocit, ze obstrukce spojene s poskytnutim slevy stoji firmu mnohem vic, nez ji nakonec zaplatim - a to aniz bych do toho pocital samotnou prepravu, ktera nakladove stoji firmu stejne, at jedu se slevou nebo ne.

Jo, ja vim, brecim na spatnym hrobe, ale jak krasne jednoduchy mi proti tomu pripadaji utrzene rohy z krabice od Pizzy s napisem "za 10 rohu jedna pizza zdrarma" :-)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
09.11.2010 (10:30)  
Josef Petrák: On je problém, že zákaznické jízdné je dobře nastavené jakožto základní úroveň. Obyčejné jízdné je totiž naprosto zlodějské a zjevně určené ke ždímání těch nepoučitelných, co si nekoupili jejich úžasnou kartu a přesto je ještě neomrzelo jezdit vlakem. Takže bych si to představoval tak, že:
a) zákaznické jízdné jako základ pro všechny, z něhož se teprve vypočítají slevy všeho druhu.
nebo
b) když už chceme lidi donutit, aby si In-Kartu koupili, je potřeba alespoň pro vlastníky karty vymyslet další slevy. Po pravdě řečeno- kupovat si In-Kartu jen proto, že se pak budu moci na řadě relací vozit jen o málo dráž, než autobusem, to není extra zajímavá nabídka.
Smutná pravda je v tom, že tyhle marketingové nabídky jsou sice schopné přilákat jednorázově davy cestujících, kteří by jinak vlakem nejeli, ovšem pravidelné cestující tímhle způsobem nezískáme. Představ si, že někdo třeba dojíždí ze vzdáleného místa bydliště na vysokou školu. Takový člověk si v drtivé většině případů nebude kupovat In-Gold (studenti mívají obvykle nevysoký příjem a navíc ne každý třeba hodlá jezdit domů každý víkend), tudíž mu fakticky zbyde jen zákaznické jízdné. KMB je ve všech pásmech dražší, než zákaznické, traťovky na stovky kilometrů jsou drahé. A na Lidlenky, Globusenky apod. takový člověk jezdit pravidelně nebude, ono to totiž nejde. To samé třeba zaměstnanci, jezdící pracující na více místech (třeba vysílaní na různé pobočky) a dalo by se pokračovat. Pro všechny takové lidi dráhy vlastně žádnou slevu nemají-ta jejich "základní sleva" na In-Kartu je totiž cena na dopravním trhu obvyklá.
09.11.2010 (10:24)  
ja teda pouzivam vlak hodne casto a rozhodne nebeham od retezce k retezci
09.11.2010 (10:20)  
Mne naopak velmi překvapilo, že žádný z průvodčích, se kterými jsem jel, a pár desítek jich bylo, se nenechal "nachytat" a InKartu nepožadoval.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko