..: PONT: Poukázky na jízdenky Českých drah za poloviční cenu :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.

V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.

Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.

Zdroj: PONT/JP Servis


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.11.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.11.2010 (14:24)  
Sim - zakaznicke jizde pochopitelne na vykonovem principu zalozene je, protoze cim vice clovek jezdi, tim vice pro nej ten "odpustek" zlevnuje. Takze je hloupost, ze to neodrazi vernost.
Ze se to vyplati vice pro ty, co jedou 10x do Vidne nez pro ty, co jezdi kazdy den 10 kilometru? Ano, ten "Videnak" totiz zaplati vic. V nejakym obchode s hadrama taky dostanu (no, dostanu, ale tam primarni kritika nesmerovala) karticku za naku jednoho kabatu za 5 tisic a ne za 5 tricek po stovce, ackoliv ten druhej je "vernejsi"...
registrovaný uživatel zlobr 
09.11.2010 (14:22)  
Jednu poznámku k SONE. Jeto sice zdražení o 22%, ale z jinýho úhlu pohledu na to můžou 2 dospělí lidi "brousit koleje" celej den a každýho to výjde na 275 Kč což je hodně slušná cena na cestu odkudkoliv-kamkoliv a zpět.

Jinak by mě zajímalo, jakej byl smysl tohodle cvičení(prodej jízdenek v obchodech). To už jako nejsou schopný si ČD prodávat jízdenky vlastními silami?

A co bylo vlastně na Globulenkách špatně?

Zlobr
registrovaný uživatel M 
09.11.2010 (14:20)  
Aaaa, uz je to tady. Budeme srovnavat pres platy. Cert vem, ze vetsina nakladu je shodna jak v Rakousku, tak Cesku, ze?:-) A vzdy, kdyz se provadi srovnani pres platy, tak se srovnava s Rakouskem. Nikdy se nesrovnava se Slovenskem nebo nedej boze Rumunskem treba. To uz by to tak "krasne" asi nevyslo. A presto na Slovensku pry vlakem jezdi...

Pozn.: Pokud je to nekam vzdusnou carou 20 km a vlak tam jede "uvrati" 60 kilometru (30 "tam" a 30 "zpet"), tak by to melo stat jako za 20 kilometru? Tak to jsem zvedav, kdo si koupi jizdenku do te 30 km vzdalene stanice:-))

To, co ty (SzKT) popisujes jako nadmutou kozu nekdo jiny popisuje jako racionalni chovani. Taky bych rad, aby zimni pneu stali vsude stejne a stacilo mi prijit do nejblizsiho servisu a tam je hned odnesl. Asi to tak driv fungovalo, ale zase nebyly ty gumy...

Oto - ja ale zase rezignoval na dve dovoleny rocne na Maledivach a jedu tam jen jednou rocne. Proste kazdej nemuze mit vsechno. Kdyz se mi nezda menicko za stovku v hospode, protoze mi to prijde drahy, tak si holt musim uvarit a umyt nadobi dve hodiny doma a "usetrit". Ja tve argumenty vesmes beru, ale jestli nekdo na neco rezignuje, tak to je prece normalni. VZDY bude nekdo, kdo pri danych (nenulovych) cenach rezignuje na nakup dane veci/sluzby...
A co se tyce tech SA a DB, tak nesouhlasim. U obou spolecnosti obecne plati, ze cim dal, tim draz. Ze to nemaji v tabulce na pet A4, to je mozne, ale plati to.
registrovaný uživatel Sim 
09.11.2010 (14:10)  
Ja bych se preci jen trochu zastal tech, co se rozciluji nad urovni zakaznickeho a zakladniho jizdneho. Samo o sobe to spatne nastavene neni, pokud si odmyslim zbytek slevoveho systemu - myslenky slevy 25% pro verne zakazniky... proc ne.

Pokud ale ona vernost nema nic spolecneho s tim, jak casto se zakaznikem stavam, ani na hodnote "projezdenych" jizdenek, nybrz je postavena na zaklade jednorazoveho odpustku, uz je tu neco, co s klasicky trznim prostredim mnoho spolecneho nema. Ale rekneme, ze porad jeste privreme oko a nad timhle (mozna ne zcela podstatnym) detailem mavneme rukou.

Ovsem, pokud jako verny zakaznik mam v principu narok na slevu na 25% jizdneho, 50% sedneho a "kdyz to vyjde" nejakou tu elisku (kvuli ktere se ale musim znovu nejak snazit a i tak je to loterie), a ve sve podstate tyto slevy nelze dale "rozsirovat", melo by to svoji logiku, kdyby to jinak levneji uz neslo.

Jenze tahle situace tu vesmes neni. Ano, globule byla zrejme systemova chyba - kolik ze mela puvodne stat? ... ale i tak se dost casto dostavam do situace, kdy inkartove jizdne je - i kdyz nepocitam prvotni investici - nastejno, nebo o neco mene vyhodne, nez jina "neinkartova" varianta. Ano, samosebou zalezi na relaci a na poctu jizd... ale urcite nejsem jediny, koho tohle "mrzi".

Je to podobne, jako si koupit ingolda (nebo listek do jednicky) a pak zjistit, ze na pozadovanou relaci na prvni tridu nasazuji horsi vozy, nez na druhou.

No a kdyz do toho zapocitam globule? Tak se muzou jit drahy s outkartou vycpat. Za tech cca pul roku platnosti se mi s jejich pomoci povedlo bez nervu uskudlit podstatne vic, nez za tri roky s nervama na inkartovych eliskach.

Ano, v tuhle chvili mi to vyhovuje, protoze sem mezi tema par stastlivcema, co jim globule pokryji vesmes vse, co potrebuji. Presto jsem tento system slev uz od zacatku odsuzoval jako tezce nesystemovy.

To uz by vic systemovosti bylo mozne hledat v sleve 80% na danou relaci pro cloveka, jehoz rodne cislo ma soucet cislic rovny souctu cislic aktualniho datumu... takhle by totiz kazdy, kdo prosel prvnim stupnem zaklady, mohl dopredu spocitat, kdy za kolik pojede:-)
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (14:02)  
Nemá, a to ani ČD. Bereme to průměrně a čistě pro účely diskuse.

O progresivitu tarifu nejde. Zmíněné SA ani DB Fernverhehr nemají ani ten progresivní kilometrický tarif. Nemají prostě žádný kilometrický tarif. Cena s komerční slevou na X km na trati Praha-Ostrava a Praha-KV musí být různá, jinak se nejedná o komerční slevu.
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (13:51)  
SzKT: Proč vy (a s vámi miliony dalších) vlastně jezdíte vlakem, když je to dražší, v horším komfortu a pomalejší? Proč už všichni dávno neutekli k těm levným, rychlým a komfortním autobusům?

Protože jsme tady na ŽelPage a proto 1) si umíme slevy najít 2) máme k vlakům určitý vztah.

Mnoho lidí co znám, když někam jedou (a jezdí svoji trasu třeba i pravidelně, 2x do měsíce) na jízdu vlakem už rezignovali, protože je o něco dražší.

Třebaže pak musí přestupovat mezi dvěma busy a zhruba v ten čas jede přímý vlak se zhruba stejnou jízdní dobou (konkrétní případ Praha-Klatovy).
registrovaný uživatel SzKT  mail  
09.11.2010 (13:35)  
Josef Petrák: Ještě 2 věci:
a) v průměru tohle možná platí, ale na delší vzdálenosti by to mělo být levnější (na kratší klidně přes 1 Kč/km) a hlavně by to mělo zohledňovat ceny konkurence. typicky např. relace Praha- Brno, Praha- Chomutov, Praha- Beroun, Plzeň- Karlovy Vary a spousta dalších jsou výrazně nad cenami autobusů, protože trať vede oklikou (i cesta je obvykle delší). Na takové realce by měly být automaticky poskytovány relační slevy, když už nic jiného.
b) Je-li zákaznické jízdné tak úžasně levné a výhodné, pak nechápu ani smysl článku, ani diskuze pod ním. Vždyť lidi by tím pádem neměli být motivoováni běhat jak nadmuté kozy od jednoho obchodu k druhému, aby sehnali ještě levnější jízdenky, když zákaznické jízdné je tak úžasně nastavené, není-liž pravda?
Mě to může být nakonec jedno, žluté autobusy mají na všech svých linkách úroveň "zákaznického jízdného" nesrovnatelně levnější, než je ta super-nabídka ČD a na regionální mrcasení už nemá cenu těch pár korun řešit a kupovat kvůli tomu jedy z Lidlu. Jen se nedomnívám, že podobné uvažování P.T. klientely by mělo být cílem tvůrců tarifu ČD. A to je, co tu řeším- problém se mi totiž zdá být dost podstatným.
A jestli skončíme u porovnávání s ÖBB (mimochodem v dálkové dopravě pro lidi s ne-rakouským platem zcela finančně nedostupné), pak bych poprosil porovnat ještě ceny alternativní dopravy (autobusy, IDS...) v Rakousku a tamní platy, důchody a sociální dávky. Porovnávat ještě rozdíl v kvalitě nabízených služeb už je asi úplná ztráta času...
registrovaný uživatel Oto 
09.11.2010 (13:32)  
jaká by měla být cena za kilometr (v Kč nebo €) zákaznického jízdného, aby to byla "lidově akceptovatelná" cena?

To si dovolím označit za nesmyslnou otázku. Cenu za kilometr si nechte do regulovaného jizdného MD ČR.

Cena u komerčních nabídek (jakou je zákaznické jízdné) by měla být plně relační. Případně další slevy pak jednotně odvozovat z této relační ceny.

Protože poptávka po dopravě, konkurence (a i ty náklady a dotace) jsou závislé na relaci. Nebo snad má SA nebo DB Fernverkehr něco jako globální cenu za km?
09.11.2010 (13:30)  
SzKT: Proč vy (a s vámi miliony dalších) vlastně jezdíte vlakem, když je to dražší, v horším komfortu a pomalejší? Proč už všichni dávno neutekli k těm levným, rychlým a komfortním autobusům?
registrovaný uživatel M 
09.11.2010 (13:20)  
Josef Petrak - vzdyt ti prece uz odpovedel, tak neprud. Ano, sice napoctvrte, ale mas to tam, ne?... Idealni cena je 3 eurocenty za kilometr...
A na to ja rikam, ze idealni cena za lir benzinu by byla tak 20 eurocentu. A najem v 3+1 tak 200 € se vsim vsudy. Proc? Nevim, libilo by se mi to a to uz argument je!
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko