..: Wi-fi a kurýrní služby již brzy v pendolinu :..

680.001, Rostoklaty - Český Brod, foto: Richard WeberPraha — Služby v dálkových vlacích Českých drah, na kterých jsou nasazovány elektrické jednotky 680 Pendolino, by se měly přiblížit západoevropským standardům. Dráhy totiž vypsaly výběrové řízení na poskytovatele bezdrátového internetu na palubě vlaků katogorie SuperCity. Vítěz soutěže zabezpečí připojení pomocí technologie wi-fi ve vlaku po dobu 60 měsíců, za což dráhy zaplatí přibližně 20 milionů korun. O tomto záměru ŽelPage informoval náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek: "Projekt wi-fi tady byl již dříve, ale z provozních důvodů byl odložen. Teď ho křísíme znovu. Cestující by měli mít k dispozici kompletní informace o jízdě vlaku šířené bezdrátově on-line ve soupravě přímo ve svém notebooku."

Intranet wi-fi, vlak Thalys, foto: Josef Petrák (screenshot) Podobně tomu je například ve vybraných rychlovlacích ICE německých železnic. Zde se na tracích Hamburg — Hannover — Fulda — Frankfurt nad Mohanem — Stuttgart — Mnichov a Frankfurt nad Mohanem — Dortmund cestující po zaplacení poplatku mohou připojit do sítě provozované komerčním telefonním operátorem. I zde ovšem čas od času dochází k výpadkům dostupnosti služby. Připojení k internetu je také k dispozici v nadstandardních čekárnách DB Lounge. V tomto směru jsou služby Českých drah již na západní úrovni; v čekárnách 1. třídy ČD Lounge je připojení pomocí wi–fi rovněž dostupné. Bezdrátové internetové spojení a palubní intranet informující o aktuální lokaci i rychlosti nabízí také rychlovlaky Thalys jedoucí mezi Nizozemím, Belgií, resp. Německem a Francií. V v první třídě zdarma, v druhé za speciální poplatek. V Českém případě si však na konkrétní detaily o pokrytí a rychlosti připojení budeme muset počkat do doby, než ze soutěže vzejde vítězná společnost. Ať už bude kterákoliv, bude muset vyřešit pokrytí na kritických úsecích jako Klánovický les v Praze, Bezpráví, resp. celé údolí řeky Orlice nebo třeba tunelový úsek Krasíkov — Lupěné, které jsou v současné době velmi špatně pokryty signálem.

ČD kromě toho zrychlí kurýrní služby mezi Prahou a Ostravou. Ve vlacích Pendolino totiž zavedou možnost přepravy zásilek v rámci sítě ČD Kurýr. „Pro zvýšení atraktivity systému chystáme pro nový jízdní řád novinku – produkt SC Kurýr nabízející nejrychlejší přepravu zásilek mezi Prahou a Ostravou,“ řekl Tomáš Čech, vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje. Služba tak doplní stávající přepravní systém ČD určený zejména pro malé zásilky, který se však paradoxně v mnoha stanicích z úsporných důvodu ruší. Tam, odkud je to monžné, lze vlakem například přepravovat drobné živočichy, či tiskoviny.

Zdroje: ISZVZ, České dráhy


Samir Lepara | 7.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.09.2009 (19:57)  
Kdyz uz mluvime o hand-overu... mam Eurotel (o2) a nikdy se mi nepodarilo projet zizkovskym tunelem (tedy v useku Praha-Vysocany - Praha-hl.n.) aniz by nespadl hovor.

Eurotel tam ma signal dostatecnej: pri vjezdu do tunelu vychodnim portalem se signal postupne ztraci az temer k "nule", ale hovor se stale drzi. Po vyjezdu z tunelu zapadnim portalem se hovor stale drzi, signal trochu povyleze (asi na 2 carky z 5) ale kratce na to hovor spadne a signal naskoci na 5 z 5.

Zkousel jem to i s T-mobile a Vodafone, ale u tech hovor spadne kratce po vjeti do tunelu. Mate nekdo podobne zkusenosti s timto tunelem?
registrovaný uživatel Kakov 
07.09.2009 (19:01)  
George_Couser, Honza Bětík: no me to ten kamarad rikal pred rokem, ze to "nedavno" delal, takze to je max 2 roky stara informace (tech 160 km/h)

ale ruku do ohne bych za nej nedal
07.09.2009 (18:31)  
Honza Bětík: Opravdu? Kdy a jak se to měnilo? Co když budu používat starý mobil z doby kdy byly sítě GSM ještě celkem mladé???
07.09.2009 (17:55)  
George_couser: To bývávalo kdysi (180 km/h). Dnes je handover garantován do rychlosti 250 km/h (některé zdroje udávají až 390 km/h).
registrovaný uživatel ddti 
07.09.2009 (16:58)  
vonatszeretet: Aha, to "vlastní wifi" musí být nějaká novinka, že o ni nevím. Do dnešního dne byl potřeba wifi hotspot pro připojení, ale asi máte nové informace:-)

Surfování přes GPRS je DĚS. Osobně používám Edge od Vodafonu, ale s tím se prostě nedá pracovat. To je dobré maximálně na surfování v mobilu, ne na seriozní práci. Hlavně, že třeba na Slovensku (a kdekoliv v Evropě) už maj 3G sítě i ve vesnicích...
07.09.2009 (16:51)  
Handover u GSM sítí je garantovaný tuším jen do 160 km/h...
registrovaný uživatel thingie  mail  
07.09.2009 (16:51)  
Tak ono taky nejde jenom o ten internet. Online spojení do intranetu ČD pro vlakovou četu není ani zdaleka zanedbatelná výhoda, i když je otázka, co s tím ČD přesně dokáží vykouzlit. A samozřejmě, těch pár SC spojů by v tomhle muselo být jenom první pokusný krok.
registrovaný uživatel Kakov 
07.09.2009 (16:49)  
M: ICE+30 km/h, mam od programatora (pracoval i na zkusebni verzi "vlaknetu"), ze pri vysokych rychlostech se standardni mobilni net (snad vsechny technologie) neda pouzit, protoze si jednotlive vysilace nestaci mezi sebou klienta predavat, a proto dochazi k vypadkum, kolik ta rychlot byla uz si presne nepametam bylo to nejak od 150-200 km/h nahoru
registrovaný uživatel waszyn 
07.09.2009 (15:33)  
vonatszeretet: Muzu jenom poprosit o vysvetleni pro nas laiky jak to vlastni wifi funguje?
07.09.2009 (15:25)  
Hamták
škoda, že to tam nebylo zabudováno od začátku.

Prosím vás, jaké jste měl v roce 2000 doma připojení k internetu? Kolik lidí mělo notebooka? Kolik stálo jakékoli Wifi zařízení?
Podle mne je čas právě akorát. Nakonec, Letiště Praha zavedlo Wifi zdarma taky teprve nedávno...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko