..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
06.08.2009 (8:46)  
SzKT: RZD luzka prestala jezdit do Poruri? S temi WLABmz bych nemel strach dokud jezdi pro DB Autozug...koneckoncu jezdi dva a pul roku a vypadaji prakticky jako nove.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
06.08.2009 (8:36)  
Josef Petrák: Tak pokud je mi známo, spojení Moskva-Madrid skončilo (spolu s řadou dalších z tohoto směru) sjednocením Německa ke GVD 1991/2. A už je to tak dávno, že asi nemá význam o tomhle psát. Dnes se ruské vozy nejdál na západ dostanou do Mnichova a do Benátek- v prvním případě WLABmee z Görlitz, v druhém nějaká klasická "stodola" z Tisza expresu.
Martin Jarath: bez ohledu na spolehlivost nebo nespolehlivost WLABmee (o čemž nemám informace) nelze než souhlasit s Busmanem, že v původním provedení jakožto Bmee by ty vozy byly mnohem platnější, zejména na rychlících. MOVO prostě rekonstruovat vozy neumí (jak už se opakovaně prokázalo) a poslouchat kakofonii plastů celou noc není úplně ono. Proti tomu jsou mariborské WLABmz nebe a dudy. Jen se bojím, jak rychle při české (ne)údržbě sejdou.
Busman: Ono by se nakonec dalo se sousedními správami domluvit, že ČD se postarají o lůžka a okolní železnice recipročně o lehátka. Ono to tak už více méně funguje, např. na Metropolu jede lehátko MÁV (za 22 EUR) a lůžko ČD (za 26 EUR). Problém je akorát v dopravě se Slovenskem, kde lehátka nemají taky.
registrovaný uživatel Busman 
06.08.2009 (8:18)  
Trainman: Ale jo, tak to máme poměr 21:64. Obnova z jedné třetiny, to docela jde, ne? Ale co se týče lehátek, ani ťuk.

Martin Jarath: Tak to je dobrá zpráva, že ty reka WLABmee jsou už spolehlivější. Stále ale trvám na tom, že v původním stavu jako Bmee, by byly užitečnější. Zvlášť, když teď máme, jak říkáte, nadbytek WLABmz. Což asi máme, když podle materiálů JLV zajištují mj. relaci Amsterdam - Kobenhaven. A furt jich je nadbytek. Proč teda ČD těch WLABmz raději nekoupili míň a nepřivzali nějaké Bcmz?

Josef Petrák: tak z Moskvy se jezdí různé relace, třeba i kurz do Benátek na Tisza/Venezia expresu. A dřív to bylo ještě zajímavější. Např. ještě v 50. letech ČSD zajišťovaly spojení Děčín - Trieste, přímým vozem 2. třídy. Sic se to nijak netýká RŽD, přiznávám, ale tento kurz 40 let po rozpadu Rakouska-Uherska, v době železné opony, mi tak leží v hlavě, že si nedokážu odpustit, abych ho nezmínil;-)
06.08.2009 (0:32)  
Busman)

Mám dva roky starou fotku EN Jan Kiepura z Porýní a byl tam celomodrý WLABmee z DWA Görlitz. Při psaní jsem ji neměl při sobě. Byl to ale vůz BŽ, nikoliv UŽ.

Madrid jezdily SŽD (Sovětské železnice), aktuálně tato relace v nabídce není.
05.08.2009 (22:13)  
Busman:
Kde jste vzal, že WLABmee stojí? Bejvávalo, už jezdí celkem spolehlivě (o té rekonstrukci se ale radši vyjadřovat nebudu, mírnější výraz jak "pojízdná zbastlená chata" mě nenapadá). Naopak teď stojí dost kousků WLABmz, protože pro ně nejsou výkony...

A WLABee nejsou špatné (a ani nijak extra staré), jak se může na první pohled zdát. V mnoha ohledech jsou mnohem lepší než WLAB (nafta), ale i WLABmee a občas bohužel i WLABmz (ty jsou dobré, ale tak do Německa a jiných zemí, ne na Slovensko nebo snad dokonce Maďarska a dále).
registrovaný uživatel koyot 
05.08.2009 (18:55)  
Jj to jsem přesně psal, je to pár vybraných vlaků, ale nikde nezjistíš, který přesně to vlastně jsou, takže ten pojem je trochu zavádějící... Navíc jízdenky na tyhle spoje jsou tak 14 dní dopředu vyprodaný. JInak můžeš mi tykat, jsem taky jen železniční maniak :D

BTW: už s emůžem posunout o diskusi výše k těm siemensum :D:D:D
05.08.2009 (17:25)  
Busman : Nějak zapomínáte ne šroty typu WLAB821 (11ks), WLAB822 (15ks) a WLABee (17ks).

koyot : Firmenij od normálního poznáte většinou názvem v JŘ, vzorně udržované čisté vozy v hezkém designu. Většinou v korporátních barvách (Něvskij expres, Rossija, Avrora...)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.08.2009 (15:52)  
Busman: Ony ty železničářské Bcmee zblízka nevypadají ani zdaleka tak vábně jako z dálky. Místo pár kupé je jakýsi prostor a tam jsou kamínka, kde se topí kdovíčím (zřejmě tuhá nebo kapalná paliva), takže v topném období to smrdí jak ta nejhorší ruská stodola. Ale taky jsem to viděl jen párkrát na podivných nádražáckých výkonech jako Bohumín- Třeboň a tak.
registrovaný uživatel Busman 
05.08.2009 (15:12)  
Raquac:

Že by ČD od RŽD něco koupily, anebo že by RŽD chtěly nějaké WLABmee ČD prodat, si nedělám iluze. ČD jsou na tom v lůžkových vozech teoreticky docela dobře - 9 reko WLABmee, 12 WLABmz. Škoda jen, že ty reka jsou zmrvený a spíš stojí, než jezdí. Jako Bmee by v původním stavu odvedly lepší práci.

Naopak obrovský deficit vidím v lehátkových vozech: 0, slovy "nula". Ale před lety jsem zahlídl něco jako Bcmee ČD při průjezdu kolem bohumínského depa. Proč se nenasazuje na pravidelné výkony? Co je to za vagón? Tuhle záhadu mi ještě nikdo nikdy nevysvětlil...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.08.2009 (15:02)  
Busman: UZ skutečně WLABmee nevlastní, proto do Evropy jezdí převážně s původními polorozpadlými WLAB jak ČD. Do Polska sice jezdí s pěknými vozy, ale to je na výjimku, ostatně třeba relace Dorohusk- Wwa- Berlin Lichtenberg je ještě z časů Ostbloku vybavená na průjezdní průřez někdejších SŽD a východní sse tím pádem nemusí žinýrovat a nasazují tu běžné vozy obstarožními "dlabanými ingoty" počínaje.
Jinak 200 vozů v režimu RIC nemusí být tak moc: třeba na spojení Berlin- Novosibirsk by při obdenním intervalu bylo potřeba 6-8 vozů a takových kurzových spojení je tímto směrem spousta. A navíc by Rusové rádi jezdili na západ, ale nemají moc čím- na stará WLAB už jsou jaksi málokde zvědaví, jak už i ČD ke své nevoli zjistily.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko