..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
05.08.2009 (14:36)  
Busman: K tem 200 novych vozu maji RZD ovsem jeste 232 WLABmee, ktere nejsou nijak stare (i kdyz primo RZD tvrdi, ze 80% neni zcela v kondici). Bude zajimave sledovat, co se s nimi stane. Treba CD bude moct nejake odkoupit a razantne tak zvysit komfort na nekterych trasach..
registrovaný uživatel Busman 
05.08.2009 (14:24)  
koyot:

Však těch 200 WLABmz nemá vytrhávat ruskou vnitrostátní dopravu, ale mezinárodní spoje do střední a západní Evropy, takhle jsem to z článku pochopil. A 200 vozů mi pro tyto účely příjde až nadstandardně dost. To se v Rusku plánuje renesance v mezinárodní dopravě?

Josef Petrák:

Jinak jsem si všiml, že z článku zmizla ta zmínka o Madridu a UŽ. Mám to opravdu brát jako potvrzení, že UŽ WLABmee nevlastní? Kasztan express do Berlína jsem viděl několikrát, jednou jím dokonce jel (v Bc PKP), ale WLABméčka UŽ na něm nebyla nikdy. Ale to ještě nemusí nic znamenat. Málo se ví, a v článku to též zmíněno není, že WLABmee mají, nebo měly, také LG. Nikam nejezdí, ale v počtu 4 ks se majestátně vypínají v kopřivách odstavného kolejiště vilniuského nádraží.
registrovaný uživatel koyot 
05.08.2009 (13:26)  
SzKT: Ano teď jsi to shrnul v rozumném kompromisu přesně.

To ale nic nemění na tom, že RŽD potřebují na vnitrostátní dopravu mnohem více nových vozů (protože ty pancéřáky už taky dosluhují, i když jedou tedy 160 a jsou paradoxně lepší než u ČD) a že těch 200 mezinárodních je sice posun, ale ruskou železnici to příliš nevytrhne.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.08.2009 (13:06)  
koyot: Nevím jak v Rusku, ale na Ukrajině je překvapivě železniční infrastruktura na podstatně lepší úrovni než silniční. Obvykle se sice jezdí "ani rychle, ani pomalu", tedy 80-100 km/h, zato bez pomalých jízd a s překvapivě dobrou údržbou: na určitých místech vedle tratě jsou vždy připravené kolejnice k výměně. Ale najde se i pár magistrál, kde určité vlaky mohou jezdit hodně rychle: tverské, čínské a další nové vozy tuhle rychlost zvládají v pohodě. Jinak kdyby nebylo děžurných a spolucestujících, jsou tyto nové vozy hodně luxusní a my nemáme nic, co by se tomu i jen vzdáleně podobalo.
registrovaný uživatel Raquac 
05.08.2009 (12:53)  
S tou maximalni rychlosti je to jeste o neco zajimavejsi - konstrukce vozu ma umoznit jeji budouci zvyseni na 250 km/hod. Zpravy bohuzel nehovori o tom, jestli na obou rozchodech (coz nepredpokladam).
registrovaný uživatel koyot 
05.08.2009 (12:07)  
Jelikož nemám žádný argument o tom, kolik jezdí vlaky v Rusku nebudu se zde s většinou přít, ale to, že železniční infrastruktura v Rusku je bídná jako ta silniční je podle mě vidět na naprosté většině jízdních dob.
Jinak dost dobře nevím, jak rozeznáš firemnyj od ostatních vlaků, já jsem to nikde na nádraří nevyčetl, proto jsem zde uváděl ta nízká čísla, protože to je asi jediný způsob jak je poznat, ale rád se nechám poučit.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.08.2009 (10:55)  
Twix: Co pamatuju, tak drtivá většina úseku Wwa- Rzepin je koridorizovaná solidně, akorát je to (na rozdíl od CMK) jen rekonstruovaná původní trať bez přeložek. Přišlo mi, že je to spíš na 160, ale možná tam 200 je, byť zatím spíš teoretická. A dříve nebo později tam něco 200 jezdit bude, akorát to možná nebudou PKP Intercity. A samozřejmě CMK to není: tento název se vztahuje výhradně na úsek Zawierce- Grodzisk Mazowiecki tratě Wwa-Katowice/Krakov. Ostatně pokračování z Frankfurtu na Berlín taky na 200 nejspíš nebude.
Ale jinak chápu, že vozy s Vmax 200 Rusové chtějí- nevidím důvod, proč by tou rychlostí po Rusku nejezdily. Na ukrajině jsme si to s běžným rychlíkem (složeným výhradně z tverských a obodobných vozů čínské provenience) těch 160 metelili taky.
05.08.2009 (9:41)  
Josef Petrák: Tak zrovna o EN Jan Kiepura bych polemizoval. Nevím jak teď vypadá trať Warszawa - Rzepin (tomu se také říká CMK?), ale jeden čas byla tak rozpadlá, že se radši jezdilo s dieselem přes Leszno a tím se ušetřila hodina (!), ani na CMK Warszawa - Katowice se 200 km/h nejezdí, protože zatím není čím. Samozřejmě v Německu za Berlínem těch 200 km/h už někde je, ovšem obecně jsou tyhle noční expresy pěkná směsice a určitě tam jede něco co 200 km/h nemůže. Samozřejmě tyhle vozy RŽD tady budou řadu let, takže uvidíme jak se to s rychlostmi bude vyvíjet dál.
05.08.2009 (8:03)  
koyot : Stačí si ja jakékoliv trati vybrat "firminij poezd" a 160 s Tebou pojede i s lůžkem.
registrovaný uživatel koyot 
05.08.2009 (0:57)  
JP: jj máš pravdu už jsme mimo téma, ale zase tak daleko to nebylo, jinak ta polemika měla určitý vývoj (tak proto), článek jsem četl celý :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko