Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.
RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.
Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.
Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Však těch 200 WLABmz nemá vytrhávat ruskou vnitrostátní dopravu, ale mezinárodní spoje do střední a západní Evropy, takhle jsem to z článku pochopil. A 200 vozů mi pro tyto účely příjde až nadstandardně dost. To se v Rusku plánuje renesance v mezinárodní dopravě?
Josef Petrák:
Jinak jsem si všiml, že z článku zmizla ta zmínka o Madridu a UŽ. Mám to opravdu brát jako potvrzení, že UŽ WLABmee nevlastní? Kasztan express do Berlína jsem viděl několikrát, jednou jím dokonce jel (v Bc PKP), ale WLABméčka UŽ na něm nebyla nikdy. Ale to ještě nemusí nic znamenat. Málo se ví, a v článku to též zmíněno není, že WLABmee mají, nebo měly, také LG. Nikam nejezdí, ale v počtu 4 ks se majestátně vypínají v kopřivách odstavného kolejiště vilniuského nádraží.
To ale nic nemění na tom, že RŽD potřebují na vnitrostátní dopravu mnohem více nových vozů (protože ty pancéřáky už taky dosluhují, i když jedou tedy 160 a jsou paradoxně lepší než u ČD) a že těch 200 mezinárodních je sice posun, ale ruskou železnici to příliš nevytrhne.
Jinak dost dobře nevím, jak rozeznáš firemnyj od ostatních vlaků, já jsem to nikde na nádraří nevyčetl, proto jsem zde uváděl ta nízká čísla, protože to je asi jediný způsob jak je poznat, ale rád se nechám poučit.
Ale jinak chápu, že vozy s Vmax 200 Rusové chtějí- nevidím důvod, proč by tou rychlostí po Rusku nejezdily. Na ukrajině jsme si to s běžným rychlíkem (složeným výhradně z tverských a obodobných vozů čínské provenience) těch 160 metelili taky.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
