Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.
RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.
Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.
Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Je to v ceske transkripci vazne Tvěr? Videl jsem vzdycky jen "Tver" a rusky je to Тверь. Ale s rodem mate pravdu, diky.
raquac: Když už chceš slovíčkařit, tak Tvěr je ženského rodu. Jako Plzeň nebo Vídeň.
Ono zmena podvozku v Brestu dnes zabere skoro 2 hodiny a co si pamatuju z nocniho vlaku Varsava - Vilnius, tak se systemem SUW 2000 meli problem prechodu mezi evropskymi a ruskymi koleji vyresen za par minut.
Vozy maji byt od roku 2010 montovany v Tveru, ne Vidni. Zadna firma SGP Siemens–Wien neexistuje a pokud vim ani neexistovala (pred lety existovala firma SIEMENS SGP Verkehrstechnik). Lepsi by bylo napsat "vidensky zavod firmy SIEMENS", tak jak je to v tiskove zprave.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
