..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Busman 
03.08.2009 (14:23)  
Nevím, že by RŽD jezdily do Madridu a WLABméčka vlastnily i UŽ...(?)
Registrierter Benutzer Raquac 
03.08.2009 (14:18)  
waszyn: Kdyz uz chce autor uvadet vsechno presne a pousti se do konkretnich nazvu firem, tak by to presne melo byt, ne?

Je to v ceske transkripci vazne Tvěr? Videl jsem vzdycky jen "Tver" a rusky je to Тверь. Ale s rodem mate pravdu, diky.
Registrierter Benutzer Raquac 
03.08.2009 (14:14)  
kobros: Ten polsky system je znacne tezky a relativne komplikovany. To si mimo jine moc netyka s maximalni rychlosti 200 km/hod. Vozy budou namisto toho uzpusobeny pro velmi rychlou vymenu podvozku.
Registrierter Benutzer waszyn 
03.08.2009 (14:08)  
Trainman: Pravda, dostat na Vltavě český vůz je docela za trest. Oproti ruské části soupravy cesta 50 let zpět. Podobná zkušenost s nočním lehátkem z Katovic do Prahy. Docela mne fascinuje jak za to mohou chtít stějně €.
raquac: Když už chceš slovíčkařit, tak Tvěr je ženského rodu. Jako Plzeň nebo Vídeň.
Registrierter Benutzer kobros 
03.08.2009 (14:05)  
Skoda, ze je neplanuji delat s podvozky s timto systemem: - http://en.wikipedia.org/wiki/SUW_2000
Ono zmena podvozku v Brestu dnes zabere skoro 2 hodiny a co si pamatuju z nocniho vlaku Varsava - Vilnius, tak se systemem SUW 2000 meli problem prechodu mezi evropskymi a ruskymi koleji vyresen za par minut.
Registrierter Benutzer Raquac 
03.08.2009 (13:49)  
Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ) a SGP Siemens–Wien, kde budou vozy od roku 2010 montovány.

Vozy maji byt od roku 2010 montovany v Tveru, ne Vidni. Zadna firma SGP Siemens–Wien neexistuje a pokud vim ani neexistovala (pred lety existovala firma SIEMENS SGP Verkehrstechnik). Lepsi by bylo napsat "vidensky zavod firmy SIEMENS", tak jak je to v tiskove zprave.
03.08.2009 (13:46)  
Z osobní zkušenosti by například na Vltavu měly přistoupit spíše České Dráhy :) Není nic lepšího, než se trmácet 2000 km ve voza kvalitativně na úrovni průměrného až horšího béčka.
03.08.2009 (13:42)  
Už byla potřeba.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko