..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   
17.06.2009 (13:56)  
To Mamutík - von nějaký IDS Vysočiny existuje? Nebo Žďárská ID?
registrovaný uživatel M 
17.06.2009 (13:20)  
Mamutik - ja bych zase nechtel byt ridicem - tech ruznych znacek co je... Nebo opravarem televize, pac kolik je druhu televize. Jako prace pruvdciho je proste kontrolovat jizdenky, tak by se holt ty tarify mel naucit. Stejne jako pokladni v supermarketu se musi naucit poznat sto druhu peciva a sto druhu zeleniny... Nikdo po nem nechce, aby se naucil plynule madarsky nebo finsky

Co problem byt muze - ze k nejakym komercnim nabidkam nebo jizdnemu nemusi byt stoprocentne jasny vyklad kdy plati a tak...
17.06.2009 (12:28)  
DJ - linkou, kde se ještě vyskytuje kromě tarifu IDS JMK tarif dopravce je linka 261 na území OK u spojů jedoucích do Prostějova u společnosti BODOS. U FTL platí také tarif IDS OK
17.06.2009 (12:06)  
Mamutik: Kde lze na dráze aplikovat jakkoliv ISIC kartu? Ziju v domnění, že je mi na kolejích zatím jen na hraní.
registrovaný uživatel DJ 
17.06.2009 (11:31)  
Žďárská ID, Integtovaný systém Vysočiny...
Neboj, tyhle věci jen tak nehrozí. :-(

V buse IDSJMK mi také prodá lupen za cenu dopravce a IDS jen na požádání.
Busy, které jezdí v IDS JMK, mají snad jen jeden tarif, a to IDS JMK a žádný jiný. Nebo je to jinak? Můžeš uvést příklad, kde to je takhle jinak?
17.06.2009 (11:25)  
Mic: Jak říkáš začátky jsou někdy tristní. Ale já bych nechtěl být průvodčím ani na chvíli. Představ si jen úsek Brno - Havl. Brod. Tzn.: základní jízdenka ČD + 10 různých čd slev, karet a KM bank, záznamy (strojvedoucí ČDc), Jízdenky IDSJMK, Žďárská ID, Integtovaný systém Vysočiny... Různé varianty mezinárodních jízdenek, eurojízdenek, ISIC a jiné bonusy poslance nevyjímaje (pravda to by byl zázrak nebo provokace, ale ten průkaz by průvodčí měl znát) A to jsme přejeli nějakejch 160 km. V tom aby se prase vyznalo.
Uznávám, že za těchto okolností každý soukromý dopravce s uznatelnými JD je další hromádkou do kyblu sra..k. Proto by měl být nějaký koordinátor a "jednotné jízdné". V buse IDSJMK mi také prodá lupen za cenu dopravce a IDS jen na požádání. Zato se mi u pokladny ČD stalo, že jsem na trasu Tišnov Brno dostal automaticky trhací lístek IDS za 30Kč místo klasiku za 42,-. To potěší. Takže je to asi o lidech a o přístupu.
Shrnuto: Jeden univerzální tarif pro přestup (mezi dopravci) ANO. Samostatné tarifiÿ jednoptlivých dopravců ve svých vlacích (busech) ANO. Buď budeš počítat a na přestupu si koupíš nový (pravděpodobně levnější) lístek, nebo si koupíš od A do XY a budeš přestupovat bez ohledu na to s kým pojedeš. Už moje babička říkala, že pohodlí holt něco stojí. Nemám důvod jí nevěřit.
registrovaný uživatel JnR 
17.06.2009 (11:22)  
trasa praha -- havl brod -- brno, docela podcenujes jeji potencial. mnoha lidem nedojde ze i timto smerem se dostanou z Prahy do ostravy primym vlakem.
ano je to dale a jizdni doba je delsi ale .. ale
spousta lidi si neuvedomu ze timto vznika prime spojeni ostravy s havl. brodem, zdarem nad sazavou atd.
nekdo namitne ze to nejsou dulezita mesta. ale i tam byldi lide a maji rodiny

Původně byla řeč o tradičním vyzobávání rozinek. Trasa Praha - HB - Brno ani při spojení s trasou Brno - Ostrava vyzobávání rozinek není.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
17.06.2009 (11:14)  
DJ: Já na tu Žlutou firmu nenadávám. Jenom mi prostě nevaděj ČD. A moc už mě nebaví poslouchat to, jak pořád všichni nadávaj na ČD (včetně těch dvou televizních stanic),.... na jejich zpoždění (za které vždycky můžou ČD), na jejich strašně vážné nehody (za které vždycky můžou ČD). A proč se nikdy neřeší, jak je časté zpoždění u autobusů, letadel atd. A podotýkám, že nejsem žádnej ČD ultras :)).
registrovaný uživatel M 
17.06.2009 (11:06)  
http://zpravy.idnes.cz/ceske-drahy-zaplatily-24-milionu-ale-nevedi-za-co-f5i-/domaci.asp?c=A090617_072911_domaci_bar
Toz asi tak - nakonec z toho bude petistrankova "analyza" od tatky a kluka Matouskovic...

DJ - vystizne (mozna jeste lip filmovy tydeniky...)
registrovaný uživatel DJ 
17.06.2009 (11:06)  
Kdo tady strašně nadává na ČD a souhlasí se Žlutým pánem, hodně asi sleduje TV Nova a TV Prima, ne? :))

A kdo strašně nadává na někoho, kdo vybudoval firmu, která vydělává; a naopak hájí neprůhledně hospodařící moloch, tak asi hodně sleduje 25 let staré zprávy na ČT24, ne? :-)
  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko