Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK
Polsko rulezz. EC jinej tarif, IC jinej tarif, Ex jinej tarif, TLK jinej tarif, rychlík jinej tarif (tam záleží ještě na tom, jestli je PKP IC, nebo PKP PR) u osobáků pak záleží jestli to patří pod PKP PR, nebo pod Mazowiecke, Dolnoslaskie a jine podobne koleje :)
A tohle fakt nechci.
Co se týká toho objemu nákladů jde o to, že dnešní nominální objem HDP je vyšší než dříve, ale jeho hmotnost je zhruba stejná. A jaká je příčina? Opět taková, že se vyrábějí věci z úspornějších materiálů a efektivněji....
Prostě přestaňte strašit a zkuste si uvědomit vývoj, ke kterému dochází. Kdo by před 30 lety znal vodíková paliva, elektročlánky, kdo by si dovedl představit spotřebu auta třeba 3l/100 km....
Těžba klesá (pokud opravdu klesá, já to nesleduju) v těchto situacích proto, aby neklesala její cena na trhu. Když je něčeho moc, tak klesá jeho cena.
Každá vláda, která dotuje stavby dálnic a šrotovné, se dopouští zločinu na našich potomcích.
S tím šrotovným souhlas. S těmi dálnicemi to tak brát nelze. (Tím tedy nemyslím, že se musejí postavit úplně všechny dálnice, co jsou někde na papíře, ale D3, D47, D11/R11 a R35 jsou zřejmě nutností. Samozřejmě se ale musí dělat i modernizace železničních tratí.)
se v ČR odvezlo za rok cca stejně nákladů - cca 70 miliónů tunokilometrů? Akorát že tehdy 2/3 drahou, dnes 3/4 po silnici. Každá vláda po r. 1989, která toto dopustila, se dopustila zločinu.
O zločin samozřejmě nejde, protože na to není žádný paragraf.
Kdyby teď přišla vláda s tím, že podporuje nákladní dopravu na železnici, tak by musela hlavně dát přednost této dopravě při přidělování dopravní cesty, což dnes není. Do značné míry by to znamenalo redukci osobní dopravy.
Má-li se dostat větší část nákladní dopravy na koleje, a mají-li po těch kolejích ty náklady jezdit dostatečně rychle (což je nutné, aby to mělo konkurenceschopnost), tak jim nesmí stát v cestě příliš velké množství vlaků osobní přepravy.
"Zvolení dopravního prostředku je právem každého člověka", napsal mates111.
A co když není? Ropa už brzo nebude, její světová těžba klesá ne kvůli krizi, ale protože už se vytěžila půlka jejích globálních zásob - vygooglujte si peak oil nebo ropný zlom. A co když základním právem obyvatel zemí, kde se nachází, je rozhodovat si o jejím použití sami? Nebo zastáváš americký přístup? "Ti ušmudlaní Arabáši (Rusáci, Íránci, indiáni - doplň si každý sám...) si dovolují brát nám jejich ropu, co na tom, že je na jejich území, my lepší lidi z bohatší části světa na ni máme základní lidské právo, abychom mohli o víkendech popojíždět auťákama od hospody k diskotéce a zpět..."
Každá vláda, která dotuje stavby dálnic a šrotovné, se dopouští zločinu na našich potomcích. Za 30 let po dálnicích, v nichž teď utápíme nemóresní prachy, budeme jezdit leda tak na kolech nebo s oslími spřeženími.
Víte že před 20 lety stejně jako dnes, růst-nerůst, trh-netrh, demokracie-nedemokracie, se v ČR odvezlo za rok cca stejně nákladů - cca 70 miliónů tunokilometrů? Akorát že tehdy 2/3 drahou, dnes 3/4 po silnici. Každá vláda po r. 1989, která toto dopustila, se dopustila zločinu.
Jediné, co mě mrzí je, že za 30 let už tu já dědek nebudu, abych se matesovi111 mohl vysmát za jeho dnešní naivitu. Za těch 30 let budeš rád, když si uhájíš právo ne na ježdění autem, ale na holý život. Leda že bychom už teď donutili všechny vlády světa investovat do VHD a snížení přepravní náročnosti. Ale křižovatku, kde se ještě dalo relativně snadno odbočit tímto směrem, jsme projeli na plný plyn asi tak před 20 lety. A teď se na ten plný plyn úspěšně řítíme proti zdi na konci slepé ulice.
Tak to je a nikdo se z toho nevykecá. Howgh.
Jizdenka kamkoliv OK, ale co trba listky jako SONE+ nebo mistenky (tam je teda odpoved jasna...)
Kocurek Jiri - ja mam s Hranicemi teda zkusenost (za poslednich 5 let) jen jednu. Patecni prestup do EC Praha (tzn. odjezd 13:neco) z R od Brna (toho "licheho") - ze by se tam z vlaku vyhrnuly vylozene davy, to se rict neda (OK, vzorek neni velky, cas neni dobry)...
Kazdopadne ten problem se da v podstate zobecnit z "proc v Hranicich stavi jen kazdy druhy vlak" na "proc v Hranicich nestavi o dva vlaky vic za tyden (v patek)".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.