Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK
při srovnání s dotacemi pro ČD je to dokonce:
zkuste vyrábět a prodávat třeba rohlíky, když váš konkurent dostane za každý vyrobený rohlík korunu od státu (bez ohledu na kvalitu a zájem kupujících :-/)
Co považuji za hlavní problém více dopravců na jedné lince je to, že všechnu infrastrukturu v tuto chvíli vlastní ČD a pro dopravce by byl velký problém se k ní dostat zvláště v situaci, kdy ČD nabízejí klidně pětinovou cenu za službu jen aby neztratili svojí absolutní dominanci....
Letečtí dopravci taky nabízejí věrnostní slevy.
O "patro" výše uvádí pan Michl příklad trati München – Lindau, kde jezdí dva dopravci. K tomu doplním, že ve vlacích ALEX platí jízdenky DB ... včetně tarifních nabídek např. BahnCard 25, 50, 100.
Pokud tedy budou uznávat síťové jízdenky vydané ČD i jiní dopravci - například JHMD jí uznávat, pokud se nemülím nechce, zřejmě proto, že podíl z ceny, který by na JHMD připadl nepovažuje za adekvátní ... - pak o nic nepůjde. Ve vlacích ALEX, jak jsem uvedl platí jízdenky DB, stejně tak platí ve vlacích společnosti METROPOLITAN apod. Stejně tak to platí ve Švýcarsku, kde můžete jet po stejných kolejích vlakem společnosti BLS, SBB nebo CISALPINO ...
Já nevím, jak ve výše uvedených případech funguje penězovod, tržby z jízdného končí v Německu v kase DB, ve Švýcarsku ve stanicích na tratích které patří BLS (např. Brig – Bern končí v kase/jízdenkovém automatu BLS .... Kolem Martigny jezdí vlaky společnosti TMR na trati SBB. Takže jak se rozdělují tržby těžko řící. Zřejmě se nasypou do společného pytle a pak se podle nějakého poměrně složitého vzorce rozdělí, takže všichni dopravci jsou spokojeni. Přesněji řečeno, musí být spokojeni, protože až na nepatrné výjimky vlastní téměř ve všech společnostech významný akciový podíl SBB a dále stát (konfedrace), která se nechává zastupovat SBB, čili zástupce SBB má k dispozici nadpoloviční množství hlasovacích práv, pročež ostatní akcionáře přehlasuje.
Nejde o to, co chci já. Ale bez dotací chtěl jezdit pan Šimral, aby dokázal, že to jde bez dotací ...
DJ : kolik stojí den stání a rezivění 30 let starého vozu v korunách ? Mám pocit, že vcelku nic.
Takze prominte, sice souhlasim s tim, ze bychom meli stavet jaderne elektrarny nebo aspon dalsi bloky Temelina, ale psat, ze ropa uz v podstate dosla je stejny blabol, jako prohlasit, ze do t5i let tu mame polopouste. Ropna krize (tim myslim skutecna) nehrozi jeste minimalne 20 let a je i mozne ze se ji nikdo z dnes diskutujicich nakonec nedozije.
Jako pokud potrebuju jen rano na prednasku (na jednani) na X:00 a chci jen vlakem, tak o dve hodiny driv kvuli spolecnosti nepojedu:-))
A s tím, že je automobil konkurence vlaku? No samozřejmě že je už v momentě kdy si někdo položí otázku: Pojedu raději vlakem nebo autem?. Plynovod je nakonec taky konkurence železnice - všimli jste si, jak po masové plynofikaci klesly na dráze přepravy uhlí? Z vlaku vídávám spoustu prázdných uhelných skladů - skoro na každém nádraží.
M: studenti - Taky jsem několkrát jel později, než bych stihnul, nechtělo se mi hnát se na vlak, pak se v něm 2 hodiny pařit nastojáka*, tak jsem jel později, v klidu jsem se naobědval a vyhnul se tak největšímu frmolu a jel třeba až v těch 5 odp. A někdy jsem taky na kolejích zůstal. Nebo jsem jel s někým autem (a měl jistotu že si sednu).
Situace je taková, že dnes je na kolejích buď ČD nebo nic, tak jezdí lidi i jinak, možná by vlak jiného dopravce přitáhl do vlaku víc lidí. Ono když porovnám soupravu složenou z vagńů ČD (vlakem jsem jel snad 1000x ale na Bmz jsem ještě nenarazil, nejlepší byl Bpeer a Beer, z toho důvodu, že Brno - Bohumín nic lepšího nejezdí) s vlakem ČD, ale složený z vagónů PKP Intercity, tak si říkám, že se není čemu divit, když s vlakem ČD někdo jet nechce. Proto vlak v majetku jiného dopravce, protože bude muset sehnat vlastní vagóny a Bg s letitou zažranou špínou jaksi nikdo nevyrábí a pochybuju, že ČD prodá.
Pak se může ukázat, co lidi přitáhne - ostatně příkladem budiž nasazení 471 na posilovém pátečním rychlíku. A lidi přitáhne hlavně dobrý vzhled (interiéru), čistota, pohodlí a příjemné prostředí.
Mimochodem vlak co dvě hodiny ve špičce... to má být spojení čeho? Nebylo by lepší jezdit s něčím menším, ČD v sudou a případně NJD (nějaké jiné dráhy) v lichou? (Když ČD naříkají, že nemají vagóny, loko, strojvedoucí)
*nastojáka protože přiletím na poslední chvíli (navíc ještě budu možná kupovat lístek ve vlaku, protože toho času na hlavním v Brně otevřené 3 pokladny a fronta až ven) a už bude všechno obsazené, pařit protože klimu nemáme a vyjíždí to v jednu odpoledne, kdy je největší pařák... :)
Cili, jeste dneska pojedu koupit plnou a potom hodim auto ze skaly, protoze prijde konec sveta. No co uz, jdu zjistit, kde maji nejaky kecky ze soboli kuze...
PS: Az smazete tohle, tak smazte prosim i ty sracky od kolegy. Diky:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.