..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
01.07.2009 (17:03)  
S trochou časového odstupu.

José :

neznám výkupní ceny druhotných surovin, ale zkusme počítat jen tak zvolna.
Osobní vůz váží pro zjednodušení 40 tun. Když dostanete za kilo vozu v neodstrojeném stavu korunu, je to 40 000 korun, za kilo „odstrojeného" vozu řekněme koruny dvě. Předpokládejme, že neželezného materiálu je deset tun. Takže za 30 tun železa dostanete 60 000 korun. V těch 10 tunách bude něco mědi, něco hliníku, za to dostanete řekněme 10 000; suma sumárum 70 000 korun. Tedy o 30 000 víc než za neodstrojený vůz. A teď je otázka, jaké náklady vydáte za odstrojování vozu – stihne to jeden pracovník za měsíc ? Mzdové náklady tak kolem 25 000, možná víc ... Takže na tom plus mínus budete stejně, jako kdybyste vůz prodal neodstrojený. A za přepravu neodstrojeného vozu budete muset zaplatit, byť své dceřinné společnosti. Otázka kolik.
Pak tu budou taky náklady spojené s likvidací nekovových materiálů, což jsou vesměs plasty, tedy látky řazené do kategorie nebezpečný odpad. Za jeho likvidaci se platí. Potom sklo. Takže když to tak nějak spočítáte, tak nějaký velký ekonomický efekt šrotace železničních vozidel nepřináší. Nejjednodušším způsobem, jak vagón zlikvidovat je cvičení hasičů, kdy se kompletní vagón zapálí – životní prostředí děkuje .... a pak se ten ohořelý zbytek rozřeže nebo na nějakém pomocném podvozku odveze do „Kovošrotu". Jenže tohle nemůžete udělat s každým vozem.

Pokud má někdo povědomost o konkrétních číslech, lze je do této rovnice dosadit.

DJ : předpokládám, že z výše uvedeného plyne, že se ČD jako řádný hospodář chovají, když neprovádí tzv. fyzickou likvidaci vozidel jejich rozložením, protože náklady na rozložení vozidla by byly větší než tržba za materiál.
Registered user M 
22.06.2009 (23:07)  
protože není odbyt, hutě a papírny jsme zrušili

jojo, zlati komunisti:-))
Registered user karosa  mail  
22.06.2009 (15:22)  
José: Při dnešních cenách vykupovaných surovin by se likvidace nejenže nevyplatila, ale ještě by se na ni muselo dost peněz doplatit. Pokud by vám vůbec někdo byl ochoten tyto vytříděné suroviny vykoupit(když už se u nás nevykupuje ani starý papír, ani železný šrot/pokud ho někde ještě berou, tak jim musíte ještě připlatit za to, aby vám ho vzali/, za barevné kovy se platí tolik, že se to nevyplatí shánět už ani bezdomovcům a trochu víc opáleným spoluobčanům), protože není odbyt, hutě a papírny jsme zrušili, pro vývoz do ciziny jsme moc drazí, atd.
Registered user M 
22.06.2009 (15:09)  
Treba spekuluji na rust ceny medi a vykazuji to v ucetnictvi stejne jako drzeni cennych papiru:-))
Registered user José 
21.06.2009 (1:17)  
MZ:
Proč tam ta vozidla několik let reznou, proč už nebyla zlikvidována ?

Vždyť jenom cena surovin lokomotivy musí zaplatit její likvidaci, nebo se mýlím? Měď na motorech.. atd.
20.06.2009 (22:49)  
MZ: chybička se vloudila to uznávám, on vůbec celý druhý odstavec příliš nedává smysl...:-) Nicméně myšlenka byla obsažena v prvním odstavci, který jste při svém komentáři jakoby přeskočil. Prostě na železnici nemůže existovat konkurence, pokud jeden dopravce bude dostávat dotace a druhý nikoliv....
Registered user DJ 
20.06.2009 (18:18)  
Jel jste někdy kolem ranžíru v České Třebové ? Proč myslíte, že je tam skladiště úředně zrušených lokomotiv. Proč tam ta vozidla několik let reznou, proč už nebyla zlikvidována ?

Tak popořadě:
- Jel.
- Protože ČD se nechovají jako řádný hospodář.
- I tak bude muset jednou k té fyzické likvidaci dojít. Dřív nebo později. A bude to stát peníze.
20.06.2009 (18:06)  
mates111 : infrastrukturu vlastní ČD ... to je mi novinka ...Od kdy ? ...
Vlastníkem infrastruktury je "stát", vlastnická práva státu vykonává státní organizace Správa železniční dopravní cesty (a to už od roku 2003, kdy SŽDC s.o. vznikla na základě zákona číslo 77/2002 Sb.), která je podle zákona číslo 266/1994 Sb. ve znění pozdějších doplňků a změn od 1.7.2008 provozovatelem dráhy. Do 30.6.2008 byly provozovatelem dráhy ČD a.s. Do konce roku 2002, tedy před vznikem SŽDC s.o. vykonávaly vlastnická práva ČD.
České dráhy a.s. jsou provozovatelem drážní dopravy ve smyslu téhož zákona a na smluvním základě se SŽDC s.o. vykonávají činnost označenou "obsluha dráhy".

Nesnažte se přesvědčovat, že SŽDC s.o. je ovládána ČD a.s. Ti pánové jsou ve vrcholovém vedení ČD až na nepatrné výjimky neví "o čem je řeč" - na rozdíl od těch pánů co jsou na SŽDC s.o., takže těžko mohou něco ovlivňovat. Mimo to mnoho lidí na SŽDC s.o. bylo z GŘ ČD "vyexportováno" proti své vůli, takže nepociťují žádnou lásku k ČD ... a nemají důvod ČD preferovat před ostatními dopravci.

DJ : problém je v tom, že ČD, tedy přesněji řečeno DKV jsou ráda, že mají peníze na údržbu vozidel, takže nebudou plýtvat penězi na likvidaci vozů. Vážně pochybuji o tom, že by tyhle vozy někdo koupil. Jel jste někdy kolem ranžíru v České Třebové ? Proč myslíte, že je tam skladiště úředně zrušených lokomotiv. Proč tam ta vozidla několik let reznou, proč už nebyla zlikvidována ?
Registered user DJ 
19.06.2009 (22:16)  
I když nechá firma ty vozy reznout a hnít v prostorách, které nebude vytápět, nebude v nich svítit ani nic dalšího, tak bude někdy muset tu shnilotinu a rez zlikvidovat, a to stojí peníze.
Řešením je spíš opravdu prodej vagónů do ciziny, anebo okamžitá likvidace. Obojí by bylo finančně výhodnější.

Ale jak se přesvědčuji čím dál tím víc, tak je možné, že na železnici žádné ekonomické zákonitosti (výhody konkurence, výhody soukromého vlastnictví; princip nabídky, poptávky a rovnovážné ceny atd.) neplatí, tak třeba neplatí ani toto. :-)
Registered user M 
19.06.2009 (22:02)  
DJ : kolik stojí den stání a rezivění 30 let starého vozu v korunách ? Mám pocit, že vcelku nic.

Pozor, promluvil ekonom...
http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1klady_ob%C4%9Btovan%C3%A9_p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitosti
Ne, naklady stani a reziveni nulove nejsou. Akorat se to za komancu takhle nepocitalo, takze to nektere pracovniky minulo:-)
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko