..: Cisalpino - zázrak se opět odkládá :..

Cisalpino2 Curych, Miláno — Až do druhé změny jízdního řádu bylo původně odloženo zavedení nových jednotek Cisalpino Due (ETR 610) na dálkové vlaky spojující Itálii se Švýcarskem přes alpské průsmyky Lötschberg–Simplon a Gotthard z důvodů probíhajícího schvalovacího řízení pro provoz ve Švýcarsku. Zaveden byl dočasný jízdní řád s přestupy, zapůjčeny jednotky ICN a další soupravy od SBB i Trenitalia. Provoz vlaků Cisalpino se stal každodenním symbolem zpoždění a nečekajících přípojů. Prakticky každé ráno například ujíždí cestujícím ranního spoje z Milána kvůli zpoždění v řádu 10–15 minut z hranic jejich náhradní souprava a ti pak dojíždějí o hodinu později s přestupem navíc. Nyní je tento provizorní jízdní řád prodloužen do odvolání.

Zdroj: Cisalpino AG


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 13.7.2009 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Švýcarsko Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
24.07.2009 (10:44)  
Samozřejmě není sbemenšího sporu, že i ty nejstarší Schliereny SBB kvalitativně převyšují (téměř) cokoliv, co mají ČD! Nicméně problém je v tom, že švýcarské cestující, voliče a potažmo vedení SBB absolutně poměry na ČD nezajímají. Tudíž je potřeba se na to podívat ze švýcarské perspektivy. A ta praví, že klasické vozy jsou "de mode" a budoucnost patří zejména patrovým jednotkám á la IC 2000.
Samozřejmě co se týče hodnocení CIS jako takového tak absolutní souhlas, však taky Švýcaři z tohoto řešení nebyli zrovna u vytržení nikdy, nicméně realitou zůstává, že je politicky neprůchodné, aby se prodlužovaly jízdní doby nad úroveň CIS. Takže se horečně hledají řešení, jak zajistit cokoliv naklápěcího, co by zároveň bylo spolehlivější, než CIS. Sám jsem zvědav, co nakonec vymyslí!
20.07.2009 (19:51)  
SzKT
A to prostě není u SBB "politicky" průchodné.
Řekl bych, že jste „uhodil hřebíček na hlavičku", ale trošku jinak.
Poté co s CIStěmkiny (analogie českých Potěmkinů) vymetly DB pro časté zpoždění a nízkou úroveň cestovního komfortu a místo nich jezdí do Stuttgartu ICE-T, tak ke stejnému závěru zřejmě došly i SBB. Prakticky jakýkoli švýcarský vůz EW IV je komfortnější než ošuntělé CIS. Očekával jsem, že změna nátěru CIS bude provázena taky změnou interiéru - naivka.
Mimo to zpožděná CIS nahrazují SBB „Ersatzzugem", což zvyšuje provozní náklady.
EW IV jsou průběžně modernizovány, takže existuje řada modifikací, smutné je, že švýcarské modernizované jedničky jsou na vyšší úrovni než nové české vozy Ampz od Siemensu (včetně II. série), což začíná tím, že vozidlová skříň Ampz ČD je z nepochopitelných důvodů dvojková, u sedaček proti sobě bez stolečku.
Nicméně, jakkoli „zastaralý" švýcarský vůz, včetně typu „SCHLIEREN" převyšuje svým komfortem jakýkoli vůz ČD, Potěmkiny nevyjímaje. ICN je kvalitativně o jednu kategorii výše než CIS a o dvě než Potěmkin, nicméně z mého pohledu jsou velkoprostory "EW IV" přece jen pohodlnější.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.07.2009 (20:14)  
Miroslav Zikmund: Obávám se, že v tomhle případě nejde o vlastní gotthardskou rampu, ale o celou štreku Milano- Curych. Oblouky jsou vlastně nepřetržitě od Coma až do toho Curychu (resp. Thalvilu) a jízdní doby CIS prostě klasika nezvládá ani omylem. A marketingově není prodlužování jízdních dob příliš dobrý krok. To co je teď sice není lepší, ale dá se to prezentovat jako krize a navíc vše svést na Italy.
Pokud jde o vozový park, tak samozřejmě technicky jde leccos, ale není vůle. Pokud vím, nejnovější RIC vozy SBB jsou z přelomu 80. a 90. let a ve švýcarském pojetí už neodpovídají stávajícímu standardu cestování. Proto se taky tyto vozy dnes najdou na různých IC/IR liniích po celém Švýcarsku a "vyšší kvalitu" zajišťují patrové soupravy IC 2000 (na Gotthard nemůžou) a ICN (nemůžou do Itálie). Totéž platí i o identických vozech v barvách CIS, které dnes najdeme po 1-2 kusech všude možně (klidně i na IR Ženeva- Luzern). Ostatně ani o něco málo novější "vnitro" vozy typu EW IV se od těch "mezinárodních" příliš neliší a spojení takovými vlaky by cestujícím z Curychu do Milana připomínalo IR, kde takové soupravy běžně jezdí. A to prostě není u SBB "politicky" průchodné.
17.07.2009 (20:03)  
SzKT : Díky. Ono se na "tvrdém" Gotthardu klopí ? Od kdy. Mezi Biascou a Erstfeldem se jaksi klopit s CIStěmkinem nemohlo a ten jezdil standardní gotthardskou rychlostí, tuším 80 km/h.
Je totiž pozoruhodné, že CIStěmkiny Milano > SBBsko > Milano mají mezi Bellinzovou a Arth–Goldau ve srovnání s klasikou rozdíl jen 8 - 10 minut podle směru jízdy.
S těmi velkoprostory je to otázka nasazení. RICové jezdí na mnoha "vnitrovlacích", řada vlaků pod značkou CIS ALPINO jede klasickou soupravou v barvách CISALPINA, to jsou tvrdě vozy použitelné pro Italsko. Mimo jiné má RIC jisté varianty, např. mnoho vozů DB odpovídá režimu RIC, ale mohou jen do SBBska a ÖBBska, protože jsou jen na "německé" napětí. Nepochybuji o tom, že by SBB dokázaly upravit vozy na podobný "částečný" RIC 1000/1500 V ~ a 3 000 V =.
15.07.2009 (22:53)  
Karel Kovářík: Tak možná, že se časem dozvíme i cenu za menší počet jednotek... doporučuji číst ŽP zítra v 7:00 ;-)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
15.07.2009 (22:25)  
Miroslav Zikmund: Ano, je to souprava pro bývalý DB Nachtzug, co jezdí (pouze) v relaci Mnichov- Berlín resp. Mnichov- Hamburk a vice versa. Němci se toho chtějí zbavit, takže nejspíš k obchodu dojde. Jinak s Trenhotely Elipsos, co jezdí ze Španělska do Curychu, Milána a Paříže to kromě generace nemá nic společného.
Švýcarské velkoprostory jsou sice pěkné, ale mají 2 zásadní nevýhody: 1) nejsou RIC (= potíže s přístupem do Itálie) a 2) neklopí. A SBB přitom na gotthardské rampě klopení nezbytně potřebují, nebo by musely razantně prodloužit jízdní doby. A to se v těch krajích nikomu nechce, stejně jako kozervovat dnešní stav, kdy se u řady vlaků v Luganu přesedá z ICN na konvenční IR/EC do Milána.
registrovaný uživatel Kakov 
15.07.2009 (22:03)  
George_Couser: taky by bylo zajimave zohlednit pocet souprav, pac CD680 by taky stalo mnohem min (na 1 soupravu) kdyby se jich koupilo 13, pak teprve muzeme hovorit o zlevnovani naklapeci techniky...
15.07.2009 (20:44)  
SzKT : Talgo DB – to je co ? Ta souprava "HotelZug" co např. jezdí Hamburg – München nebo Zürich / Milano > Barcelona ?

No není nad švýcarský velkoprostor s báječným výhledem na okolí ...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
15.07.2009 (20:19)  
Aktuální informace z posledního čísla Schweizer Eisenbahn Revue hovoří o tom, že SBB už dochází s CIS trpělivost a vážně se uvažuje o nákupu cca. 20 let starých jednotek Talgo DB a jejich úpravě pro denní provoz právě na rameni Curych- Milano. Otázkou ovšem je, jak to pomůže přesnosti vlaků, protože Italové umí v milánském uzlu vygenerovat zpoždění jak na ČD i u zcela spolehlivých vlaků. Ostatně ze stejného zdroje se lze dozvědět, že aktuálně nejezdí ani denní TGV Artesia Paříž- Milano, neb Trenitalia nezajistila potřebnou úpravu zabezpečovacího zařízení. Prostě Itálie má spoustu specifik a je na okolních zemí, aby to vzaly do úvahy- Italové se svým "dolce vita" už jiní nebudou.
Twix: Pravdivost příhody v Luganu plně potvrzuju, ale zase zpoždění v Ticinu nejsou o moc horší než jinde ve Švýcarsko. Prostě namísto 2-5 minut je to tady 5-10, ale Itálie to pořád není. Navrhuju omezení kategorie RIT pouze na vlaky CIS :-).
15.07.2009 (18:22)  
Vida, to mě nenapadlo to přepočítávat i na uspořádání 2+2 ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2019 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko