..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Hanz 
02.06.2009 (20:05)  
Pro upřesnění: Bulharská konstanta=libovoné číslo od nuly do nekonečna kterou se výpočet vynásobí, tak aby výsledek byl podle přání uživatele :-)
registrovaný uživatel Hanz 
02.06.2009 (20:02)  
Sice 810 má "prehistorický" motor, ale uvedu jeden příklad z praxe:
Včera jsem jezdil s 810a010 na lokálce a s touto soupravou jsem ujel 120km a pak ještě 50 km solo motor. A sebralo mi to něco přes 100 litrů nafty. (Kapacita 810a010 je 117 sedících, motorák 55 sedících osob)
Spotřeba autobusů je dost odlišná s typem autobusu, modelem a použitím. Karosa-Renault City bus má normovanou spotřebu 35-38litrů, Citelis má normospotřebu 39-42 litrů. Takže novější neznamená vždy lepší a s nižší spotřebou....
Spotřeba vozidla se taky značně liší podle stylu jízdy osoby vozidlo řídící. Takže takové výpočty jsou krásné (teorie) a pak se můžou čísla vynásobit bulharskou konstantou :-)
registrovaný uživatel M 
02.06.2009 (18:00)  
eton - jako ty vole, snad zadnej autobus neridis...:-)))
60?!?!?

Petr-K - prave ze ztraty v motoru a prevodovce asi ignorovat nelze (to je ten cyklisticky priklad s 11koleckem versus arab), rovnez tak neni uplne dobre ignorovat rozjezdy, protoze ty jsou u vlaku zasadni.
Na druhe strane samozrejme chapu, ze jsi chtel udelat jen urcity priklad, ne diplomku:)
registrovaný uživatel eton11 
02.06.2009 (15:02)  
Já vidím problém ve srovnání v těch rozjezdech. Myslím že jde skutečně o významný faktor. Ale jak jste řekl, těžko to porovnávat.

Další ryze praktický zádrhel je v tom, že ČD v podstatě nemají vozidlo pro osobní vlaky na elektrifikovaných tratích. Souprava 163+3*Bt a na každé zastávce nastoupí 2 lidi, to není ani ekonomické, ani ekologické :-( Ale to už by bylo na jinou diskuzi...
registrovaný uživatel Petr-K 
02.06.2009 (14:49)  
Pocital jsem dle vzorce a koeficientu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance_coefficient#Physical_formula

F = Crr * hmotnost * gravitacni_zrychleni (10)

Problem muze byt v koeficientech Crr. Nasel jsem ruzne hodnoty, tyto se mi zdaly nejverohodnejsi.
registrovaný uživatel eton11 
02.06.2009 (14:18)  
Ještě mě napadá jedna úvaha:

Typický provoz autobusu: Rozjezd, jízda 60 km/h obcí, zastavit, dát přednost, rozjezd na 90 km/h, zpomalit, rozjezd na 90 km/h, zastavit, rozjezd na 60 km/h, pak na 90 km/h, jezdí do kopce a zase brzdí z kopce, pak zastávka. Výsledná spotřeba cca 25 - 35 l/100 km.

Typický provoz sólo 810: Rozjezd na 30 km/h, pak zrychlí na 50 km/h, pak už motor zabírá jen chvílemi, aby neklesla rychlost, pak zastaví na zastávce. Výsledná spotřeba cca 30 l/100 km.

Šukafon vlastně jede mnohem pomalejším a méně náročným způsobem, ale spotřebu má podobnou.

To, že má sólo 810 menší jízdní odpor nepopírám, ale rozjezd je poměrně těžký (vzhledem k vysoké hmotnosti). Roli patrně hraje i prehistorický motor a převodné ústrojí...
registrovaný uživatel eton11 
02.06.2009 (14:00)  
Petr-K:

Jak jste spočítal sílu potřebnou pro překonání valivého odporu? Zde totiž nezáleží jen na koeficientu ramene valivého odporu, ale také na váze, jíž je kolo zatíženo a na průměru kola. Vzorec je

F = koeficient odporu x (gravitační síla zatěžující kolo/poloměr kola)

Takto jsem to zkoušel počítat já.
registrovaný uživatel Petr-K 
02.06.2009 (13:35)  
Tak me se ten vypocet nejak nezdal, tak jsem to prepocital od nuly. Pocital jsem jen ustalenou rychlost. Rozjezdy ne, ale predpokladam, ze bus jich vykona podstatne vice nez vlak a proto se to neda srovnavat.

Valivy odpor
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance_coefficient
kolo-kolejnice 0.0002
low-res pneu-asfalt 0.01 (predpokladam u busu)
normal pneu-asfalt 0.03

Jen sedici
RN 46t/84os ~ 550kg/os
C934 13.6t/45os 300kg/os

Sila pro prekonani valiveho odporu
RN 92N (1.1N/os)
C934 1360N (30N/os)

-------------------------------------------
Soucinitel odporu vzduchu (Drag coeff.)
http://www.highwayglider.com/faq.asp
Cx=0.6 (RN i C934)

Celni plocha
RN 3x3.4 = 10.2m2
C934 2.5x3 = 7.5m2

Sila pro prekonani odporu vzduchu pri rychlosti "v"
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_equation
RN 4*v^2
C934 3*v^2

-------------------------------------------
Ztraty v prevodovce, motoru atd...
predpokladame stejne a ignoruji je
-------------------------------------------
Vykon pro udrzeni ustalene rychlosti
P=(Fvalivy+Fvzduchu)*v

50km/h (13.8m/s)
RN 12kW (143W/os)
C934 29kW (644W/os)

80km/h (22.2m/s)
RN 46kW (547W/os)
C934 74kW (1.6kW/os)

Tak snad jsem neudelal nekde chybu.
registrovaný uživatel eton11 
02.06.2009 (10:55)  
Valivý odpor nepodceňujeme. Nabídl jsem Vám přibližný výpočet. Vy jen opakujete své tvrzení. Obávám se že dogmaty trpíte spíše Vy.
registrovaný uživatel M 
01.06.2009 (21:07)  
SYN - heh, eska nebo arab, skulinku v happyho prikladu jsme, zda se, nasli velmi rychle:-))
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko