..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
28.05.2009 (20:27)  
Hlučnost-to je největší mínus regionovy. Hluk při brždění i jízdě je ještě vyšší, než v původní 810 (vlastní zkušenost).
Topení-v soupravě je často přetopeno (vlastní zkušenost), větrání je už v pohodě díky stahovacím oknům.
Trakce-nemohu příliš soudit, ale přikláním se k názoru ostatních. Adhezní řešení je chabé.
A ještě se chci zeptat: Co je to pevná šroubovka? Jak se liší od obyčejné? (krom toho že je pevná :)
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
28.05.2009 (20:26)  
Jak je hodně znát snížení hluku o 2 dB?
28.05.2009 (20:05)  
Copak s brzdama, hlavně by to potřebovalo do těch podvozků přidat další nápravu ;-)
28.05.2009 (19:29)  
Na nákup 100 ojetých vozů se pořád nehrnou potřebovali by to jako sůl!
28.05.2009 (19:25)  
Chtělo by to podvozky s kotoučovými brzdami,to by v odhlučnění pomohlo,i v jízdních vlastnostech,konečně přišli na to,že se to musí lépe odhlučnit!
28.05.2009 (19:11)  
no snad si daly ČD do smluv pořádné sankce za nekvalitni praci
registrovaný uživatel lbc 
28.05.2009 (19:11)  
trainman. Souhlas s tímto pánem.
Spousty lidí od strojvůdců po nechci říct koho jasně ví, že tato jednotka má za špatné adhezní problémy. Například trať 036 mrholí směr Proseč - Jablonec n N hl nádraží. Se soupravou 843 + 943 projedeme úsek bez větších problému. 814 trio se klouže jak na kluzišti rychlost 20 km h s maximálním usílím. Místo změny přenosu výkonu nebo pokud by to šlo namontování kardelu, namontují jiný pískovač. Zase polovičaté řešení na houby. :-( Chudáci strojvůdci atd.
28.05.2009 (19:07)  
Už se těším opět na to, až to Pars udělá a pak se opět zjistí, že vše je to na 2 věci... (na druhou stranu, co taky očekávat od rekonstrukce a Parsu)
Ono starého psa nové kousky nenaučíš...
28.05.2009 (18:20)  
Ty úpravy jsou sice hezké, ale problémy s trakcí za zhoršených podmínek nijak neřeší ... Škoda.
registrovaný uživatel Halbstadt  mail  
28.05.2009 (18:11)  
No ono se v podstatě nedalo nic jiného očekávat. Ale se starého střepu se nový pořádný stroj nedá udělat.
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko